Julkalendern, lucka 19 – Doom: The Bore Game

Robot
Julkalendern, lucka 19 – Doom: The Bore Game

Doom har varit actionfyllt, det har varit mörkt men har det någonsin varit tråkigt?

#doom


Medlem
Julkalendern, lucka 19 – Doom: The Bore Game

Åh, men tack FZ! Satt just och funderade på vad jag kunde hitta på till mormor


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Inaktiv

Äh! Tacka vet jag Space Hulk


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

bore? är det ett ord?

Medlem
Skrivet av Oneone:

bore? är det ett ord?

Lite tveksam på om det är korrekt i det här fallet, men bore brukar användas om t ex personer som är väldigt tråkiga att prata med; "what a bore".

Medlem

Vildsvinsgalt?


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

boar är väl vildsvin? eller kung Bore, ni vet, vinter.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Skrivet av ChosenByGod:

boar är väl vildsvin? eller kung Bore, ni vet, vinter.

Precis min tanke, tror det har trillat bort en bokstav....


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Oneone:

bore? är det ett ord?

Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av ChosenByGod:

boar är väl vildsvin? eller kung Bore, ni vet, vinter.

Precis min tanke, tror det har trillat bort en bokstav....

Det är ett engelskt ord som alla andra.

Ish
Medlem

Det är FZ som misslyckas med att "vara lite roliga" i vanlig ordning. Eg. AssCreed mfl.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

2 av 5, säkert köp...


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv

Ja det kan vara lite besvärligt med brädspel. Man måste räkna poängen själv och läsa regler. Men om man orkar med det så kan det faktiskt vara en riktigt trevlig omväxling från att stirra in i skärmen dag ut och dag in.

Medlem

Detta är lite av ett kultbrädspel faktiskt. 3/5 låter ganska korrekt om man utgår från recensioner jag läst.

Detta spels spirituella uppföljare (spelmekaniker främst), Descent: Journes in the Dark (Second edition) är dock en stark 5/5 om man vill ha en bra dungeon crawl/RPG.

http://www.youtube.com/watch?v=1tXufJBFAXI <- En utförlig recension.

Inaktiv
Skrivet av ladd:

Detta är lite av ett kultbrädspel faktiskt. 3/5 låter ganska korrekt om man utgår från recensioner jag läst.

Detta spels spirituella uppföljare (spelmekaniker främst), Descent: Journes in the Dark (Second edition) är dock en stark 5/5 om man vill ha en bra dungeon crawl/RPG.

http://www.youtube.com/watch?v=1tXufJBFAXI <- En utförlig recension.

Har kikat på Descent 2nd Ed. Verkar riktigt kul. Har en massa karaktärer från Runewars och DungeonQuest som jag kan använda i Descent. Det har blivit mest blir det Space Hulk eller Arkham Horror beroende hur många vi är som spelar på sistone så kanske skulle införskaffa det.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

1
Skriv svar