Guild Wars 2-reklamen.

Medlem
Guild Wars 2-reklamen.

Hej.

I dagens (20121222) FZ.se finns det en Guild Wars 2-annons utmed kanterna som lyder "Weekend Sale! - €35 Off - The Deluxe Edtion - 21st-24th December. När jag sen klicka på "Buy Now" så kommer jag till en sida som har Brittiska Pund som valör. Där verkar det som att man kan se att de har dragit £15 som gäller till den 7:e januari plus att de dra ytterliggare £15 till den 24:e december, alltså £30 totalt. När man klicka på "Save an extra £15 (Ends 24th Dec)" så visas en sida där man ska fylla i kreditkortnummer men där visas inga £ utan €, men ingen ytterlggare rabatt på den som gäller till och med 24:e december.

Ska man utgå av annonsen €35 Off så borde Deluxe Edition kostar €19,99 om ordinarie priset är på €54,99.

Om man gå in på https://www.guildwars2.com så visas det i US Dollar, klicka man på "Buy Now" en bit ner på sidan så visas samma sak som Brittiska Pund som valör. I dollar är det först $20 fram till den 7:e januari och ytterliggare $15 till den 24:e december, alltså $35 totalt. Ordinarie pris på Deluxe Edition i dollar är på 79,99. Klicka man på "Save an extra $15 (Ends 24th Dec)" så kommer man till samma sida som jag beskrev innan, fylla i kreditkortnummer men bara €15 i rabatt.

Nu till min fundering, antingen har de inte lyckas koppla ihop annonsens syfte att ge en €35 i rabatt eller så lurar de en på €10, för att när man kommer till sidan att göra köpet så är det bara €15 i rabatt som gäller. Jag misstänker det första alternativet men man lyckas inte få med den extra rabatten fram till den 24:e december. Borde inte annonsen länka direkt till en sida med € som valuta istället för £.

Är det någon annan som har lyckas genomföra ett köp på €35 i rabatt? Finns det något knep att ta till med tanke på att annonsen länkar till Brittiska Pund som sen blir € vid köptillfället.

Medlem

Kom ihåg att valutor är värda olika mycket.

1USD är 0.76€ eller 0.62 British Pound Sterling

Det är inte så att det bara ändras pga valutaväxlingar? Väldigt dumma sådana dock.. Varför inte hålla sig till en valuta?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Kom ihåg att valutor är värda olika mycket.

1USD är 0.76€ eller 0.62 British Pound Sterling

Det är inte så att det bara ändras pga valutaväxlingar? Väldigt dumma sådana dock.. Varför inte hålla sig till en valuta?

Det plus skatter.

Edit: Men ja den är otydlig / lite off

Medlem

Prova annars å köpa på greenmangaming istället. Dollar valuta där!

Medlem

Jepp. Billigare än andra ställen till att börja med, sen vouchers på det, och i många fall USD istället för Euro eller pund. Toppen-nice!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar