Kom ihåg att vinna speldatorn för 15 000 kr!

Robot
Kom ihåg att vinna speldatorn för 15 000 kr!

Du har fram till midnatt på dig att vara med.


Medlem
Kom ihåg att vinna speldatorn för 15 000 kr!

Om du inte tävla hann,
chans att vinna försvann.
Hitta på en bra visa,
medan pepparkaka spisa.
Vinna en superfin låda,
tänka va' bra du skulle må da'.

(Ok, det sista var nödrim...)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Klar! Bara hålla tummarna på själva julafton


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Inaktiv

Åh, inget "gilla på facebook" krav?

Medlem

Amen va fan...frågorna passerade jag galant - men julrim? Har aldrig gjort ett sånt i hela mitt liv. Ska prova, men det är inget jag lär lyckas med Så grattis till den som vinner i förväg, för chansen att jag vinner är i stort sett omöjligt haha


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Najsan, jag tryckte fel! Vill ändra mitt rims "bara en väg" till "genom väggen". Snaella FZ.se låtom mig göra det!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Segas:

Åh, inget "gilla på facebook" krav?

Sen när brukar vi ha det?


signatur
Medlem

Den vill jag faktiskt ha!

Inaktiv

Är det en treåring som valt hårdvarukomponenter?

Medlem
Redaktör
Skrivet av Raklödder:

Är det en treåring som valt hårdvarukomponenter?

Ja, en grinig treåring som stänger av tävlingsmöjligheterna för alla som gnäller utan att motivera varför.


signatur
Medlem

Tack för chansen FZ! God jul på er alla.

Medlem

Men jösses det är väl inget fel på de där datorkomponenterna herregud...

Till er som klagar: Tror ni verkligen att erat klagande hjälper någonstans? Det får bara er själva bara att framstå som barnsliga och korkade samtidigt som redaktionen på FZ blir mindre sugen på att fortsätta med sköna tävlingar.

Försöker ni vinna plusspoäng någonstans så gör ni helt enkelt fel...

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Raklödder:

Är det en treåring som valt hårdvarukomponenter?

Ja, en grinig treåring som stänger av tävlingsmöjligheterna för alla som gnäller utan att motivera varför.

Tänkte mer på att en i5-3570k med ett överklockat HD7950 blir drygt -44% billigare och i stort sett likvärd prestanda; samt att en SSD eller de 16GB RAM som ni valt INTE kommer att ge vinnaren någon som helst ökad spelprestanda i spel (förutsatt att personen inte håller på med rendering eller liknande).

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Raklödder:

Är det en treåring som valt hårdvarukomponenter?

Ja, en grinig treåring som stänger av tävlingsmöjligheterna för alla som gnäller utan att motivera varför.

Tänkte mer på att en i5-3570k med ett överklockat HD7950 blir drygt -44% billigare och i stort sett likvärd prestanda; samt att en SSD eller de 16GB RAM som ni valt INTE kommer att ge vinnaren någon som helst ökad spelprestanda i spel (förutsatt att personen inte håller på med rendering eller liknande).

Förstår inte vad du klagar på

Edit; Ångrar mig, orkar inte argumentera över internet. Hopplöst

Medlem

Det enda konstiga med den här datorn är väl Windows 8 isåfall, och där är det bara att installera 7 istället. I övrigt är datorn hur fin som helst, och att klaga på den när FZ ger bort den gratis i en tävling är ju bara absurt.

Redaktör
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Raklödder:

Är det en treåring som valt hårdvarukomponenter?

Ja, en grinig treåring som stänger av tävlingsmöjligheterna för alla som gnäller utan att motivera varför.

Tänkte mer på att en i5-3570k med ett överklockat HD7950 blir drygt -44% billigare och i stort sett likvärd prestanda; samt att en SSD eller de 16GB RAM som ni valt INTE kommer att ge vinnaren någon som helst ökad spelprestanda i spel (förutsatt att personen inte håller på med rendering eller liknande).

Tack, det var bättre feedback än att omyndigförklara oss. Mycket möjligt att du har ett par poänger, men samtidigt är hårdvara religion - vissa dyrkar det andra avskyr - så att sätta ihop nåt som passar allas önskemål (pris, prestanda, etc.) är omöjligt.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Xepheros:

Det enda konstiga med den här datorn är väl Windows 8 isåfall, och där är det bara att installera 7 istället. I övrigt är datorn hur fin som helst, och att klaga på den när FZ ger bort den gratis i en tävling är ju bara absurt.

Det var endast lite konstruktiv kritik, inget mer.

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:

Åh, inget "gilla på facebook" krav?

Sen när brukar vi ha det?

Det brukar vara obligatoriskt i tävlingar numera - sa inte FZ specifikt.

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Är det en treåring som valt hårdvarukomponenter?

Vad skulle du ha gjort annorlunda? Ser ut att vara en riktigt bra spel dator. Visst går den att göra värre men som den ser ut nu lär den maxa alla spel i 1080p utan problem. Men du kanske vill ha en större e-penis och måste därför ha tre grafikkort och 4 ssd och en i7 3960K?


signatur

Ducati Streetfighter 848

phi
Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Raklödder:

Är det en treåring som valt hårdvarukomponenter?

