Robot
The War Z

När zombieapokalypsen är ett faktum bör man packa ryggsäcken med läsk, ficklampa och bandage för att sedan irra runt i skogen tills man blir skjuten av allsmäktiga hackare. The War Z lär oss överleva domedagen.

#the-war-z, #dayz, #minecraft, #hammerpoint-interactive, #valve-software


Medlem
The War Z

Väntar fortfarande på att min refund ska genomföras (har en öppen ticket på Steam Support). Tack, Valve!

Inaktiv

Imponerande kritik.

Medlem

I know a scam when I see one.

Inaktiv

Hatten av för de hårda orden. Jag gillar när recensenter inte snålar på krutet.

Medlem

Jag råkade förboka det här för länge sedan i tron att det var Day Z-spelet. Köpte den dyraste versionen. Det är helt sant! Mitt livs sämsta köp. Fick inte riktigt vad jag ville ha. :/ De luras med namnet också. Köpte inte via Steam. Undrar om jag kan få tillbaka pengarna ändå?

Medlem

Den videon som fanns med visar upp att spelet verkar väldigt nice!

Synd att det som var på videon inte finns ingame.
T.ex det huset på natten har inga lampor, det är kolsvart. Man kan heller inte lägga ut lampor utan det är flares + chemlights som gäller, och dom håller inte vidare länge heller.
Man kan inte lägga upp sandbag-barricades. Dom som fanns vid ingången finns inte längre. Trä plankor kan man lägga upp samt taggtråd, båda är rätt så useless. Man kan enkelt skuta sönder träväggen och taggtråden skadar dig inte så du kan bara hoppa över den.

Så mycket potential, så dåligt utfört =/
Får la hoppas på dayZ standalone eller Dead matter

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Jag råkade förboka det här för länge sedan i tron att det var Day Z-spelet. Köpte den dyraste versionen. Det är helt sant! Mitt livs sämsta köp. Fick inte riktigt vad jag ville ha. :/ De luras med namnet också. Köpte inte via Steam. Undrar om jag kan få tillbaka pengarna ändå?

Har för mig att det SKA gå att göra, sen kan det dock bli en del strul med det. Har för mig jag hört vissa säga att du inte fått spelat mer än 10h etc, har själv inte orkat krånglat då jag ändå valde det billigaste alternativet.

Medlem

Sett några gameplay videos på spelet och det är rent av elakt mot dayz att jämföra dom.. känns snarare som att detta spel är föregångaren som kom 2005 som någon såg potentialen i och gjorde en mod(!)

Medlem

Videon var extremt uppgjord.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Väntar fortfarande på att min refund ska genomföras (har en öppen ticket på Steam Support). Tack, Valve!

Fick precis min refund! Hej då, skitspel.

Medlem
Skrivet av Namm:

Videon var extremt uppgjord.

Varför är videon uppgjord då? Nämn fem saker som gör att den är det. För vapnen, smygandet eller vad?
Okej nu vet jag! För att dom kör taktiskt för att ta sig till huset med snubbarna i? Well vapnerna finns visst, fått tag i dom. Smygandet funkar fint, taktiskt går att köra med. Så förstår inte vad som gör i videon så upgjort

Medlem

Jag köpte spelet för att se om det verkligen var så dåligt som alla säger att det är och NEJ det är inte så dåligt som alla säger att det är, Visst finns det sjukt dåliga saker i spelet så som respawn timern som gör det omöjligt att spela med det namn man vill ha om man inte deletar sin gubbe om och om igen när man dör, samt att man dör stup i kvarten utav spelare som ligger i gräset med silencer snipers osv medan man själv inte har någonting alls, Alla vill döda alla så att när man väl har fått någonting bra så kommer dom och ska döda en. Man kan förlora liv när man går ned för små kullar om man har otur, Cash shoppen är även den sjukt tråkig för att den tar bort hela survivor känslan när folk bara behöver betala pengar så kan dom få nästan allt som dom behöver för att överleva, Man kan köpa allt förutom skjutvapen. Ta bort shoppen och spelet skulle bli lite mer spännande när det kommer till pvp..

