Kom ihåg att vinna speldatorn för 15 000 kr!

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Var så god och beskriv, hur en SSD samt 16GB RAM ökar din genomsnittliga FPS?

Sa jag någonting om fps? Men hur som helst, Om hårddisken inte laddar filerna bra så kommer du få skräp fps vissa stunder för att spelet kommer att lagga som bara den och då sjunker dina bilder per sekund när hårddisken måste gå i högvarv för att ens läsa filerna, Jag spelade Planetside2 för några dagar sedan och hade spelet på min gamla baracuda och det tog ett tag att komma in och ladda upp servern man skulle in och spela på.. Sedan så installerade jag spelet på min SSD bara för att testa och jag kom in i spelet på någon sekund. En SSD ger i överlag en mycket snabbare och trevligare upplevelse, Jag säger inte att en SSD är ett måste om man vill spela men det ger spelet en extra boost när det måste laddas..

16gb är som jag sa bara bra om man vill göra mer än att spela något simpelt spel, Jag har inte använt i närheten utav mina 16gb än men jag har använt runt 8gb och det skulle störa mig otroligt mycket om programmen lägger av för att minnet inte räcker till. Minne är som sagt nästan gratis i dagens läge så man har nog råd att köra med 16gb om man inte är en student som inte har nå pengar alls att leva på.

Inaktiv
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Raklödder:

Var så god och beskriv, hur en SSD samt 16GB RAM ökar din genomsnittliga FPS?

Sa jag någonting om fps? Men hur som helst, Om hårddisken inte laddar filerna bra så kommer du få skräp fps vissa stunder för att spelet kommer att lagga som bara den och då sjunker dina bilder per sekund när hårddisken måste gå i högvarv för att ens läsa filerna, Jag spelade Planetside2 för några dagar sedan och hade spelet på min gamla baracuda och det tog ett tag att komma in och ladda upp servern man skulle in och spela på.. Sedan så installerade jag spelet på min SSD bara för att testa och jag kom in i spelet på någon sekund. En SSD ger i överlag en mycket snabbare och trevligare upplevelse, Jag säger inte att en SSD är ett måste om man vill spela men det ger spelet en extra boost när det måste laddas..

16gb är som jag sa bara bra om man vill göra mer än att spela något simpelt spel, Jag har inte använt i närheten utav mina 16gb än men jag har använt runt 8gb och det skulle störa mig otroligt mycket om programmen lägger av för att minnet inte räcker till. Minne är som sagt nästan gratis i dagens läge så man har nog råd att köra med 16gb om man inte är en student som inte har nå pengar alls att leva på.

Jag har själv 16GB RAM-minne, säger bara det att man klarar sig fint på 4GB/8GB, och så vitt jag vet så finns det inget vanligt spel som kräver mer. Kan själv erkänna att man använt som mest 35% arbetsminne spelandes BF3, samtidigt som en stor ljudredigeringssession i Sony Vegas samt flertalet större PSD-filer var igång i bakgrunden, så kanske är det hög tid för dig att sluta dagdrömma.

Nu tycker jag här är extremt ojulaktig stämning och tycker folk kan dela med sig av sina finurliga rim istället!

"In i röd och ut ur blå, tomten låter renen stå. Enkelt steg till fjärran land, glädje sprids med givmild hand. Skillnad mellan nu och då, skorsten? så 2002!"

Make julfrid, not war people!

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av Raklödder:

Är det en treåring som valt hårdvarukomponenter?

Vad skulle du ha gjort annorlunda? Ser ut att vara en riktigt bra spel dator. Visst går den att göra värre men som den ser ut nu lär den maxa alla spel i 1080p utan problem. Men du kanske vill ha en större e-penis och måste därför ha tre grafikkort och 4 ssd och en i7 3960K?

Läs vad jag skrev tidigare din tölp. :heart:

Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Raklödder:

Är det en treåring som valt hårdvarukomponenter?

Ja, en grinig treåring som stänger av tävlingsmöjligheterna för alla som gnäller utan att motivera varför.

Tänkte mer på att en i5-3570k med ett överklockat HD7950 blir drygt -44% billigare och i stort sett likvärd prestanda; samt att en SSD eller de 16GB RAM som ni valt INTE kommer att ge vinnaren någon som helst ökad spelprestanda i spel (förutsatt att personen inte håller på med rendering eller liknande).

Jag gjorde det och ditt första inlägg fortfarande lika puckat.
Visst går det att få likvärdig prestanda i spel för en billigare peng. Men vad spelar det för roll i detta sammanhanget?
Jösses. Gå och häng på sweclockers istället så kan du jämföra komponenter till minsta krona.
Tölp


signatur

Ducati Streetfighter 848

Redaktör
Skrivet av Raklödder:

Alltså kunde du inte svara på min fråga.

En ssd-disk kan ge avsevärda prestandavinster på andra håll än för bilder/sekund, och rejält med ram är aldrig någonsin en nackdel.

Nu har en nyhet som var tänkt att påminna om en tävling som de flesta uppskattar spårat ur till massa tjafs. Vi lägger ner tjafset nu, och låter de som gillar priserna tävla medan de som tycker priserna är skräp avstår.


signatur
Medlem

Håller tummarna för vinst :). God Jul FZ

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Kan inte Raklödder försvinna från FZ så vi andra får ro?

Räcker det inte med att bara avsluta detta och försöka se fram emot en trevlig Jul och ett Gott Nytt År?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Saknar nästan "tumme-ner" knappen.

