Rykte: Ubisoft planerar att köpa THQ-spel till vrakpriser

Robot
Rykte: Ubisoft planerar att köpa THQ-spel till vrakpriser

Liksom min katt väntar på att en fågel ska komma tillräckligt nära väntar Ubisoft på att THQ med investerare ska drabbas av stark försäljningsvilja.

#thq, #ubisoft, #company-of-heroes, #homefront, #warhammer-40000-dawn-of-war, #darksiders


Medlem
Rykte: Ubisoft planerar att köpa THQ-spel till vrakpriser

Save us Gaben!

Medlem

Jag väntar också på att kunna köpa THQ till ett vrakpris.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ubisoft krånglar alltid till allting i onödan så det hoppas jag verkligen inte.

Medlem

Så, om mot förmodan Ubisoft skulle köpa några av dessa varumärken (exempelvis WH:40K, plus licens från Games Workshop), blir det uPlay för hela slanten och inget köp från detta hållet.

Medlem

Om det någonsin skulle vara passande att bildlänka Darth Vader skrikandes "NOOOOOOOOOOOOOO" så är det nu.

Jag skulle vilja ge UbiSoft en bitchslap och säga åt dem att vara lite mer solidariska.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av korosuu:

Save us Gaben!

Medlem

Valve måste köpa CoH!!


signatur

Meep!

Medlem

Dra åt helvete, Ubisoft!

Inaktiv

Company of Heroes 2 på Uplay? Nu blir jag riktigt rädd.

Medlem

Det är Stick of Truth jag vill åt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Varför kan man inte välja att ta tillbaks ett inlägg man gett "tuppen upp" ?

Medlem
Medlem

@alla som nämner uplay

sa inte ubi för ett par månader sen att dom skulle slopa sitt drm??

isåfall så borde titlar som inte var under utveckling av ubi när beslutet togs inte ha uplay eller har jag missförstått ??

Medlem
Skrivet av Cakefirst:
Skrivet av korosuu:

Save us Gaben!

http://imageshack.us/a/img405/5886/imheretosavevideogamesg.jp...

Tycker Notch skall få en såndär också.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av rubbiten:

@alla som nämner uplay

sa inte ubi för ett par månader sen att dom skulle slopa sitt drm??

isåfall så borde titlar som inte var under utveckling av ubi när beslutet togs inte ha uplay eller har jag missförstått ??

Hmm, Assassin's Creed 3 to name a few. Körs via Uplay.

Ubisoft leds av arroganta fransoser som skiter på konsumenten till och från. Sen kan man summera deras anti-pirat uttalanden med ett ljud, derp.

Medlem
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av rubbiten:

@alla som nämner uplay

sa inte ubi för ett par månader sen att dom skulle slopa sitt drm??

isåfall så borde titlar som inte var under utveckling av ubi när beslutet togs inte ha uplay eller har jag missförstått ??

Hmm, Assassin's Creed 3 to name a few. Körs via Uplay.

Ubisoft leds av arroganta fransoser som skiter på konsumenten till och från. Sen kan man summera deras anti-pirat uttalanden med ett ljud, derp.

Tycker ändå Ubisoft kan göra spel med stor budget som KÄNNS europeiska och jag tycker det finns ett jävla värde i det. Assassins Creed känns som ett av dom få AAA-spelen som jag känner representerar europa lite på ett stilistiskt och tematiskt plan. Watch Dogs kommer nog även bli ett till sånt. Det är synd vad Ubisoft gör med DRM osv men jag tycker ändå Ubisoft har en viktig plats, speciellt för oss i europa.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Unhumble bundle?

U play är i mitt tycke bättre än orgin, GFWL, Social club etc .. inte för det säger mycket men haha

Ser inte Uplay som ett drm utan som en launcher


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av rubbiten:

@alla som nämner uplay

sa inte ubi för ett par månader sen att dom skulle slopa sitt drm??

isåfall så borde titlar som inte var under utveckling av ubi när beslutet togs inte ha uplay eller har jag missförstått ??