En sak som gör mig pissförbannad är alla irriterande kvitter från träden på vissa ställen som gör att man får ont i huvudet samt den där dryga musik lätena som kommer även fast man har stängt av musiken ^^

Grafiken är inte något vidare imponerande då den är ganska simpel men vissa saker kan vara oerhört snyggt ibland om man kollar på rätt sak vid rätt tidpunkt. Himlen är ganska fin och solskenet igenom träden/granarna är ganska fint att kolla på, Jag tycker inte det är något större fel på grafiken, Men den kan nog göras mycket bättre.

När jag sprang runt i skogarna en längre tid så kom jag att tänka på ''Deer Hunter'' där man sprang runt i skogarna en längre tid och letade rådjur, Om WarZ lägger in djur som man kan jaga och grilla i någon lägereld så skulle spelet bli mycket bättre då det inte blir lika enformigt, Jag skulle också gilla om dom la in vattenflaskor som man kan fylla på i vissa ställen med dricksvatten. Typ som DayZ fast dom kan göra det lite smidigare ^^

För dom ynka 97 kronorna som spelet faktiskt kostar så tycker jag att man får ett lite smått roligt spel som man kan spela när man har tråkigt.. Spelet kommer antagligen att förbättras med tiden och massa små dumma saker kommer att fixas till.

Jag gillar både DayZ och WarZ men måste jag välja just nu så tycker jag det är ganska jämt även fast WarZ har en massa saker som är helt korkat. WarZ har förenklat mycket ui som är knorvigt i DayZ vilket är ett väldigt stort plus för mig. WarZ har lite bättre zombies än DayZ's zombies som springer huller om buller som mongoloider så man inte riktigt vet när man ska skjuta, Men WarZ zombies är lite tråkiga när dom bara går rakt fram men hellre det än mongoloid zombies som är överallt på skärmen, Finns mycket som behövs ändras i båda spelen ^^

Det finns hur mycket som helst jag skulle kunna skriva om vad som är bra och dåligt men jag borde nog göra en post på WarZ forum och föreslå vad som behöver ändras och vad som är bra. Hur som helst så tycker jag att man ska se spelet som vad det är och inte jämföra med en massa dyrare spel, Det är ett billigt spel som egentligen är i fasen ''BETA'' även fast dom inte vill erkänna att det faktiskt är en sorts beta som vi spelar ^^

Medlem
Skrivet av Buramba:

Den videon som fanns med visar upp att spelet verkar väldigt nice!

Synd att det som var på videon inte finns ingame.
T.ex det huset på natten har inga lampor, det är kolsvart. Man kan heller inte lägga ut lampor utan det är flares + chemlights som gäller, och dom håller inte vidare länge heller.
Man kan inte lägga upp sandbag-barricades. Dom som fanns vid ingången finns inte längre. Trä plankor kan man lägga upp samt taggtråd, båda är rätt så useless. Man kan enkelt skuta sönder träväggen och taggtråden skadar dig inte så du kan bara hoppa över den.

Så mycket potential, så dåligt utfört =/
Får la hoppas på dayZ standalone eller Dead matter

