Robot
Simcity

I den ikoniska staden San Fransisco ligger den i spelsammanhang lika ikoniska studion Maxis Games. Vi får dit för att se om deras stadssandlåda är redo inför nästa års invasion av lekglada gamers.

#simcity, #ea, #maxis, #spore, #io-interactive


Inaktiv
Simcity

Jag kan redan se det framför mig.. koppla ihop din stad tillsammans med ditt Facebook konto och få hjälp av dina vänner.

Medlem

Hmm, jag vill också spela SimCity hos maxis...
Gärna här hemma med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Den där hinten om att vi kanske kommer få tillgång till utvecklarverktygen gjorde min dag! Snälla EA come to your senses!!!!

Medlem
Skrivet av tirim4:

Den där hinten om att vi kanske kommer få tillgång till utvecklarverktygen gjorde min dag! Snälla EA come to your senses!!!!
http://anderslundin.gif

Någon kommer bara göra Tower 1, sedan är det slut på moddandet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Om det går att modda är spelet räddat
Sc4 är grymt kul med moddar

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag kan redan se det framför mig.. koppla ihop din stad tillsammans med ditt Facebook konto och få hjälp av dina vänner.

Det är ju just det som känns väldigt oroande, och gör att man ställer sig tveksam till detta spel. Tyvärr.
Saknar city-building, har inte lirat på typ 10 år och mer.

Civ City-Rome räknas inte.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Civ City-Rome räknas inte.

varför inte? Det är bra men det är kanske för att jag föredrar de city-building som inte utspelar sig idag...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av showerguy:

Jag kan redan se det framför mig.. koppla ihop din stad tillsammans med ditt Facebook konto och få hjälp av dina vänner.

Det är ju just det som känns väldigt oroande, och gör att man ställer sig tveksam till detta spel. Tyvärr.
Saknar city-building, har inte lirat på typ 10 år och mer.

Civ City-Rome räknas inte.

Precis. Känslan av att lägga vattenledningar, bygga från grunden. Hantera kriser och svåra situationer.
Gör man ett spel svårt då tvingas man som en ny spelare att "lära" sig det svåra.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag kan redan se det framför mig.. koppla ihop din stad tillsammans med ditt Facebook konto och få hjälp av dina vänner.

Som tur är så gjorde Maxis en separat version för det: SimCity Social.

Men Origin+CityLog kommer inte vara kul... Kolla bara på Battlefail 3 =/

Medlem

Nej nej nej nej NEJ Maxis!
*suck... åtminstone så har jag sc4 deluxe att roa mig med vilket fortfarande är exceptionellt.

ELF
Medlem

Hur stora var kartorna? Var det som i videorna, man får bara rum med tre hus och sen är det fullt?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Castor.T:

Civ City-Rome räknas inte.

varför inte? Det är bra men det är kanske för att jag föredrar de city-building som inte utspelar sig idag...

För spelet känns mer som Stronghold.
Känns inte som att fokus är att få till en stad, vad vet jag. Känslan är sådan i alla fall för min del.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av ELF:

Hur stora var kartorna? Var det som i videorna, man får bara rum med tre hus och sen är det fullt?

Kartorna blir 2x2 km. Jämfört med SC4 8x8 km (största) eller CitiesXL 11x11km.

Det räcker inte ens för ett litet småhusområde

Medlem
Skrivet av Tobs:

Jag kan redan se det framför mig.. koppla ihop din stad tillsammans med ditt Facebook konto och få hjälp av dina vänner.

Som tur är så gjorde Maxis en separat version för det: SimCity Social.[/quote]

Maxis hade tack gode gud ingenting att göra med SimCity Social, det va en annan EA studio som skapade det skräpet

ELF
Medlem
Skrivet av Tobs:
Skrivet av ELF:

Hur stora var kartorna? Var det som i videorna, man får bara rum med tre hus och sen är det fullt?

Kartorna blir 2x2 km. Jämfört med SC4 8x8 km (största) eller CitiesXL 11x11km.

Det räcker inte ens för ett litet småhusområde

Jag får väl hålla mig till Cities XL 2012 tills SimCity 6 släpps ;(. Problemet är ju bara benna irriterande minnesläcka och att det bara kör på en kärna... Lagg i kvadrat is the shit......


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Tobs:
Skrivet av ELF:

Hur stora var kartorna? Var det som i videorna, man får bara rum med tre hus och sen är det fullt?

Kartorna blir 2x2 km. Jämfört med SC4 8x8 km (största) eller CitiesXL 11x11km.

Det räcker inte ens för ett litet småhusområde

Jag får väl hålla mig till Cities XL 2012 tills SimCity 6 släpps ;(. Problemet är ju bara benna irriterande minnesläcka och att det bara kör på en kärna... Lagg i kvadrat is the shit......

Jag har mer problem med det konstanta kraschandet hela tiden xD

Inaktiv

Jag vet inte om han aldrig fick chansen till det men jag är besviken på författaren för att han aldrig tog chansen att ställa utvecklarna mot väggen. Fråga dem vad fan de håller på med, om de på allvar täcker framhärda med cloudsaves och origin och fan och hans moster.

Jag bojkottade Diablo 3 och jag lär bojkotta detta också. Avskyr skräpet.

Medlem

Varför måste EA fucka upp SimCity också? Räcker det inte med att dom redan är världens mest hatade företag? Försöker dom driva folk till att bli pirater? Är det därför dom slänger in DRMs som i princip gör det omöjligt för laglydiga att spela spelet dom köpt?

Medlem
Skrivet av Securion:

Varför måste EA fucka upp SimCity också? Räcker det inte med att dom redan är världens mest hatade företag? Försöker dom driva folk till att bli pirater? Är det därför dom slänger in DRMs som i princip gör det omöjligt för laglydiga att spela spelet dom köpt?

Fast spelet i sig är ju "always online" ändå så vad spelar det då för roll om deras DRM kräver det också?...

Inaktiv

RaXha:
Precis som med Diablo 3 så är kopieringsskyddet inbakat i obligatoriska "features" som inte är efterfrågade av spelarna. Typ sociala insticksprogram. Typ obligatoriska cloudsaves. Typ origin.

Medlem
Skrivet av Tobs:
Skrivet av ELF:

Hur stora var kartorna? Var det som i videorna, man får bara rum med tre hus och sen är det fullt?

Kartorna blir 2x2 km. Jämfört med SC4 8x8 km
(största) eller CitiesXL 11x11km.
Det räcker inte ens för ett litet småhusområde

Är de tokiga? De största kartorna i sc4 känns ju små ibland. Dagens processorer borde ju ledigt klara av samma kartor som sc4 hade om sc5 använder flera kärnor.

1
Skriv svar