DayZ-processen tär på Dean "Rocket" Hall

Robot
DayZ-processen tär på Dean "Rocket" Hall

Uppdateringar om utvecklingen är på väg, men allt vad media och utvecklingsprocess heter fick honom till och med att överväga att hoppa av projektet.

#the-war-z, #dayz


Medlem
DayZ-processen tär på Dean "Rocket" Hall

Dean Hall har alltid varit rakryggad och hederlig. Jag litar på att han gör så gott han kan.

... och låt det ta sin tid... vi vill ha ett bra spel.

Moderator | Testpilot

Stackarn.. Hoppas allt löser sig då jag tror han kan ge oss ett bra spel


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag hoppas iallafall att det löser sig för honom för hans egen skull, och inte för spelets skull. Jag hoppas även att ni andra tänker likadant.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

"Do it calmly!" Vi behöver inte utslungade spel på marknaden, vi vill ha kvalitet före kvantitet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ta den tid du behöver, vi kan gott vänta! Underbar spelutvecklare, ärlig och visar lite pondus. Gillas skarpt!

Medlem

Ifall utvecklingen av spelet blir för mycket för honom, så hoppas jag att han drar sig ur. Så att han själv kan må bra, sedan hoppas jag givetvis att han känner att det vore givande för honom att färdigställa spelet eftersom han verkar vara en duktig utvecklare . Huvudsaken är att han gör det han mår bäst av i slutändan, att han kan strunta i fansen ifall det är vad som behövs är vitalt.

Medlem

Riktiga fans förstår behoven hos idolen. T.ex när Metallica, 10 minuter innan konsert i stockholm skulle börja, fick gå ut och annonsera att det var inställt, inför fullsatt publik. Då pga att en medlem hade blivit rushad till sjukhus. Man förväntade sig bråk och stök, men hela publiken reste sig och applåderade, och skötte allt jättebra.

Låt oss hoppas att DayZ's fans kan agera lika beundransvärt om Dean drar sig ur.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Riktiga fans förstår behoven hos idolen. T.ex när Metallica, 10 minuter innan konsert i stockholm skulle börja, fick gå ut och annonsera att det var inställt, inför fullsatt publik. Då pga att en medlem hade blivit rushad till sjukhus. Man förväntade sig bråk och stök, men hela publiken reste sig och applåderade, och skötte allt jättebra.

Låt oss hoppas att DayZ's fans kan agera lika beundransvärt om Dean drar sig ur.

Tyvärr tror jag inte det. En del av fansen kanske.

Medlem

tyvärr kommer ju inte day z vara det spelet som blir det "survival apo" spelet vi kommer komma ihåg utan kommer vara ett av dom första i sin genre, kommer komma något företag och göra ett brilljant spel inom detta.

varke day z eller war z är något att hänga i granen direkt mycket saker som gjorts riktigt dåligt och tvivilar det kmr vara bättre i stand alone(dock givetvis mycket bättre än bara en mod)

Inaktiv

Snart kommer EA, och då blir det Battle Z, och några DLC på det, Back to DayZ, Armored Z, Zaftermath. (var bara tvungen)

Krya på dig Dean!

Medlem

Han får tänka långsiktigt på alla pengar som rullar in på kontot sen

Snacka om att mycket har ändrats för honom. Från att gå från en i princip anonym spelutvecklare inom BI där bara några hardcore fans kände till honom. För att sen släppa en mod(inte hans första mod kan jag nämna) och bli superkänd för i stort sett alla.

Från att ha gått och knåpat ihop lite moddar på fritiden till att höra hur alla kräver uppdateringar osv osv osv hela tiden.

Jag hoppas att han hittar en takt som både han och fansen tycker är bra, och att han inte stressar fram spelet.

Medlem

Han borde ta och varva ner lite. Finns ju ingen anledning att stressa fram det som vissa andra zombie-spel. Blir man utbränd är det fan inte lätt att komma på fötter igen.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

tyvärr kommer ju inte day z vara det spelet som blir det "survival apo" spelet vi kommer komma ihåg utan kommer vara ett av dom första i sin genre, kommer komma något företag och göra ett brilljant spel inom detta.

varke day z eller war z är något att hänga i granen direkt mycket saker som gjorts riktigt dåligt och tvivilar det kmr vara bättre i stand alone(dock givetvis mycket bättre än bara en mod)

Det är lätt att säga i retrospekt men jag tycker att Day Z är ganska enastående med tanke på omständigheterna, det är en mod som verkligen tänjt gränserna för vad plattformen den är byggd på klarar av. Det har dessutom, till skillnad från War Z, aldrig varit mer än en alpha.
Det finns egentligen inget spel att döma än, bara en idé, så lite väl tidigt är det nog att spekulera på det sättet.

Medlem

Jag misstänker att en stor del av det här "media-dramat" som han snackar om har varit folk som vill höra vad han har att säga om allt kaos runt i kring "The War Z". Min gissning är att han inte vill ha något med det att göra. Drama. Vem fan orkar med det?

Nej, krya på dig. Ingen som tjänar på att killen bränner ut sig.