Sandbags kan du visst lägga upp, vart har du fått det ifrån att man inte ska kunna? Går man in i global inventory så har du kanske ca 4 såna att sätta upp där inne.
Sedan även om dom är fittor mot sina kunde genom att kalla dom faggots m.m som är jävligt onödigt av dom så tror jag det kommer bli bättre med tiden.
Har inget emot att FZ recenserar spelet, men det känns lite som att dom tycker att man inte alls ska köpa det, dock skriver dom inte som många här gör.
Andra människor skriver i princip (Tycker du om spelet eller tycker ens det ser bra ut, då är du dum i hela huvudet och du sjönk i mina ögon. Köper du det ens tänker jag så ut dina tänder). Okej dom skriver i helt så men det är nästan så att dom skulle kunna dra med såna kommentarer och hot. Sen om man skulle kanske dumförklara dayz så får man världens skit på sig för det går inte och accepteras inte. Dock har jag inte sagt något illa om DayZ förutom att jag tycker det är smått långtråkigt men spelar det ändå för det har sina stunder.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Jag köpte spelet för att se om det verkligen var så dåligt som alla säger att det är och NEJ det är inte så dåligt som alla säger att det är, Visst finns det sjukt dåliga saker i spelet så som respawn timern som gör det omöjligt att spela med det namn man vill ha om man inte deletar sin gubbe om och om igen när man dör, samt att man dör stup i kvarten utav spelare som ligger i gräset med silencer snipers osv medan man själv inte har någonting alls, Alla vill döda alla så att när man väl har fått någonting bra så kommer dom och ska döda en. Man kan förlora liv när man går ned för små kullar om man har otur, Cash shoppen är även den sjukt tråkig för att den tar bort hela survivor känslan när folk bara behöver betala pengar så kan dom få nästan allt som dom behöver för att överleva, Man kan köpa allt förutom skjutvapen. Ta bort shoppen och spelet skulle bli lite mer spännande när det kommer till pvp..

En sak som gör mig pissförbannad är alla irriterande kvitter från träden på vissa ställen som gör att man får ont i huvudet samt den där dryga musik lätena som kommer även fast man har stängt av musiken ^^

Grafiken är inte något vidare imponerande då den är ganska simpel men vissa saker kan vara oerhört snyggt ibland om man kollar på rätt sak vid rätt tidpunkt. Himlen är ganska fin och solskenet igenom träden/granarna är ganska fint att kolla på, Jag tycker inte det är något större fel på grafiken, Men den kan nog göras mycket bättre.

När jag sprang runt i skogarna en längre tid så kom jag att tänka på ''Deer Hunter'' där man sprang runt i skogarna en längre tid och letade rådjur, Om WarZ lägger in djur som man kan jaga och grilla i någon lägereld så skulle spelet bli mycket bättre då det inte blir lika enformigt, Jag skulle också gilla om dom la in vattenflaskor som man kan fylla på i vissa ställen med dricksvatten. Typ som DayZ fast dom kan göra det lite smidigare ^^

För dom ynka 97 kronorna som spelet faktiskt kostar så tycker jag att man får ett lite smått roligt spel som man kan spela när man har tråkigt.. Spelet kommer antagligen att förbättras med tiden och massa små dumma saker kommer att fixas till.

Jag gillar både DayZ och WarZ men måste jag välja just nu så tycker jag det är ganska jämt även fast WarZ har en massa saker som är helt korkat. WarZ har förenklat mycket ui som är knorvigt i DayZ vilket är ett väldigt stort plus för mig. WarZ har lite bättre zombies än DayZ's zombies som springer huller om buller som mongoloider så man inte riktigt vet när man ska skjuta, Men WarZ zombies är lite tråkiga när dom bara går rakt fram men hellre det än mongoloid zombies som är överallt på skärmen, Finns mycket som behövs ändras i båda spelen ^^

Det finns hur mycket som helst jag skulle kunna skriva om vad som är bra och dåligt men jag borde nog göra en post på WarZ forum och föreslå vad som behöver ändras och vad som är bra. Hur som helst så tycker jag att man ska se spelet som vad det är och inte jämföra med en massa dyrare spel, Det är ett billigt spel som egentligen är i fasen ''BETA'' även fast dom inte vill erkänna att det faktiskt är en sorts beta som vi spelar ^^

Äntligen en vettig människa som inte skriver hatisk propaganda om spelet, jag håller med dig på alla punkter. DayZ modden behöver förbättras med även fast det funkar bra, men zombies där i DayZ är rätt mongo. Både WarZ och DayZ har mycket att bättra på men jag tror båda kommer bli riktigt bra i slutändan, förstår inte varför folk ska jämföra båda spelen när dom inte är så värst lika varandra. Stort plus till dig och jag är på din sida.

