Aliens: Colonial Marines – från koncept till verklighet

Robot
Aliens: Colonial Marines – från koncept till verklighet

Gearbox visar upp hur de började skissa på de mörka korridorerna på Hadley's Hope varefter bevismaterial röjer hur det ser ut i själva spelet.

#aliens-colonial-marines, #gearbox-software


Medlem
Aliens: Colonial Marines – från koncept till verklighet

Hoppas bara det blir bättre än alla andra andra aliens spel sedan första AvP har alla mer eller mindre tokfloppat(om man tänker vad det hade kunnat sälja om det gjorts väl)

Håller tummarna iaf!

Medlem

Det fanns ju någon Alien shooter till PS1 nån gång i forntiden som jag minns att jag gillade. Minns dock inte vad spelet hette...

Edit* Alien Trilogy hette spelet!


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Ser tyvärr inte speciellt spännande ut. Det hade behövt lite av dead space 1 känslan men av de gameplay klippen jag sett så känns det som en ordinär shooter utan ngn skräck/spännning.

Inaktiv

Synd bara att man måste vänta ända fram till februari månad. :'(

Jag menar inte att vara negativ, men...

1. En video på knappt 1 minut där man visar 1 bild är inte från koncept till "verklighet"...

2. De har ju kopierat det mesta från "Aliens"...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Detta spelet börjar kännas som ett evighetsprojekt likt Duke Nukem Forever.

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Det fanns ju någon Alien shooter till PS1 nån gång i forntiden som jag minns att jag gillade. Minns dock inte vad spelet hette...

Edit* Alien Trilogy hette spelet!

"I got pink acid boots" - Var fusket man skulle skriva så man kunde gå i det gröna slemmet utan att ta skada vill jag minnas


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av TryNotD[oo:

"]

Skrivet av JohnnyGreed:

Det fanns ju någon Alien shooter till PS1 nån gång i forntiden som jag minns att jag gillade. Minns dock inte vad spelet hette...

Edit* Alien Trilogy hette spelet!

"I got pink acid boots" - Var fusket man skulle skriva så man kunde gå i det gröna slemmet utan att ta skada vill jag minnas

Ja jävlar! Hade jag glömt!


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av Friberg:

Detta spelet börjar kännas som ett evighetsprojekt likt Duke Nukem Forever.

Det är för att det är idioten Randy Pitchford som håller i spakarna, han pratar sig hes om hur banbrytande och grafiskt snygga deras spel är, sen blir det bara skit utav det eftersom dem skjuter upp det och skjuter upp det. Ett exempel är första Bordelands, halvvägs in i utveckligen så bestämde dem sig för Celshading grafik.. okej? Brother in arms var skitfult när det väl släpptes..och med en utdaterad multiplayer med horribel nätkod.. Duke nukem slängde dem ihop på en förmiddag.. och Aliens, ja du... Randy Pitchford kommer förstöra det också.. hur många gånger har det blivit försenat nu? 5 ggr?

Randy Pitchford och hans team har tydligen svårt för att spika något, det verkar tumultartat på deras kontor där dem gör 180 graders vändningar var femte månad i sina spelprojekt...

Idiot om du frågar mig.


signatur

"High life on low budget"

Yep, du har en poäng där. De verkar lite ostrukturerade.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Zappa:

Ser tyvärr inte speciellt spännande ut. Det hade behövt lite av dead space 1 känslan men av de gameplay klippen jag sett så känns det som en ordinär shooter utan ngn skräck/spännning.

Vart var känslan i dead space 1? Jag och halvsov när jag spelade det, så slutade med att jag avinstallerade det. Läskig var det då inte, amnesia skrämde vettet ur mig mer.

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Zappa:

Ser tyvärr inte speciellt spännande ut. Det hade behövt lite av dead space 1 känslan men av de gameplay klippen jag sett så känns det som en ordinär shooter utan ngn skräck/spännning.

Vart var känslan i dead space 1? Jag och halvsov när jag spelade det, så slutade med att jag avinstallerade det. Läskig var det då inte, amnesia skrämde vettet ur mig mer.

Smaken är väl olika antar jag. Jag blev skiträdd av dead space iaf.

1
Skriv svar