Hmm, Assassin's Creed 3 to name a few. Körs via Uplay.

Ubisoft leds av arroganta fransoser som skiter på konsumenten till och från. Sen kan man summera deras anti-pirat uttalanden med ett ljud, derp.

Tycker ändå Ubisoft kan göra spel med stor budget som KÄNNS europeiska och jag tycker det finns ett jävla värde i det. Assassins Creed känns som ett av dom få AAA-spelen som jag känner representerar europa lite på ett stilistiskt och tematiskt plan. Watch Dogs kommer nog bli ett till sånt. Det är synd vad Ubisoft gör med DRM osv men jag tycker ändå Ubisoft har en viktig plats, speciellt för oss i europa.

Vet inte om du nu har lirat 3'an men, det saknas djup och innehåll så det sjunger om det IMO. Även fast att man har en hel del skoj så hade det kunnat vara så mycket bättre.

Jag har inget emot att dom gör spel eller så... eller att ett fåtal lyckas bli bra. Men att vara skitstövel mot sina egna kunder är oförlåtligt.

Inaktiv
Skrivet av rubbiten:

@alla som nämner uplay

sa inte ubi för ett par månader sen att dom skulle slopa sitt drm??

isåfall så borde titlar som inte var under utveckling av ubi när beslutet togs inte ha uplay eller har jag missförstått ??

Aldrig att Ubisoft ska få förstöra mina favoriter: Dawn of War, Company of Heroes och väljer Ubisoft att köpa THQs licenser, så kommer dem med stor sannolikhet att ha ett finger i framtida produktioner, vilket lär resultera i billiga, urmjölkade DLCs som trycker på från alla håll och kanter - då går inte en riksdal säker!

Medlem

Trode inte det kunde bli värre en EA hade fel ...

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

U play är i mitt tycke bättre än orgin, GFWL, Social club etc .. inte för det säger mycket men haha

Ser inte Uplay som ett drm utan som en launcher

Håller med och har inga problem med att få uplay att fungera bra.
Installerade uplay för något år sedan och alla nya spel bara hoppar in o funkar så ok med mig.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Hoppas inte det blir Ubisoft. Deras DRM-idioti får inte spridas till fler produkter.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Skrivet av Buio:

Company of Heroes 2 på Uplay? Nu blir jag riktigt rädd.

FIck ångest av att se dessa två ord i samma mening.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

U play är i mitt tycke bättre än orgin, GFWL, Social club etc .. inte för det säger mycket men haha

Ser inte Uplay som ett drm utan som en launcher

Ja alla verkar så ruskigt negativa till Ubisoft här och visst har dom inte alltid varit guds snällaste barn men tänk om t.ex. EA skulle köpa licenserna istället? Då börjar vi snacka riktiga problem..

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av rubbiten:

@alla som nämner uplay

sa inte ubi för ett par månader sen att dom skulle slopa sitt drm??

isåfall så borde titlar som inte var under utveckling av ubi när beslutet togs inte ha uplay eller har jag missförstått ??

Hmm, Assassin's Creed 3 to name a few. Körs via Uplay.

Ubisoft leds av arroganta fransoser som skiter på konsumenten till och från. Sen kan man summera deras anti-pirat uttalanden med ett ljud, derp.

först av allt, asscreed 3 är inte ett par spel.
far cry 3 körs också via uplay men du kanske ska läsa vad jag skrev innan du börjar uttala dig på ett så ignorant sätt som du gjorde.

jag skrev "titlar som inte var under utveckling när beslutet togs" om du tror att det tar några månader (några är för övigt 3-5 enligt saol) att utveckla spel som asscreed 3 och farcry 3 ect så har du fel.

Medlem

Bara inte ubisoft rör Coh och Dow så är jag glad. *sätter sig i ett hörn i fosterställning*

123
Skriv svar