Ja, en grinig treåring som stänger av tävlingsmöjligheterna för alla som gnäller utan att motivera varför.

Tänkte mer på att en i5-3570k med ett överklockat HD7950 blir drygt -44% billigare och i stort sett likvärd prestanda; samt att en SSD eller de 16GB RAM som ni valt INTE kommer att ge vinnaren någon som helst ökad spelprestanda i spel (förutsatt att personen inte håller på med rendering eller liknande).

Säg mig, vad fan spelar det för roll om du själv kan plocka ihop ett paket som är -44% billigare med likvärdig prestanda om du får FZ-datorn gratis ifall du vinner tävlingen? Varför skulle man vilja ha två mekaniska diskar istället för en mekanisk disk och SSD (som faktiskt gör skillnad i vissa spel med reducerade texture pop-ins)? Och varför skulle man vilja ha 8GB ram när du kan få 16 GB gratis?

Är du en fattig student som är ute efter bästa möjliga prestanda per krona så absolut, då finns det bättre lämpade paket men nu snackar vi ju om ett stabilt paket som kan bli ditt för några minuters julrimmande - men du gnäller på valet av komponenter?

Men du kanske på fullaste allvar hade tyckt att ett paket med en i5-3570k och ett överklockat HD7950, 8 GB ram och en 7200 rpm HDD hade varit ett bättre och mer lockande paket att vinna?

Det tycker i alla fall inte jag.

Inaktiv
Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av Raklödder:

Är det en treåring som valt hårdvarukomponenter?

Vad skulle du ha gjort annorlunda? Ser ut att vara en riktigt bra spel dator. Visst går den att göra värre men som den ser ut nu lär den maxa alla spel i 1080p utan problem. Men du kanske vill ha en större e-penis och måste därför ha tre grafikkort och 4 ssd och en i7 3960K?

Läs vad jag skrev tidigare din tölp. :heart:

Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Raklödder:

Är det en treåring som valt hårdvarukomponenter?

Ja, en grinig treåring som stänger av tävlingsmöjligheterna för alla som gnäller utan att motivera varför.

Tänkte mer på att en i5-3570k med ett överklockat HD7950 blir drygt -44% billigare och i stort sett likvärd prestanda; samt att en SSD eller de 16GB RAM som ni valt INTE kommer att ge vinnaren någon som helst ökad spelprestanda i spel (förutsatt att personen inte håller på med rendering eller liknande).

Medlem

Grymt FZ!!! Se nu till att välja mitt rim bara!

Inaktiv

Jag begriper inte hur vissa här har mage att faktiskt klaga på något som detta? Treåring som valt hårdvara - på allvar? Tog man sig verkligen tiden att framstå som en komplett idiot, för att klaga på något som GES BORT GRATIS!?

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Raklödder:

Är det en treåring som valt hårdvarukomponenter?

Ja, en grinig treåring som stänger av tävlingsmöjligheterna för alla som gnäller utan att motivera varför.

Tänkte mer på att en i5-3570k med ett överklockat HD7950 blir drygt -44% billigare och i stort sett likvärd prestanda; samt att en SSD eller de 16GB RAM som ni valt INTE kommer att ge vinnaren någon som helst ökad spelprestanda i spel (förutsatt att personen inte håller på med rendering eller liknande).

Du kan inte mycket om datorer va? Ssd ger saker som ligger på just den hårddisken snabbare respons att läsa stora filer som ligger på just den hårddisken ''operativsystem,spel,editorprogram'' you name it.. Samt att 16gb är att ta i med minnet men 8gb är alldeles för lite om man vill göra massa saker samtidigt som kräver en massa prestanda, Det är inte ens dyrt med minne så varför ska man mygla med minne som ligger på gränsen för dom som gör mer än att bara spela något fjuttigt spel?

Ja du kan få en bra dator i dagens läge om man gör som du gör men din dator kommer att skrotas långt före denna dator för att den är i överlag svagare.. Man kan klocka denna dator med och då blir den mycket kraftfullare än vad din någonsin kommer att kunna bli ^^

Inaktiv
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Raklödder:

Är det en treåring som valt hårdvarukomponenter?

Ja, en grinig treåring som stänger av tävlingsmöjligheterna för alla som gnäller utan att motivera varför.

Tänkte mer på att en i5-3570k med ett överklockat HD7950 blir drygt -44% billigare och i stort sett likvärd prestanda; samt att en SSD eller de 16GB RAM som ni valt INTE kommer att ge vinnaren någon som helst ökad spelprestanda i spel (förutsatt att personen inte håller på med rendering eller liknande).

Du kan inte mycket om datorer va? Ssd ger saker som ligger på just den hårddisken snabbare respons att läsa stora filer som ligger på just den hårddisken &#039;&#039;operativsystem,spel,editorprogram&#039;&#039; you name it.. Samt att 16gb är att ta i med minnet men 8gb är alldeles för lite om man vill göra massa saker samtidigt som kräver en massa prestanda, Det är inte ens dyrt med minne så varför ska man mygla med minne som ligger på gränsen för dom som gör mer än att bara spela något fjuttigt spel?

