Molyneux talar varmt om Dungeon Keeper-klonen

Robot
Molyneux talar varmt om Dungeon Keeper-klonen

War for the Overworld samlar för närvarande in cash för att kunna bli till verklighet, och Peter Molyneux talar ut om att det är precis rätt gäng för uppdraget.

#nyhetstips, #dungeon-keeper, #war-for-the-overworld


Medlem
Molyneux talar varmt om Dungeon Keeper-klonen

Jag tycker spelet ser fantastiskt ut!

Men jag är rädd för att de ska bli stämda. Är det inte så att EA äger licensen till Dungeon Keeper igen (vet om att kineserna gjorde ett MMO-spel ett tag men också hört att EA ska ha köpt tillbaka licensen)?

Inaktiv

Om EA så mycket som lyfter ett finger, så får dem med oss Keepers att göra! 8)

Medlem

Tror inte det är någon större risk att EA skulle försöka stoppa spelet. Du har ju spelet som Dungeons som är en DK kopia ute så marknaden och nästa år släpper Paradox/Cyanide spelet Impire som även det är ganska likt.

Medlem

Hur lika får spel vara varandra? Det är klart man inte ska skapa en kopia men finns alltid rum för förbättringar och nyskapande.

Hoppas WTFO går igenom nu!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Bra Peter M samma spel igen. vilken sorglig före detta som inte kan sluta i tid och bara vara nöjd med det som var bra!

Ett ständigt tjat om att ge denne numera mupp massa pengar för han har en ide fast den är samma som förut med lite ändringar.
Har blivit otroligt trött på hans ständiga meddelanden till fd fansen.
Har han gjort något bra spel de sista åren?


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Tycker spelet verkar hur skönt som helst. Och det är väl härligt att herr Molyneux pratar så öppet om vad han tycker och tänker om det? Jag hoppas verkligen det blir av, och att det blir av snart!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Jag tycker spelet ser fantastiskt ut!

Men jag är rädd för att de ska bli stämda. Är det inte så att EA äger licensen till Dungeon Keeper igen (vet om att kineserna gjorde ett MMO-spel ett tag men också hört att EA ska ha köpt tillbaka licensen)?

Jo EA äger rättigheterna men tydligen ska de ha varit i kontakt med EA om just dessa rättigheter. EA förvånade mig en del med Wasteland och nu förvånar de mig igen. Jag bryr mig inte om anledningen till det så länge detta innebär att spelet blir av.

Medlem
Skrivet av chopper:

Bra Peter M samma spel igen. vilken sorglig före detta som inte kan sluta i tid och bara vara nöjd med det som var bra!

Ett ständigt tjat om att ge denne numera mupp massa pengar för han har en ide fast den är samma som förut med lite ändringar.
Har blivit otroligt trött på hans ständiga meddelanden till fd fansen.
Har han gjort något bra spel de sista åren?

Va, artikeln handlar ju inte om Peters egna spel utan om att han försöker hjälpa en annan utvecklare med att få fler backers och mer donationer.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av DarkZide8:

Jag tycker spelet ser fantastiskt ut!

Men jag är rädd för att de ska bli stämda. Är det inte så att EA äger licensen till Dungeon Keeper igen (vet om att kineserna gjorde ett MMO-spel ett tag men också hört att EA ska ha köpt tillbaka licensen)?

Jo EA äger rättigheterna men tydligen ska de ha varit i kontakt med EA om just dessa rättigheter. EA förvånade mig en del med Wasteland och nu förvånar de mig igen. Jag bryr mig inte om anledningen till det så länge detta innebär att spelet blir av.

De kanske inte vill få The Golden Turd igen nästa år

Medlem

Super passionate.. 10 times more classic.

Jag är helt såld.. eller inte.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

En bra genomgång av den tidiga alphan. Vill man prova den själv så finns den att ladda ner på https://wftogame.com/demo

/ LordDaimos

Medlem

Och nu kommer alla negativa kommentarer m.m.
Men jag är verkligen less på den där karln..

Medlem

Hmm...vet ej! Min nostalgi drar sig mest mot tvåan eftersom det var den jag spelade när jag var liten. Det här ser mer ut som DK 1. Men tiden får utvisa.

Medlem
Skrivet av RuneClaw:

Tror inte det är någon större risk att EA skulle försöka stoppa spelet. Du har ju spelet som Dungeons som är en DK kopia ute så marknaden och nästa år släpper Paradox/Cyanide spelet Impire som även det är ganska likt.

Cyanide? :/

Medlem
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av RuneClaw:

Tror inte det är någon större risk att EA skulle försöka stoppa spelet. Du har ju spelet som Dungeons som är en DK kopia ute så marknaden och nästa år släpper Paradox/Cyanide spelet Impire som även det är ganska likt.

Cyanide? :/

http://www.rockpapershotgun.com/2012/07/27/paradox-and-cyanid...

Medlem
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av RuneClaw:

Tror inte det är någon större risk att EA skulle försöka stoppa spelet. Du har ju spelet som Dungeons som är en DK kopia ute så marknaden och nästa år släpper Paradox/Cyanide spelet Impire som även det är ganska likt.

Cyanide? :/

Glöm för guds skull inte hur fatalt Cyanide misslyckades med Game of Thrones-spelet. Herregud vad dåligt det var! Animationerna loopade inte ens korrekt (t.ex. vid gång), så alla rörde sig bokstavligen som tryckluftsdrivna statyer. Graciöst som Frankensteins monster med förstoppning.

Det har 58 på metacritic (snittat), 5.7 i användarbetyg och fick inte ens en recension av FZ trots att trailers m.m. fått nyhetsutrymme här. Passa er för löften om guld och gröna skogar från Cyanide.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av RuneClaw:

Tror inte det är någon större risk att EA skulle försöka stoppa spelet. Du har ju spelet som Dungeons som är en DK kopia ute så marknaden och nästa år släpper Paradox/Cyanide spelet Impire som även det är ganska likt.

Cyanide? :/

Glöm för guds skull inte hur fatalt Cyanide misslyckades med Game of Thrones-spelet. Herregud vad dåligt det var! Animationerna loopade inte ens korrekt (t.ex. vid gång), så alla rörde sig bokstavligen som tryckluftsdrivna statyer. Graciöst som Frankensteins monster med förstoppning.

Det har 58 på metacritic (snittat), 5.7 i användarbetyg och fick inte ens en recension av FZ trots att trailers m.m. fått nyhetsutrymme här. Passa er för löften om guld och gröna skogar från Cyanide.

Exakt vad jag menade
Byt bara till game of thrones-spelen

1
Skriv svar