Lagg med 100 FPS?!

Medlem
Lagg med 100 FPS?!

Tja
Jag har börjat spela in när jag spelar LoL men det laggar... Fattar inte vrf för jag ligger på en stadig fps över 100... Jag använder camtasia studio 8.

Dator Spec:
Amd FX-6100
Radeon 7770
8 GB minne

Medlem

LAGG är i vardagligt tal uttrycket för nätverkslatens och/eller sk. "input lag", spelar ingen roll om du så har 4000fps.. du kan ha "lagg" ändå.

Uttrycket du letar efter är att det "hackar".

Att du får dålig framerate då du spelar in har med all säkerhet med din hårddisk att göra, ska du spela in gameplay så BÖR man ha en separat SSD eller en RAID-lösning att spela in på. En som enbart är dedikerad till det och inget annat.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

phi
Medlem

Mer ram skadar ju inte heller (8 GB till kostar knappt 500 kr idagsläget) men en SSD som Zymac säger är något du absolut bör ha om du ska spela in spelsessions.

Medlem

Fast man har ju faktiskt gjort videor när man spelar länge, innan SSD ens fanns och i varje fall inte var speciellt välanvänd. Så det skulle jag nog inte skylla på nu.

Jag har endast en 500GB hårddisk i denna datorn och spelar ändå in 1080p i BF3 utan problem i 60 fps.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Kozza:

Tja
Jag har börjat spela in när jag spelar LoL men det laggar... Fattar inte vrf för jag ligger på en stadig fps över 100... Jag använder camtasia studio 8.

Dator Spec:
Amd FX-6100
Radeon 7770
8 GB minne

Om spelet flyter i 100 FPS och du spelar in i tex. 30 så kommer filmen att vara väldigt seg/ryckig.
Man behöver inte en SSD för att spela in nått, jag har en gammal snigeldisk jag spelar in på i 60FPS utan problem.

Titta igenom dina inställningar på inspelnings verktyget så löser det sig nog.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Om du har 100 fps stadigt så är det dags att dra på vsynk och trippelbuffring. Sen kan du ju experimentera med maximum queued frames.

Är du aldrig nära att dippa under 60 så utsätter du bara dig själv för tearing och din GPU för onödigt mycket arbete.

Har du förresten defragmenterat? Tanka mydefrag och redigera ett script så LoL hamnar först på din drive. Tester visar att en 7200rpm-HDD presterar som en 10,000rpm-HDD i sitt översta skikt.

Medlem

Jag brukar använda fraps för att spela in, fungerar riktigt bra.

Medlem

Camtasia studio är inte dirket optimalt att spela in spel med, själv kör jag med fraps vilket funkar väldigt bra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Problemet med Fraps är att det spelar in i närmaste trettital (nedåt).
Så om du har 100 fps kommer den att spela in i 90 fps, men om fpsen sjunker lite till säg 89 så kommer den att spela in i 60 fps.

Nu har jag ju mest filmat Battlefield och andra FPS spel och där märks det ofta, kanske inte är ett lika stort problem i LoL, men bra att veta ändå.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Du kan ställa in exakt FPS i fraps, samt andra inställningar med hur den faller.

Så det vet jag inte riktigt om det stämmer.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Det är ett år eller så sedan jag pysslade med Fraps så det kan ha ändrat sig nu, men jag har för mig att TB (eller nått) klagade på att Fraps fortf. spökade på ett liknande sätt.

Googlar du lite så hittar du garanterat nått.

Man bör vara försiktig med Fraps i allmänhet, programmet käkar CPU.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Tja.. Jag vet inte. Har aldrig haft några problem med Fraps. Varken i resurs-väg eller i funktions-väg.

Det har alltid varit lättdrivet, gjort det jag ville och inte mer, och skött sig bra.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Men en kompis har samma inspelnings program och han har typ 38 fps men det hackar inte och han har ingen ssd, Fattar inte hur det inte kan hack för han :S

Medlem

Ja om det inte hackade runt utan inspelningen så är det väll ganska uppenbart att det är själva inspelningen som rör till det?

Jag skulle gissa på att det är programmet. Testa openBroadcaster (Jupp, det går att spela in till fil ist för stream). Varken fraps eller camtasia sköter sig vidare bra i gämförelse.

Medlem

Micro stuttering?

http://en.wikipedia.org/wiki/Micro_stuttering
Micro stuttering is inherent to multi-GPU configurations using alternate frame rendering (AFR), such as nVidia SLi and AMD CrossFireX but can also exist in certain cases in single-gpu systems.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

1
Skriv svar