Spelminnen - Våra egna spelfilmer och bilder

Inaktiv
Spelminnen - Våra egna spelfilmer och bilder

Detta ar en trad dar vi delar med oss vara roliga filmer, minnesvarda bilder och
sedan berattar om vad de betyder for oss.

Detta ar alltsa en trad for spelminnen, en plats for att formedla kanslor av nostalgi och harliga minnen. Forsok att lata bli att skryta eller klanka ner pa nagon.

Det behover inte vara en in-game bild utan bara en spelrelaterad bild,
som etsats sig fast i ditt minne.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Nar jag ser denna omslagsbilden sa kommer harliga minnen ifran nar jag
spelade det pa den svaraste svarighetsgraden (european extreme) och gomde sig
i ett hus som blev genomsokt av en stor elitstyrka. Om de fick syn pa mig sa blev det
omedelbart Game Over, sa jag var tvungen att smyga, krala under huset, smyga upp
pa taket. Kasta rokgranater och ta ut dem en och en. Jag hade hog volym pa, och satt narma tv:n och levde mig in. Nar jag lutade mig utfor en vagg sa lutade jag mig aven i verkligheten, jag holl andan nar jag nar en soldat narmade sig. Nar jag ser detta omslaget sa vacker starka kanslor av nostalgik!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Har jättemånga såna här minnen, men här kommer ett när jag spelade igenom Final Fantasy VI första gången för många, många år sedan.

Kom till det där tornet där man möter bossen Magimaster högst upp. Hade spelat i princip en hel natt, var supertrött och hade av någon anledning inte sparat på timmar. Den här bossen var ganska svår men det kändes som att jag fixade honom, innan den %##@## kastar Ultima (extremt kraftfull magisk attack) som avslutning innan han dör på mina redan halvdöda karaktärer...

Först
Känslan av att YES jag klarade honom!

Sen
Några sekunders totalt mörker "NOES han kastar Ultima och jag kommer dö och få spela om flera timmar!"

Slutligen
En väldigt förvånad Sebastian när en karaktär (Edgar, tror jag) överlever striden med 4HP. Feels good man.

Medlem

Det här introt fyller mig med minnen från alla underbara Playstation1 spel som jag har spelat igenom min uppväxt.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Den här bilden, eller åtminstone någon liknande, var en av bilderna som visades under installationen av The Elder Scrolls IV: Oblivion. Jag hade ingen aning om vad det var när det installerades, för det var hemma hos en kompis. Han försökte beskriva The Elder Scrolls för mig, och han sa att det var "Ungefär som GTA fast i en fantasy-värld". Hmpf, hur ska man kunna göra något bättre än GTA tänkte jag?

Timmen senare var jag såld, och Oblivion blev, och står sig än idag, som det spel som jag har haft allra mest njutning av nånsin. Blev helt nostalgisk bara av att googla efter den här bilden.

Kul tråd för övrigt!

Medlem

Gillar ditt minne Sebastian, kommer ihåg att jag köpte FF6/3 med converter, det gick nog loss på 1100-1200 med spel och converter, där gick hela månadspengen + julklappspengar om jag minns rätt. Har säkerligen lagt några hundra timmar med alla mina genomspelningar, på den tiden kunde man ju inte interneta sig fram till alltid utan fick leta efter postade hemligheter i sin hög speltidningar. Fortfarande det bästa FF-spelet i min mening.

Första TV-Spelet jag minns att jag fick en julafton för en himla massa år sedan (Yes jag börjar närma mig 30). Var hos min farmor och farfar och firade jul, jag och brorsan ville ju bara hem och spela! Tror vi åkte hem efter 00 när ja och bror min redan somnat så fick bli en heldag dagen efter istället

(omslaget e grymt fult måste jag erkänna)

Bra tråd-ide förresten!

Kommer säkert på mer minnen i framtiden, vill bara inte lägga upp en wall-of-text/pictures dock.

Medlem

Den här bilden väcker minne, jag kommer ihåg att jag försökte klara spelet på svåraste svårighetsgraden. Uppdraget var att förflytta sig från en lada till helikoptern och det gick på tid. Jag hade försökt ca 25 gånger och aldrig hunnit fram i tid. Men jag försökte och försökte, plötsligt inser jag att jag bara har en backe kvar och sedan är jag vid helikoptern. Jag springer över krönet och där stod den, helikoptern. Jag kollar på tiden, det återstår endast 11 sekunder. Mellan mig och helikoptern fanns det flertal soldater som sköt på mig. Jag hade bara 11 sekunder på mig, jag bestämmer mig för att bara springa. Jag trycker in sprint knappen och springer mot helikoptern. Jag har 4 granater som jag kastar hejvillt runtomkring mig. Hjärtat börjar att bulta allt mer, ska jag hinna? Kommer någon hinna skjuta mig? Kommer tiden att ta slut?

Det är 1-2 sekunder kvar, jag trycker på x och hoppar upp i helikoptern. Jag klarade det äntligen!
Detta är ett otroligt starkt spelminne för mig, kommer aldrig glömma hur svettig kontrollen var efter uppdraget!


signatur

/XssariaR

Skribent

Sjukaste CS-Econ jag någonsin gjort. Med lite skicklighet och mycket tur drar jag en Ace på 20 sekunder på dust 2 :).
Jag som spelat in och en kompis la sedan upp det på youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=iX_4qoDnMfI&list=FLJNCSKMQrwmc...

Edit: Med tiden blev den eco-taktiken döpt till ångvälten

Medlem
Skrivet av Apministern:

https://www.youtube.com/embed/31ivdML1Xes

Det här introt fyller mig med minnen från alla underbara Playstation1 spel som jag har spelat igenom min uppväxt.

Det här då?

http://www.youtube.com/watch?v=uQ5FEWJtwfk


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av ScarFace:
Skrivet av Apministern:

https://www.youtube.com/embed/31ivdML1Xes

Det här introt fyller mig med minnen från alla underbara Playstation1 spel som jag har spelat igenom min uppväxt.

Det här då?

http://www.youtube.com/watch?v=uQ5FEWJtwfk

Haha! Ja shit. Måste säga att menyerna i PS1 demo's var väldigt häftiga!


signatur

Everybody needs help.

1
Skriv svar