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Jag har själv 16GB RAM-minne, säger bara det att man klarar sig fint på 4GB/8GB, och så vitt jag vet så finns det inget vanligt spel som kräver mer. Kan själv erkänna att man använt som mest 35% arbetsminne spelandes BF3, samtidigt som en stor ljudredigeringssession i Sony Vegas samt flertalet större PSD-filer var igång i bakgrunden, så kanske är det hög tid för dig att sluta dagdrömma.

Jag måste bara svara på detta

När jag har stängt av alla mina program som drar sjukt en massa onödigt minne och spelar Planetside2 på högsta grafiken så använder min dator minst 22% memory vilket motsvarar 3.52gb utav 16gb, Ditt battlefield 3 skulle stängas av stup i kvarten om du körde på max grafik och hade 4gb minne ''Det gjorde mitt BF3 när jag testade med 4gb'' .. 6-8gb är minimum om du ska bygga en budgetdator som nätt och jämt klarar sig för lättare saker.

På ditt svar om att jag ska sluta dagdrömma, Jag har många program öppna samtidigt för att jag gillar att göra mycket småsaker samtidigt. När jag kör i min vardagliga stil så skulle min dator ligga på runt 30-35% minnesförbrukning medan jag spelar Planetside2. Om jag sedan skulle få för mig att använda ett annat minnesslukande program på min andra skärm samtidigt så skulle datorn dra runt 45%+ minne vilket motsvarar 7.2gb utav 8gb, Jag skulle aldrig vilja sitta på en dator som knappt har det minne jag behöver om jag får för mig att göra någonting helt onödigt, Bara för att du kan sitta med något enstaka program i dagens läge utan att dra mycket minne betyder inte att det är en ruggigt bra setup för framtiden.

Jag har ofta task manager öppen nästan hela tiden på den skärm där jag samlar småprogram så som msn,spotify,steam och sånt roligt tjoffs så jag vet precis vad jag pratar om när det kommer till hur mycket min dator kan dra i minne. 16gb är overkill men det är skönt att ha minne som inte ligger på 80-90-100% användning när man kör några tunga program samtidigt.

Hur som helst så borde vi lägga ned bråket om hur mycket minne en dator kan dra för jag ''vet'' redan vad som min dator drar i olika situationer, Kör man många program samtidigt så drar det mycket minne, Kör man lite mindre program så dras det också mindre minne, Ganska logiskt ^^

Inaktiv
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Raklödder:

Jag har själv 16GB RAM-minne, säger bara det att man klarar sig fint på 4GB/8GB, och så vitt jag vet så finns det inget vanligt spel som kräver mer. Kan själv erkänna att man använt som mest 35% arbetsminne spelandes BF3, samtidigt som en stor ljudredigeringssession i Sony Vegas samt flertalet större PSD-filer var igång i bakgrunden, så kanske är det hög tid för dig att sluta dagdrömma.

Jag måste bara svara på detta

När jag har stängt av alla mina program som drar sjukt en massa onödigt minne och spelar Planetside2 på högsta grafiken så använder min dator minst 22% memory vilket motsvarar 3.52gb utav 16gb, Ditt battlefield 3 skulle stängas av stup i kvarten om du körde på max grafik och hade 4gb minne ''Det gjorde mitt BF3 när jag testade med 4gb'' .. 6-8gb är minimum om du ska bygga en budgetdator som nätt och jämt klarar sig för lättare saker.

På ditt svar om att jag ska sluta dagdrömma, Jag har många program öppna samtidigt för att jag gillar att göra mycket småsaker samtidigt. När jag kör i min vardagliga stil så skulle min dator ligga på runt 30-35% minnesförbrukning medan jag spelar Planetside2. Om jag sedan skulle få för mig att använda ett annat minnesslukande program på min andra skärm samtidigt så skulle datorn dra runt 45%+ minne vilket motsvarar 7.2gb utav 8gb, Jag skulle aldrig vilja sitta på en dator som knappt har det minne jag behöver om jag får för mig att göra någonting helt onödigt, Bara för att du kan sitta med något enstaka program i dagens läge utan att dra mycket minne betyder inte att det är en ruggigt bra setup för framtiden.

Jag har ofta task manager öppen nästan hela tiden på den skärm där jag samlar småprogram så som msn,spotiry,steam och sånt tjoffs så jag vet precis vad jag pratar om när det kommer till hur mycket min dator kan dra i minne. 16gb är overkill men det är skönt att ha minne som inte ligger på 80-90-100% användning när man kör några tunga program samtidigt.

Hur som helst så borde vi lägga ned bråket om hur mycket minne en dator kan dra för jag ''vet'' redan vad som min dator drar i olika situationer, Kör man många program samtidigt så drar det mycket minne, Kör man lite program så dras det också lite minne, ganska logiskt

Vilket bråk? Vi för endast en debatt!?

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Vilket bråk? Vi för endast en debatt!?

Tyckte att det nästan såg ut att bli en klassisk svt debatt ^^

Inaktiv
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Raklödder:

Vilket bråk? Vi för endast en debatt!?

Tyckte att det nästan såg ut att bli en klassisk svt debatt ^^

Det är lätt hänt med en pantskalle som mig bakom skärmen, ledsen för det, och du har helt rätt med "kör man lite program så dras det också lite minne, ganska logiskt".

Medlem

Ett stort och bra pris men helt ointressant för min egen del,, hade nog sålt det om jag vann det. Känns så 90-tal att sitta och harva framför ett skrivbord och monitor.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Ett stort och bra pris men helt ointressant för min egen del,, hade nog sålt det om jag vann det. Känns så 90-tal att sitta och harva framför ett skrivbord och monitor.

Ja, man vill ju ha möjligheten att sitta nere på stan o trycka tex BF3 på en laptop som kanske kan driva det i medium. Eller lägga ut en halv förmögenhet för att få upp det i high.

12
Skriv svar