Black Isle Studios återuppstår – vill ha dina pengar

Robot
Black Isle Studios återuppstår – vill ha dina pengar

Bisarr domedagsvideo förklarar att ett återuppståndet Black Isle Studios (skaparna bakom Fallout 2, Icewind Dale och Planescape: Torment) behöver dina pengar för att kanske göra ett spel. Eller nåt.

#black-isle


Medlem
Black Isle Studios återuppstår – vill ha dina pengar

Gillar sådana RPG/Sandbox spel, hoppas att de lyckats med det

Medlem

i can say fuck but not *beep*!?

..take my caps

Medlem

gillar att dom har blipat över varige gång dom säger fallout

Medlem

BLACK ISLE,,, *ryser av glädje*
I hear you masters, I will work hard to earn cash to give to you!!!


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Skägg.
10 Chambers

Värt att notera att ingen av "det gamla gänget", Chris Avellone skriver själv att han inte vet vem som ligger bakom det.


signatur
Medlem

Fast... Det är ju fortfarande ett Blask Isle utan Chris Avallone och Brian Fargo..

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120825/black-isle-aterupp...

Kollar man vidare på Wikipedia så sägs det att bara två tidigare medlemmar från studion finns kvar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Isle_Studios#Revival

Tror jag håller ett fast grepp om mina pengar denna gång.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Värt att notera att ingen av "det gamla gänget", Chris Avellone skriver själv att han inte vet vem som ligger bakom det.

Försöker dra nytta av namnet tror jag.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv

Fan vilken schyst video.

Inaktiv

Det hela låter så snurrigt och amatöraktigt att jag inte ens tänker ge dem en femkrona. De verkar ungefär lika seriösa som studion bakom Flatout 3.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Det hela låter så snurrigt och amatöraktigt att jag inte ens tänker ge dem en femkrona. De verkar ungefär lika seriösa som studion bakom Flatout 3.

Läste först Fallout 3


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Snacka om att försöka slå mynt på ett gammalt känt namn.

Visste, de här killarna kanske är bra - desto mindre skäl isåfall att ha en PR-krycka.

Medlem

Nån med licensen som vill slå mynt på Kickstarter trenden känner jag. Förjävligt när folk utnyttjar något som är så fett som Kickstarter på det här viset.

Nostalgihysterin måste även kallna lite. Aja snuskigt det dom gör iaf. Förjävligt. Opportunistiskt på andras bekostnad och givmildhet. Buuuu!

Allt finns där.
- Vi skall återuppliva det ni älskade!
- Sätter sig i underdog läge - "Vi skall visa dom där cheferna, eller hur grabbar?!"
- "Humoristisk" pitchvideo.

Folk bör även förstå att anledningen till att Double Fine gjorde en humoristisk pitchvideo är för att Tim Schafer & Co är roliga. Det är inte ni.

Blir helt jävla trött när jag ser sånt här.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Mjauv:

Det hela låter så snurrigt och amatöraktigt att jag inte ens tänker ge dem en femkrona. De verkar ungefär lika seriösa som studion bakom Flatout 3.

Läste först Fallout 3

Hehe, nej jag är ingen Fallout-hatare (även om jag tycker att Fallout New Vegas hade behövt ett par månader av extra polish innan det släpptes).

Ska jag jämföra med något mindre obskyrt så skulle jag säga att de verkar lika seriösa som ZPS, killarna bakom Interstellar Marines. De har lovat och babblat och haft sig i flera års tid utan att faktiskt komma igång med allt det som de säger sig vilja skapa.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Fast... Det är ju fortfarande ett Blask Isle utan Chris Avallone och Brian Fargo..

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120825/black-isle-aterupp...

Kollar man vidare på Wikipedia så sägs det att bara två tidigare medlemmar från studion finns kvar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Isle_Studios#Revival

Tror jag håller ett fast grepp om mina pengar denna gång.

/ LordDaimos

Om det står på wikipedia så lär det ju utan tvekan stämma!

Medlem

Alltså det här är inget jag kommer satsa pengar på då det inte är gamla gänget, hade dom dock haft rättigheter till van buren som var väldigt långt gånget och detta kunde leda till att dom sammanställde det, ja då hade det varit en helt annan femma

Medlem

"Bevisa för våra chefer" att spelarna vill se Black Isle återuppstått"

Ja, men inte bara namnet. Vi vill se hela rubbet tillbaka på plats. Det är jag mycket skeptisk till... känns lite som vad Infinity Ward har blivit. Det är inte IW längre.

Det var nog lite extremt jämfört dock. De får iaf inte mina pengar riktigt än. Project Eternity och Wasteland håller mig tillräckligt intresserad.

Medlem

Black isle finns ju redan mer eller mindre som Obsidian. Jag menar: Feargus Urquhart, Chris Avellone, Darren Monahan, Chris Parker, Tim Cain, Josh Sawyer osv.

Inaktiv
Skrivet av Preed:

Nån med licensen som vill slå mynt på Kickstarter trenden känner jag. Förjävligt när folk utnyttjar något som är så fett som Kickstarter på det här viset.

Nostalgihysterin måste även kallna lite. Aja snuskigt det dom gör iaf. Förjävligt. Opportunistiskt på andras bekostnad och givmildhet. Buuuu!

Allt finns där.
- Vi skall återuppliva det ni älskade!
- Sätter sig i underdog läge - "Vi skall visa dom där cheferna, eller hur grabbar?!"
- "Humoristisk" pitchvideo.

Folk bör även förstå att anledningen till att Double Fine gjorde en humoristisk pitchvideo är för att Tim Schafer & Co är roliga. Det är inte ni.

Blir helt jävla trött när jag ser sånt här.

Bra skrivet! Luktar ju scam lång väg

1
Skriv svar