Medlem

Tyvärr har WarZ blivit en shooter där man ska jaga andra spelare snarare än ett överlevnadsspel. Det finns inga incitament till samarbete.

Jag väntar på att de ska öppna PvE-servrar innan jag spelar igen.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Köpte skiten för legend status, vi har ett speciellt forum.... Jävlar vad kritik det sköljer in där -.-"

Spelet var fan bättre i alpha än i nuvarande beta.
Sälj licensen till någon annan som får reda ut skiten SNÄLLA!

Youtuber
Skrivet av Zlither:

tycker ens det ser bra ut, då är du dum i hela huvudet och du sjönk i mina ögon.

Spelet ser ju faktiskt ut och komma ifrån 2005, så nej, kan inte förstå att någon kan tycka att det ser bra ut.


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

En scam är vad det är. Har dom hållt på så länge som dom sagt? Aldrig i livet, ett tokmoddat War Inc är vad det är (som dom knåpat ihop på nån månad). Dom förstod hypen över DayZ och ville mjölka sönder på idéen.

Det finns massvis med bloggar om deras påhitt och vad dom ljuger om.

Säger som en tidigare, kan vara det sämsta köpet någonsin. Och det är så dåligt som alla säger att det är. Nuff said.

Youtuber
Skrivet av Namm:

Videon var extremt uppgjord.

Påminner om den där första alfa-videon dom släppte, där allt går helt smidigt och dom är jätte taktiska och allt verkar scriptat (i både spel och manus)


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Man borde egentligen inte ge dem så mycket uppmärksamhet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Den enda potentialen ligger ju i själva spelidén, som dom har stulit. Vilka värdelösa jävla nollor till utvecklare alltså...

Medlem

Stör mig på alla som säger att dayz är så sjukt mycket bättre när det inte är det.. Tänkte spela dayz med några vänner, var dock nästan omöjligt att hitta varandra. När vi väl hittar varandra är vi hungriga och törstiga, så vi springer runt letar efter mat(som nästan är omöjligt att hitta om ni är en grupp på 4 personer). Vi blir jagade av några zombies, klättrar upp på en stege och på en plattform högre upp och tror att vi är säkra.. nej för då buggar någon zombie upp och dödar oss.. Dayz har fullt med buggar fuckade zombies, hackers, Helt värdelös loot. Du måste hitta en jävla flaska innan du kan dricka vatten. Det är dåligt optimerat och kräver sjukt mycket av din dator. Sluta säg att dayz är bättre.. Det negativa med warz är att det är för lite zombies, det hade gjort att spelare var tvungna till att samarbeta. Men warz är helt okej. Det va inte dyrt häller. Köpte arma2 för att spela dayz, STORT MISSTAG

Medlem
Skrivet av Namm:

Videon var extremt uppgjord.

Vad spelar det för roll ifall dom kanske hade ett upplägg för just den där videon? Det är typ så där det ser ut om man spelar med vänner och kommer på en motståndargrupp som bara fjantar runt. Vissa är mer seriösa än andra. Att döda 2 spelare är inte direkt svårt om du trodde det ^^

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Den enda potentialen ligger ju i själva spelidén, som dom har stulit. Vilka värdelösa jävla nollor till utvecklare alltså...

Så du tycker att alla som gör ett spel med liknande tema som ett spel innan hade så är utvecklarna nollor? Spelföretag kopierar varandra hela tiden, WarZ animationer flyter mycket bättre än DayZ så någonting måste dom ju gjort bra, Att man jämför spel med varandra är ju bra barnsligt ändå?

