bygge av spel-dator,budget lite över 5 tusen

Medlem
bygge av spel-dator,budget lite över 5 tusen

Hej! dags att byta delar i datorn, haft den ungefär 3 år nu, funkade hyffsat bra i början köpte den för ungefär 5000 kr på dustin, problemet är de att datorn klarar inte av längre att spela dom flesta spelen får köra på Low i alla settings men det är endå lagg som .. o inget kul för gaming experience att köra så . vill ha en dator som klarar av rätt så krävande spel eftersom de är de ja mest andvänder datorn för.

Följande spel just nu är svårt för datan.
-Arma 2 combined operations
-Skyrim
-Dead Island
-Need For Speed Wanted (nya)

Pc specs nu: http://www.dustinhome.se/product/5010544921/fujitsu-esprimo-p...
Intel(R) Core(TM) i5 CPU 650 @ 3.20GHz
Ram minne 6gb
Nvidia GeForce GT 220
Hårddisk 1000 GB

En kompis till mig rekommenderade att inte bara byta grafikortet eftersom de var de ja först tänkte göra, han sa de kanske är bättre att byta ut dom flesta delarna för att datan ska hålla sig upp mot en 2-3 år åtminstone

de här är lite av vad han tyckte att ja skulle ha
-ASUS GTX660 2GB PCI-E
-AMD Phenom II X4 965 Black Edition
-Corsair Builder Series CX, 750 Watt
-Gigabyte GA-970A-DS3
-Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 (2 eventuellt")
-CoolerMaster Elite 430

det gick ungefär på 5200 kronor

Skulle gärna vilja höra vad ni tycker om de här, och ge gärna egna tankar osv.:) skulle vara tacksamt!

Tack o Hej! /michel

Medlem

Jag tycker att du borde köpa en SSD också då det förbättrar datorns prestanda avsevärt. Datorn kommer då att arbeta mycket snabbare, vilket gör att det t.ex. blir kortare laddningstider.

Medlem

Fastän jag håller med ovanstående om att en SSD är underbar känns det inte riktigt som att den går in i en gaming-dators budget ifall den ligger på cirka 5000kr.

Medlem

byt ut proccessorn för fan mot en i5a istället för phenom skräp


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

hmm förstår mig inte på de där riktigt med SSD är de som ram minne? gör att andra procceser går snabbare etc, o kan jobba bättre grejer när man har mycket saker uppe? förklara lite mer gärna..

Medlem

SSD står för Solid State Drive det är en hårddisk som saknar mekaniska delar och behöver inte spinna upp för att komma åt information som lagrat på den, den fungerar på flash memory princip och där genom uppnår mycket snabbare skriv/läs hastigheter


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av Freywiind:

SSD står för Solid State Drive det är en hårddisk som saknar mekaniska delar och behöver inte spinna upp för att komma åt information som lagrat på den, den fungerar på flash memory princip och där genom uppnår mycket snabbare skriv/läs hastigheter

jaha okay frey tack för att du förklarade=) men nu till frågan, vad ska de hjälpa mig i spel?

"mycket snabbare skriv/läs hastigheter "

vad ja mest vill ha bättre just nu är en dator som är optimiserad för spel, ja kan tänka mig att byta av graffikort skulle vara en fruktansvärt skillnad en annan kille rekommenderade så här.

"GTX 660 eller 660ti alternativt ett grafikkort från AMD, t ex Radeon HD 7870 eller 7950"

va tycker ni gubbs, ska ja satsa på ett rätt hyffsat graffikkort eller byta ut hela jävla köret? många sa till mig att en i5;a räcker gott oväll om man bara ska ha den till spel osv, graffikortet som ja har nuvarande är ju rent sagt "garbage" det skulle ju bli en helt annan upplevelse att byta från gt220 till 600 modelllerna

Medlem

byt ut graffe, SSD hjälper med snabbare loading tider eftersom den har högre läshastighet, läger man windows på den så har du start på dator under 10 sec som ett exempel. den läser in alla nödvändiga filer mycket snabbare


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

jag anser att din nuvarande cpu duger och därför är det nog bättre att satsa på grafikkort jag skulle sattsa på ett 7950 eller http://www.inet.se/produkt/5409427/xfx-radeon-hd7870-2048mb-d... och som förgående person sa att du uprgraderar till ssd och i och med grafikkortet krärver du nog ett nätagg på 650w

1
Skriv svar