THQ-chefens öppna brev till fansen

Medlem
Skrivet av luftman:

Tycker vi alla ska stötta THQ och köpa COH 2 på realese-dagen till fullpris!

Lita på mig, efter första (Seriösa) reviewn är ute och spelet inte har något alvarligt fel så!

Medlem

Alla är jävligt snabba på att gnälla på deras val av att använda mikrotransaktioner - men *ingen* utom utvecklarna vet i vilken omfattning det är, eller vad som kan köpas. Flera drar dessutom parallellen att "då kan inte Custom maps finnas", något som utvecklarna inte har uttalat sig om alls.

Spekulationer - spelet verkar galet bra och jag lägger mer än gärna fullpris (plus en liten extra slant om de har något bra extra innehåll) för ett såpass bra spel.

Det uttjatade resonemanget "då har de alltså bantat ner spelet för att kunna tjäna pengar på att sälja innehåll som skulle varit med" är inte direkt jätteintelligent. Säg att spelet är 50% större än CoH 1 (till antalet SP-nivåer, MP-kartor, enheter, sidor eller vad du nu vill), kostade 50% mer att göra i grundutförande, tog 50% längre tid etc... Borde det då inte kosta 50% mer redan?

Men nej, en gamer ska ha sitt spel till sitt pris, oavsett vad det kostat att utveckla. Utan premiuminnehållet skulle jag gissa på att spelet kostade mer än CoH1 att utveckla ändå, vilket betyder att mer pengar plöjts in i det, men ingen är villig att betala mer?

Jösses.

För övrigt kommer jag ösa alla de få pengar jag har över dem om de lyckas fixa fram ett vettigt Homeworld 3. (Dawn of War 3 är ett säkrare kort, det får den första lilla högen när det är färdigt.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Det roliga är darksiders säljer inte så mycket som det skulle göra om dom gjorde det till ett multiplayer spel likt diablo, men fokus på nya saker så som DLC bossar m.m pvp och coop.

Till trada items med varandra göra mer djuphet i gear m.m
Darksiders II hade ju lite av detta men inte tillräckligt, hade dom bara gjort mer hade det sålt som smör.
Hoppas THQ förstår detta.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Det roliga är darksiders säljer inte så mycket som det skulle göra om dom gjorde det till ett multiplayer spel likt diablo, men fokus på nya saker så som DLC bossar m.m pvp och coop.

Till trada items med varandra göra mer djuphet i gear m.m
Darksiders II hade ju lite av detta men inte tillräckligt, hade dom bara gjort mer hade det sålt som smör.
Hoppas THQ förstår detta.

Tror inte THQ lägger sig så mycket i de beslut som deras spelföretag gör. Vigil har en viison och gör ett hejdundrandes bra spel. Om folk sen inte uppskattar det är en annan sak. Att de (THQs spelföretag) redan gör det mesta för PC-marknaden i första hand gör redan att de tappar massor av potentiella kunder (snackar inte specifikt om darksider nu, som faktist säljs på konsol). Man får ju uppskatta att de gör bra spel och väljer att inte göra "populära dussinspel" som alla köper (dvs CoD 5: Zombienazi Invasion 2056).

Vill man tjäna pengar säljer man sin själ och gör sportspel! Eller The Sims. (Expansion nummer 37, familjeutflykt till mars)

Inaktiv
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Raklödder:

Har redan förhandsbokat Warhammer 40.000 Dark Millenium och Dawn of War 3!

du borde nog läsa det här angående dark Millenium

http://kotaku.com/5970219/what-the-hell-is-going-on-with-warh...

Tack så mycket för länken, men jag är sedan tidigare medveten om att spelet med stor sannolikhet blir ett single player baserat spel i klass med Space Marines.

Spelet verkar snarare inte bli av alls, om man ska tro THQ's PR-folk. De förtydligar ett par gånger med att development has ceased (upphört).

Där ser man, kan inte annat än hoppas att du har fel! :'(

Medlem
Skrivet av Stalker:
Skrivet av FuzioN:

Det roliga är darksiders säljer inte så mycket som det skulle göra om dom gjorde det till ett multiplayer spel likt diablo, men fokus på nya saker så som DLC bossar m.m pvp och coop.

Till trada items med varandra göra mer djuphet i gear m.m
Darksiders II hade ju lite av detta men inte tillräckligt, hade dom bara gjort mer hade det sålt som smör.
Hoppas THQ förstår detta.

Tror inte THQ lägger sig så mycket i de beslut som deras spelföretag gör. Vigil har en viison och gör ett hejdundrandes bra spel. Om folk sen inte uppskattar det är en annan sak. Att de (THQs spelföretag) redan gör det mesta för PC-marknaden i första hand gör redan att de tappar massor av potentiella kunder (snackar inte specifikt om darksider nu, som faktist säljs på konsol). Man får ju uppskatta att de gör bra spel och väljer att inte göra "populära dussinspel" som alla köper (dvs CoD 5: Zombienazi Invasion 2056).

Vill man tjäna pengar säljer man sin själ och gör sportspel! Eller The Sims. (Expansion nummer 37, familjeutflykt till mars)

Nu syftar jag inte att dom ska göra det bara för tjäna pengar utan ge ett spel som folk faktist skulle spela och vill ha

Det är ofta att spel inte görs till sin fulla potential vilket är synd :/

Medlem

Saints row osv. bleh.

Dawn Of War 3, Space marine 2 samt se till att blåsa liv i det jävla Dark millenium .

Dom behäver inte göra nått annat än att trycka ut 40K spel för dom är fan direkt skitbra allihop >_<

Medlem
Skrivet av luftman:

Tycker vi alla ska stötta THQ och köpa COH 2 på realese-dagen till fullpris!

Kan fan tänka mig att köpa tre kopior om det innebär att dom överlever.

12
Skriv svar