Idag släpps svenskutvecklade Gunman Clive

Robot
Idag släpps svenskutvecklade Gunman Clive

FZ pratar med indie-spelsutvecklaren Bertil Hörberg om hans färska old school-plattformare.

#gunman-clive, #bionic-commando-rearmed, #fret-nice, #pid, #helium-boy


Medlem
Idag släpps svenskutvecklade Gunman Clive

Ser rätt tråkigt ut TBH. Hatar indiespel som aldrig vågar ta steget längre utan kör nån generic old school grej eller alternativt går hela vägen mot hipster hållet och gör ett spel som är super konstigt och galet men helt ospelbart.

Ge mig lite indiespel med djup tack!

Medlem

Little Inferno <3

Inaktiv

Inte illa, ser mycket lovande ut!

Medlem

Läste Gunman och tänkte på den gamla modden/spelet (?) till HL jag!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Känner igen detta, vad hette det gamla spelet när man även där var en cowboy, sprang igenom städer, salooner och hoppade på tåg. Samma typ av spel.

Medlem
Skrivet av Dralle:

Känner igen detta, vad hette det gamla spelet när man även där var en cowboy, sprang igenom städer, salooner och hoppade på tåg. Samma typ av spel.

Du tänker nog på Sunset Riders till SNES.Jag fick samma vibbar av det. Man kan ju hoppas att det är lika bra med.

Jag tänker på "Gun Smoke" till NES. En av mina favoriter på den tiden.

Det är inte likt Gunman Clive alls, men det fick mig att tänka på det ändå.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

Gunsmoke, det var bra grejer det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Cane:

Ser rätt tråkigt ut TBH. Hatar indiespel som aldrig vågar ta steget längre utan kör nån generic old school grej eller alternativt går hela vägen mot hipster hållet och gör ett spel som är super konstigt och galet men helt ospelbart.

Ge mig lite indiespel med djup tack!

Man måste ju börja någonstans, sedan att skapa något nytt och revolutionerande är ganska så svårt :/


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Medlem

Pass


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Finns det handkontroll-stöd så sure, för en tjuga så låter det bra

EDIT: Borde läst på mer, som t.ex. att det finns till 3DS.

Medlem
Skrivet av Cane:

Ser rätt tråkigt ut TBH. Hatar indiespel som aldrig vågar ta steget längre utan kör nån generic old school grej eller alternativt går hela vägen mot hipster hållet och gör ett spel som är super konstigt och galet men helt ospelbart.

Ge mig lite indiespel med djup tack!

Vet inte vad du menar med" alternativt går hela vägen mot hipster" etc men jag känner mig lite trött på indie-spel som försöker komma med ett HELT NYTT REVOLUTIONERANDE KONCEPT och sen blir spelet bara samma sak som de generiska bortsett från en liten twist...

Jag tycker inte det är så viktigt med att man gör något nytt överhuvudtaget, jag tycker man ska satsa på att göra ett spel bra bara och man tror på att spelet blir bättre tack vare ett nytt koncept, then sure, go ahead, men kolla på Cave Story+, allt det har väl egentligen redan gjorts men det är nog utan tvekan någon av de bästa indie-titlarna ute idag.

Medlem

Gangnam Style / Gunman Clive

1
Skriv svar