Medlem
Skrivet av limeduke:

En scam är vad det är. Har dom hållt på så länge som dom sagt? Aldrig i livet, ett tokmoddat War Inc är vad det är (som dom knåpat ihop på nån månad).

Jag vet att WarZ är ett mod till War Inc, Men är inte DayZ en mod till Arma2? ^^

Mycket som finns i WarZ är stora förbättringar till DayZ även fast det finns saker som måste fixas,

Medlem
Skrivet av Buramba:

Den videon som fanns med visar upp att spelet verkar väldigt nice!

Synd att det som var på videon inte finns ingame.
T.ex det huset på natten har inga lampor, det är kolsvart. Man kan heller inte lägga ut lampor utan det är flares + chemlights som gäller, och dom håller inte vidare länge heller.
Man kan inte lägga upp sandbag-barricades. Dom som fanns vid ingången finns inte längre. Trä plankor kan man lägga upp samt taggtråd, båda är rätt så useless. Man kan enkelt skuta sönder träväggen och taggtråden skadar dig inte så du kan bara hoppa över den.

Så mycket potential, så dåligt utfört =/
Får la hoppas på dayZ standalone eller Dead matter

Skrivet av Buramba:

Den videon som fanns med visar upp att spelet verkar väldigt nice!

Synd att det som var på videon inte finns ingame.
T.ex det huset på natten har inga lampor, det är kolsvart. Man kan heller inte lägga ut lampor utan det är flares + chemlights som gäller, och dom håller inte vidare länge heller.
Man kan inte lägga upp sandbag-barricades. Dom som fanns vid ingången finns inte längre. Trä plankor kan man lägga upp samt taggtråd, båda är rätt så useless. Man kan enkelt skuta sönder träväggen och taggtråden skadar dig inte så du kan bara hoppa över den.

Så mycket potential, så dåligt utfört =/
Får la hoppas på dayZ standalone eller Dead matter

du är väl medveten om att man kan använda sand barricades va?

Medlem

Ganska komiskt hur de nu också "tröttnat" på War-Z och istället hoppar in på nästa scam projekt. Verkar som de fått tillräckligt med pengar för att gå rejält med plus

Youtuber
Skrivet av dafuq:

Stör mig på alla som säger att dayz är så sjukt mycket bättre när det inte är det.. Tänkte spela dayz med några vänner, var dock nästan omöjligt att hitta varandra. När vi väl hittar varandra är vi hungriga och törstiga, så vi springer runt letar efter mat(som nästan är omöjligt att hitta om ni är en grupp på 4 personer). Vi blir jagade av några zombies, klättrar upp på en stege och på en plattform högre upp och tror att vi är säkra.. nej för då buggar någon zombie upp och dödar oss.. Dayz har fullt med buggar fuckade zombies, hackers, Helt värdelös loot. Du måste hitta en jävla flaska innan du kan dricka vatten. Det är dåligt optimerat och kräver sjukt mycket av din dator. Sluta säg att dayz är bättre.. Det negativa med warz är att det är för lite zombies, det hade gjort att spelare var tvungna till att samarbeta. Men warz är helt okej. Det va inte dyrt häller. Köpte arma2 för att spela dayz, STORT MISSTAG

DayZ har:
Bättre och kraftfullare motor
Större banor
Trevligare community
Trevligare (och ärligare) utvecklare
Bättre vapenhantering

WarZ har:
Bättre inventory-system

De båda har:
Hackers
Kackiga Zombies


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av figgehn:
Skrivet av Zlither:

tycker ens det ser bra ut, då är du dum i hela huvudet och du sjönk i mina ögon.

Spelet ser ju faktiskt ut och komma ifrån 2005, så nej, kan inte förstå att någon kan tycka att det ser bra ut.

Så spel måste se ut som typ bf 3 eller något annat lir som kommit för att det ska vara spelbart för dig? Även fast många spel nu har grafik som inte precis höjer ens ögonbryn.

123
Skriv svar