Medlem

säg när fan spelet ska släppas idiot

Medlem
Skrivet av ehymp:

säg när fan spelet ska släppas idiot

Googla, pucko?

Medlem

Tror inte det kommer bli nått av med ett tight stand alone Day Z.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av ehymp:

säg när fan spelet ska släppas idiot

Googla, pucko?

ja fan gör de och se va som står, ditt ...... .... ...

Medlem

Jag lirar inte DayZ, men jag tycker att han förtjänar all respekt från DayZ fans, personlig hälsa går före allt annat.

Jag tror egentligen inte att man ska rusha ett spel i något läge, deadlines och sådant okey, men man ska alltid hålla kvalité då det blir bäst i slutändan, fansen blir alltid gladar när deras spel som dem längtat efter, blir som dem hoppades på !

Håller tummarna för Dean och hoppas DayZ standalone kan bli verklighet för fansen !

Medlem

Kan inte meddela i ord hur sugen jag är på standalone DayZ men jag ser hellre att det tar längre tid och allt blir bra (även Hall såklart).

gnu
Medlem

vart är min tumme ner knapp?

Medlem

Det e bäst man garderar sig med ursäckter innan man släpper sitt spel, för Day Z mod va ju sådär.(så buggigt å fult att det knappt gick att spela) men en en fantastisk ide, och nu med konkurrenter som ligger långt före. Men trotts det så rackas de ner av hat och misstycke från forum boys, day z fan boys.
det e inte lätt att tillfrestella den stora massan.

löften om att spelet ska släppas innan jul och konsol version i januari klart killen mår dåligt han har ju ljugit sig grön i ett halv år nu.

Medlem

Som fler har sagt; Dean har alltid varit ärlig och inte försökt lura folk och har inte, till skillnad från War Z utvecklarna sagt att de inte bryr sig om spelarna. Hoppas Dean förstår att han har inte så mycket press som han tror på sig, utan Arma communityn är tålmodiga och det är oss han bör fokusera på. Till skillnad från "quick-bang-for-the-buck"-casual spelaren.

Medlem
Skrivet av Ducci:

Det e bäst man garderar sig med ursäckter innan man släpper sitt spel, för Day Z mod va ju sådär.(så buggigt å fult att det knappt gick att spela) men en en fantastisk ide, och nu med konkurrenter som ligger långt före. Men trotts det så rackas de ner av hat och misstycke från forum boys, day z fan boys.
det e inte lätt att tillfrestella den stora massan.

löften om att spelet ska släppas innan jul och konsol version i januari klart killen mår dåligt han har ju ljugit sig grön i ett halv år nu.

I all ärlighet så hade modden grova problem, med hackers och annat som tex att man kunde bryta benet när man krälade i en trappa eller slog igen en dörr. Dock så ska man ha i åtanke att det var just en modd och att alla verktyg kanske inte fanns tillgängliga för att fixa vissa saker. Jag förstår om han känt en stor press nu med warz's release inkommande, jag hoppas att lite av bördan har lättats nu när releasen blev en riktig copy-paste-f'up. Jag väntar gärna till sommaren om det innebär att Dayz blir det som modden aldrig hade potentialen att vara.

Medlem

Visst, världen står och bankar på och vill in i hans nya värld. Men ändå, lite självkontroll borde han ha haft. Det är absolut inget fel att bromsa in till en humanare nivå där kroppen och själen hänger med.

Till och börja med, får dom bara bort problemet med hackers och scriptare så lär spelet bli hyvääns.
Visst ett "bredare" end game behövs också. Även fast att jag nöjer mig med att fylla tält på olika platser och undgå strider.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Visst, världen står och bankar på och vill in i hans nya värld. Men ändå, lite självkontroll borde han ha haft. Det är absolut inget fel att bromsa in till en humanare nivå där kroppen och själen hänger med.

När han sa någon gång att "vi måste få ut spelet före 2013", då visste jag att det i princip var över. Jävla galet att säga något sånt publicly också bara ändå. Pressa teamet till max och sätta galet optimistiska släppramar.

Total genomskinlighet är inte bra, så är det.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Vilken pussy han är

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av GooGeL:

Visst, världen står och bankar på och vill in i hans nya värld. Men ändå, lite självkontroll borde han ha haft. Det är absolut inget fel att bromsa in till en humanare nivå där kroppen och själen hänger med.

När han sa någon gång att "vi måste få ut spelet före 2013", då visste jag att det i princip var över. Jävla galet att säga något sånt publicly också bara ändå. Pressa teamet till max och sätta galet optimistiska släppramar.

Total genomskinlighet är inte bra, så är det.

Det var inte så länge sedan som han förklarade varför det kan komma att bli en försening. En viss sanning fanns det att de hade behövt klämma in släppet det här året för att hålla kvar det stora intresset för spelet.
I det stora hela så håller fuskare på att fläcka ned namnet DayZ så att de knappt vill ta emot det på ÅVC.

På låsta hives så är livet helt klart bättre. Iaf där jag har spelat.

Ibland vaknar man upp och blir lite realist också.

12
Skriv svar