"Gå tillbaka till *****" efter åtgärd

Medlem
"Gå tillbaka till *****" efter åtgärd

Något jag stött på ett par gånger förut, och då påpekat i separata instanser. Gör nu en generell då detta alltid borde vara fallet.

När man lägger till någon i sin vännerlista, så finns endast alternativet att gå tillbaka till vännerlistan. Jag skulle mycket hellre se ett alternativ att kunna gå tillbaka till den profil jag var på.

Detta är fallet för alla liknande situationer. Omdirigeras man till en ny sida för att få en notis, ska man alltid kunna gå tillbaka till föregående. Bättre ändå kanske vore en popup som helt enkelt säger "Tillagd i vännerlistan!" sen möjligen en länk till vännerlistan, om man så vill.

Liknande notifieringar överlag, det känns som att man inte behöver komma till en helt ny sida för att se tre-fyra rader text som en bekräftelse, utan att en popup vore tillräckligt! Men om sidan vill behållas, så rekommenderas en Gå tillbaka-länk- (Ja, man kan trycka back helt enkelt, men det är enklare med en länk då alla inte har en back-knapp på musen)


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skägg.
10 Chambers

Låter... smart!


signatur
Medlem

Jo, det är flera sådana saker som är lite knepigt. Antigen vart man skickas, eller att man inte har något val.

Som när man tar bort ett meddelande från "Skickade" eller "Spara" så vill man tillbaka där man kom ifrån och inte till inkorgen.

Samma sak var när man laddat upp en bild, men det har ni tydligen fixat sedan sist det kom på tapeten

// edit

Såg nu att när man tar bort en bild från albumet, så vill jag tillbaka till albumnet, men kommer istället tillbaka till albumlistningen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Pricken över i conthox! Helt enkelt, generellt sett, när man gör något, vill man kunna komma tillbaka till där man var när man gjorde det.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skägg.
10 Chambers

Typiskt en sån grej om det är lätt att bli hemmablind på. Vi gick igenom sajten för några månader sedan, med olika scenarion som mall (starta en blogg, skriva ett inlägg) för att hitta just sådana här feltänk.


signatur
1
Skriv svar