Medlem
Skrivet av figgehn:
Skrivet av doie331:

Själv har man spelet dayz i åratal

Jasså? ;P Du menar inte Arma2 då?

Typo, Spelat* och åratal menas med en lång tid eftersom jag är osäker hur långt jag spelat

Medlem

Jag hoppas nästan att det skrotas helt och hållet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Det är ju den här typen av recension och kritik BF3 behöver om det någonsin ska bli så bra som det har potential till.

Men nej, det ska alla försvara här för det är "svenska" utvecklare men EA håller i allt kosing och beslut. Istället för att fixa så får vi nöjet att pröjsa mer för DLC.

Tummen upp för varningen, var påväg att köpa!

Medlem
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av limeduke:

Ja, DayZ är en mod till Arma 2, men ingen har betalat för DayZ. Skillnaden är ju att War Z tar betalat för en mod.....

Oh det är här som så många nissar har fel, ''Arma2 Combined Operations'' som man måste ha för DayZ kostar normalt 163kr på steam ''fast nu har dom rea så det kostar ungefär mycket som WarZ i julhelgen''
WarZ kostar runt 97kr eller något sånt lite beroende på hur dollarn ändras. Men har man inte ''Arma2 Comnined Operations'' redan så får man normalt punga ut mer för DayZ än WarZ om man inte hittar någon mysko hemsida som fortfarande säljer ''Arma2 Combined operations'' och har ett billigt pris..

Båda spelen är Moddar och Båda moddarna kostar pengar om man som sagt inte redan äger ''Arma2 Combined Operations'' WarZ flyter bättre än DayZ och jag tror att DayZ skaparna måste ändra ALLT i spelet för att det ska flyta lika bra som WarZ när det gäller animationerna. Det finns saker som DayZ gör så mycket bättre än WarZ men i slutändan så väger fördelarna för båda spelen ut varandra..

DayZ tänkte ju också sälja sin mod när det kom till standalone stadiet och jag tror inte att dom skulle sålt sitt spel så mycket billigare än 100kr. WarZ gjorde en standalone mod till ''War Inc'' före DayZ gjorde en standalone mod till Arma2 Combined Operations.

Den som är nisse är du. Du failar med ditt tänkande. Följer man ditt resonemang så kan vi konstatera att Warz kostar Cirka 10000:- för man behöver en dator också..
DayZ är mod till Arma2 som är Håll i hatten nu " GRATIS!!!!
Sen om Arma2 kostar pengar hör för fan inte till saken .. Skärpning nu..

Inaktiv

det bästa zombiespelet är fortfarade dead rising 1.

Medlem

Själv har man otroligt roligt med the war z, längtar tills de större mapsen som senare kommer komma. Förstår inte vad grejen är med att alla bashar på spelet, gillar man det inte så behöver man inte gå in på varje tråd och börja flamea. Inte fan börjar jag flamea er för att ni inte gillar hamburgare. Jag längtar till dayz också, jag tycker detta spelkoncept är värt guld, som den zombiefantast jag är. Kommer spela båda spelen, jag är mer glad att det kommer fler versioner av samma koncept än bara 1, det är så det också utvecklas framåt!

Medlem

Jag tycker absolut inte det känns som en scam då jag faktiskt har riktigt roligt för mina 15 dollar som spelet kostade i alpha/beta stadie (som det fortfarande är i...). Visst, det finns saker jag hoppas de ordnar med tiden och lanseringen på Steam var alldeles för tidig (dock fanns det information även där att det var en Beta man fick tillgång till och att det färdiga spelet skulle släppas under 2013) men..... ett stort men...... jag tycker faktiskt de gör ett riktigt bra jobb med hur uppdateringarna kommer ut, information och dylikt.

Tyvärr förstörs det här spelet av hackare och DayZ fanboys (vilket förövrigt är en otroligt buggigt mod, som kommer bli en standalone i arma III motorn som inte heller har ett bra stöd för AI... ). Läser man på sidan står det klart och tydligt vad det är i för skick.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Jag råkade förboka det här för länge sedan i tron att det var Day Z-spelet. Köpte den dyraste versionen. Det är helt sant! Mitt livs sämsta köp. Fick inte riktigt vad jag ville ha. :/ De luras med namnet också. Köpte inte via Steam. Undrar om jag kan få tillbaka pengarna ändå?

Det är inte så lätt med alla Z (ombie) namn hit och dit, nästa år kommer ju även en film som heter World War Z:

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Jag råkade förboka det här för länge sedan i tron att det var Day Z-spelet. Köpte den dyraste versionen. Det är helt sant! Mitt livs sämsta köp. Fick inte riktigt vad jag ville ha. :/ De luras med namnet också. Köpte inte via Steam. Undrar om jag kan få tillbaka pengarna ändå?

Och jag råkade dricka en hel flaska glykol bara sådär!. Undra om jag får mina pengar tillbaka ?

Medlem

alltså man ser verkligen likheten i awsomeness i WarZ med tidigare spel han har skapat

Medlem

Hallå hej allesammans haters & players.
Ser alldeles för mycket hate och extrema bakom flötet kommentarer.

Blev helt enkelt tvungen att flika in min syn på spelet.
Har spelat det sen 15 Oktober.
Jag är väl medveten om att det är rip-off på DayZ och att det är moddat från War inc.
Men jäklar så är det nog det första spelet som fått mitt adrenalin och puls att skjuta i höjden.
Det klarade inte ens D3 på HC av att göra för mig.

Känslan när man ägt ett gäng banditer så hårt att dom kallar mig för hacker och själva explorerar i en loot piñata är obeskrivlig, för o inte tala om den förrädiska marschen mot safezone.
(Hacker ordet vilket folk slänger ur sig så fort dom i princip blev dödade bara för att dom inte har sett spelaren)

Spelet är inte särskilt dyrt, köp det, testa det och gillar du det inte ge bort det till en polare i julklapp.

Ät skit besserwissrar och ha en god jul!

Medlem

Håller med din Benhard. Har också spelat det sen det släpptes och jag kommer med all säkerhet bli kallad Fanboy etc nu

spelet har utan sin tvekan diverse brister och dom har mycket att jobba på. Dom blev nog lite överrumplade av anstormningen av spelare och missade bort det som var väsentligast när det kommer till kontakt med Communityn samt att gick ut starkt med att spelet var ohackbart....

Att det är en scam och att dom stulit ideen, ljugit för sina spelare, snott grafik, etc skall man nog ta med en nypa salt.

Klart att dom såg vilken hype DayZ fick och dom således ville skapa något "eget". Att dom nyttjar en befintlig spelmotor är inget konstigt men dom kunde gjort det lite snyggare när dom byggde om det.

Tror ju knappt att dom stulit spelmotorn och byggt på den. Då hade dom verkligen suttit i klistret.

Själva spelkänslan är grym. Det är rent av hårresande att smyga omkring på natten och närma sig en stad.

Dessvärre så saknas det väsentliga incitament för att spela god samt att som dom sa ursprungligen så skulle inte bandits ha tillgång till samma safezone som neutrala och Lawmen.
Så det är väldigt mycket "kill on Sight" för folk är så rädda för att bli dödade och förlora allt.

Hade gärna skrivit mer men måste kila så..

Är ni sugna på att teama upp så finns jag med flera på Skyttegrav & Sweclockers mumble.
Nickar Letalis


signatur

Supervisor Skyttegrav.se
#skyttegrav.se @ irc.quakenet.net

123
Skriv svar