Windows 7 Snabbkommandon

Medlem
Windows 7 Snabbkommandon

Hejsan!
Jag har börjat lyssna på musik på datorn och använder knapparna på tangentbordet för att höja/sänka ljudet på musiken och pausa osv...
Problemet är att när jag använder dom här knapparna när jag har ett annat program uppe (än Winamp som är programmet jag använder när jag lyssnar på musik) så sänks även allt ljud på datorn, vilket är lite irreterande då jag är i en krävande strid så ska jag sänka musiken lite så jag kan höra vad mina kompisar säger, men jag hör dom inte bättre pga dom sänks lika mycket som musiken...
Så vad jag frågar efter är om det finns någonstans som jag kan ändra snabbkommandon så det inte händer så.
**edit1**
Kan lägga till att alla andra kommands funkar bra, är just det att allt ljud sänks på hela datorn!
Märkte förresten nu att det händer med bland annat teamspeak markerad... Händer också på spel, bla. World of tanks, fast där så sänks bara ljudet på sjävla datorn, och INTE winamp alls

Medlem

Nvm, läste fel, testa gå in i global hotkeys i winamp, så borde du kunna sänka bara winamp ljudet.

Risken finns att du kommer få behöva använda andra knappar eller deaktivera den normala funktionen i höja/sänka knappen på tangentbordet

Medlem
Skrivet av Ziraz:

Nvm, läste fel, testa gå in i global hotkeys i winamp, så borde du kunna sänka bara winamp ljudet.

Risken finns att du kommer få behöva använda andra knappar eller deaktivera den normala funktionen i höja/sänka knappen på tangentbordet

Jag har för mig att det ska finnas nånstans där du kan ändra dom olika snabbkommandon i själva windows 7...
Om ni har några fler frågor så fråga!

1
Skriv svar