Ja du kan få en bra dator i dagens läge om man gör som du gör men din dator kommer att skrotas långt före denna dator för att den är i överlag svagare.. Man kan klocka denna dator med och då blir den mycket kraftfullare än vad din någonsin kommer att kunna bli ^^

Var så god och beskriv, hur en SSD samt 16GB RAM ökar din genomsnittliga FPS?

Medlem

Jag hade glömt att vinna speldatorn, tack för påminnelsen!

Inaktiv
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Raklödder:

Är det en treåring som valt hårdvarukomponenter?

Ja, en grinig treåring som stänger av tävlingsmöjligheterna för alla som gnäller utan att motivera varför.

Tänkte mer på att en i5-3570k med ett överklockat HD7950 blir drygt -44% billigare och i stort sett likvärd prestanda; samt att en SSD eller de 16GB RAM som ni valt INTE kommer att ge vinnaren någon som helst ökad spelprestanda i spel (förutsatt att personen inte håller på med rendering eller liknande).

Du kan inte mycket om datorer va? Ssd ger saker som ligger på just den hårddisken snabbare respons att läsa stora filer som ligger på just den hårddisken &amp;#039;&amp;#039;operativsystem,spel,editorprogram&amp;#039;&amp;#039; you name it.. Samt att 16gb är att ta i med minnet men 8gb är alldeles för lite om man vill göra massa saker samtidigt som kräver en massa prestanda, Det är inte ens dyrt med minne så varför ska man mygla med minne som ligger på gränsen för dom som gör mer än att bara spela något fjuttigt spel?

Ja du kan få en bra dator i dagens läge om man gör som du gör men din dator kommer att skrotas långt före denna dator för att den är i överlag svagare.. Man kan klocka denna dator med och då blir den mycket kraftfullare än vad din någonsin kommer att kunna bli ^^

Var så god och beskriv, hur en SSD samt 16GB RAM ökar din genomsnittliga FPS?

Jag vet inte varför jag ger mig in i det här, men ibland är det svårt att hålla sig väck.

Om du begriper vad en SSD gör, behöver du inte fråga varför den är en prestandavinst (läs: prestanda är inte bara bildrutor per sekund). Många spel idag använder sig av tunga texturer, dessa läses snabbare in med en.....ja, du gissade rätt, en SSD. Varje enstaka liten fil, läses in fortare med en SSD. Att RAM används för att snabbare få åtkomst till stora buffrar är något som existerat sedan långt innan du började med blöja.

Medlem

Kan man inte överklocka i7-3770K och 680gtx till ännu mer prestanda än i5-3570k och HD7950? Dessutom så är ju i7 guld värt om man renderar filmer, håller på med grafisk design m.m. vid sidan om gamingen. Finns absolut inget att klaga på IMO.

Inaktiv
Skrivet av Segas:
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Raklödder:

Är det en treåring som valt hårdvarukomponenter?

Ja, en grinig treåring som stänger av tävlingsmöjligheterna för alla som gnäller utan att motivera varför.

Tänkte mer på att en i5-3570k med ett överklockat HD7950 blir drygt -44% billigare och i stort sett likvärd prestanda; samt att en SSD eller de 16GB RAM som ni valt INTE kommer att ge vinnaren någon som helst ökad spelprestanda i spel (förutsatt att personen inte håller på med rendering eller liknande).

Du kan inte mycket om datorer va? Ssd ger saker som ligger på just den hårddisken snabbare respons att läsa stora filer som ligger på just den hårddisken &amp;amp;#039;&amp;amp;#039;operativsystem,spel,editorprogram&amp;amp;#039;&amp;amp;#039; you name it.. Samt att 16gb är att ta i med minnet men 8gb är alldeles för lite om man vill göra massa saker samtidigt som kräver en massa prestanda, Det är inte ens dyrt med minne så varför ska man mygla med minne som ligger på gränsen för dom som gör mer än att bara spela något fjuttigt spel?

Ja du kan få en bra dator i dagens läge om man gör som du gör men din dator kommer att skrotas långt före denna dator för att den är i överlag svagare.. Man kan klocka denna dator med och då blir den mycket kraftfullare än vad din någonsin kommer att kunna bli ^^

Var så god och beskriv, hur en SSD samt 16GB RAM ökar din genomsnittliga FPS?

Jag vet inte varför jag ger mig in i det här, men ibland är det svårt att hålla sig väck.

Om du begriper vad en SSD gör, behöver du inte fråga varför den är en prestandavinst (läs: prestanda är inte bara bildrutor per sekund). Många spel idag använder sig av tunga texturer, dessa läses snabbare in med en.....ja, du gissade rätt, en SSD. Varje enstaka liten fil, läses in fortare med en SSD. Att RAM används för att snabbare få åtkomst till stora buffrar är något som existerat sedan långt innan du började med blöja.

Alltså kunde du inte svara på min fråga.

12
Skriv svar