Seriöst hur många views kan Gangnam Style få egentligen?

Skribent
Seriöst hur många views kan Gangnam Style få egentligen?

Såg att låten nu visats över en miljard gånger på youtube! En jävla miljard gånger, helt sjukt. Hur många views kan den få? När kommer folk tröttna på låten? Varför är den så omåttligt populär över hela jorden?

Jag anade att den skulle få många views när jag hörde låten och såg videon första gången, redan efter första gången Psy gör "hästdansen" var folk uppe och dansade som honom. Fast att den skulle spräcka miljardgränsen trodde jag fan inte, å andra sidan har Justin Bieber - Baby ca 810 miljoner views så allt är väl möjligt antar jag.

gnu
Medlem

jag såg den innan den hade 100k views!

Medlem

Borde lugna ner sig nu :). Den börjar bli såpass gammal, jag har tröttnat för länge sen iaf.

Medlem
Skrivet av gnu:

jag såg den innan den hade 100k views!

Det var väl ingenting. Min pappa såg den när den hade 150 visningar!


signatur

Burn in the light.

Medlem

Var det en "se videon först" tävling???

Fan oxå, det var det ingen som sa till mig. Jaja.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Jag såg den igår.. för första gången


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Pris till Bananbräkaren!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

850 miljoner av mijarden är asiater hahahah


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Var det inte någon community någonstans som skaffade en massa views till Gangnam bara för att just slå Biebers låt eller något i den stilen ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Jag hade den på promo innan ens folk visste vad "hästdansen" var för något och alla stod och skakade på huvudet på klubbarna runt om i sverige, varför?, jo för den spelades inte 1000 000 ggr på radion så ingen vågade dansa, ingen vågar visa vad dem känner, ingen litar på en djs omdöme heller, allting skall vara radioanpassat, sorgligt,

För övrigt väljer jag JB för Psy, för beiber har talang och är mångfacetterad och lira flera olika instrument, inget fake där inte! den killen kommer gå hur långt som helt, och nu är han dessutom äldre och hans röst mer mogen, psy den dansande koreanen, sure respekt för 1 miljard tittare på youtube, men hur många hade inte basshunter med sin förbannade bot?

Korrigerat för olämpligt språkbruk //Admin


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Jag hade den på promo innan ens folk visste vad "hästdansen" var för något och alla stod och skakade på huvudet på klubbarna runt om i sverige, varför?, jo för den spelades inte 1000 000 ggr på radion så ingen vågade dansa, svennar är patetiska, ingen vågar visa vad dem känner, ingen litar på en djs omdöme heller, allting skall vara radioanpassat, sorgligt,

För övrigt väljer jag JB för Psy, för beiber har talang och är mångfacetterad och lira flera olika instrument, inget fake där inte! den killen kommer gå hur långt som helt, och nu är han dessutom äldre och hans röst mer mogen, psy den dansande koreanen, sure respekt för 1 miljard tittare på youtube, men hur många hade inte basshunter med sin förbannade bot?

Va bitter du e Gissar att du e DJ. Om ingen dansar till Gagnam style kan det ju va så att det är dåligt..... Alla tittade konstigt på mig redan 89 när man på dansgolvet körde "cowbyen" numera gagnamstyle . Det sög då det suger nu, fast nu är det konstigt roligt, då tyckte jag det var roligt iofs. Det är snarare så att utanför dansgolvet har folk blivit tradigare och det i sin tur visar sig på dansgolvet. Kan fler häftiga dansmoves, motorsågen, röra runt i grytan, reptricket, osv osv. Alla suger fett men de har o andra sidan har inte vatt på Youtube än

Medlem

De e en fin bit det

Medlem

En rätt så rolig händelse skedde när jag berättade till min polare hur överskattad gangnamstyle är..

Sekunden senare ringde hans telefon med just den melodin.

Vi har inte setts på ett bra tag nu


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

En stor anledning till att den har så många views var väll även för det var en "tävling" på nätet mellan den låten och någon Justin bieber låt.

Inaktiv

Jag har annu inte sett filmen! Kanske blir jag den sista i varlden som inte gjort det.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Skrivet av Sipmo:

Jag har annu inte sett filmen! Kanske blir jag den sista i varlden som inte gjort det.

Därav min egen bojkott. Visste det va nån sopig parodi hip hop blah blah video


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Hamnar så småning om på en:
Va - Youtube hits of the year.

Funderar själv på att lägga ihop en riktig sommarplåga som fastnar på hjärnan. Det är ju sånt folk tycker om, eller hur?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Har aldrig brytt mig och visste inte vad det var alla pratade om och tänkte inte kolla upp det heller förrens en kollega hade en app på sin Iphone där en gubbe dansade gangnam style med ansiktet man på någon man tagit kort på. Och det var ett hysteriskt roligt klipp så då gick jag till youtube för att kolla på orginalet häromdagen.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Har aldrig brytt mig och visste inte vad det var alla pratade om och tänkte inte kolla upp det heller förrens en kollega hade en app på sin Iphone där en gubbe dansade gangnam style med ansiktet man på någon man tagit kort på. Och det var ett hysteriskt roligt klipp så då gick jag till youtube för att kolla på orginalet häromdagen.

Och vad tyckte du?

Gangnam Style är den mest inflytelserika låten någonsin. Och det är sant.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Förstår inte heller varför den är så populär. Det är ju inget särskilt med låten. Låter ungefär likadant som alla andra radiohittar.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Förstår inte heller varför den är så populär. Det är ju inget särskilt med låten. Låter ungefär likadant som alla andra radiohittar.

Tror dock att låten bara är 50% av dragplåstret. Kul för Sydkoreansk musikbransch!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Apministern:

Förstår inte heller varför den är så populär. Det är ju inget särskilt med låten. Låter ungefär likadant som alla andra radiohittar.

Tror dock att låten bara är 50% av dragplåstret. Kul för Sydkoreansk musikbransch!

They simply.....did a critical hit! Höhö


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av ScarFace:
Skrivet av Paddington:

Har aldrig brytt mig och visste inte vad det var alla pratade om och tänkte inte kolla upp det heller förrens en kollega hade en app på sin Iphone där en gubbe dansade gangnam style med ansiktet man på någon man tagit kort på. Och det var ett hysteriskt roligt klipp så då gick jag till youtube för att kolla på orginalet häromdagen.

Och vad tyckte du?

Gangnam Style är den mest inflytelserika låten någonsin. Och det är sant.

Appen var roligare, låten/videon var ganska kul också. Lagom kul liksom. Med tanke på hur stor den är kan man lugnt konstatera att den är överskattad.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Det är så idag: precis som det kan bli inne att ogilla något och kasta skit på saker bara för att andra gör det, så är det också inne att gilla något och prata om något bara för att andra gör det.

Om ungdomar var känsliga mot utfrysning och inte ville vara annorlunda förr, så är det ännu värre idag då alla publicerar allt dom tycker och gör på FB, twitter, bloggar etc etc och kan få kommentarer från 1 000 ggr fler. "Gillar" dom andra i klassen PSY och hatar Bieber så måste ju alla göra det, den som inte gör det är ju den där knäppe snubben som inte blir bjuden till nästa fest.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag tror jag läste detta på Aftonbladet :(, jag vet skäms på mig, men dom sa att PSY, som påminner en om pussy btw. har varit väldigt känd länge i dom asiatiska trakterna, och som vi alla vet är asiaterna väldigt många, och jag tror det är en stor anledning till alla views. Jag tycker inte heller den är så speciell, men jag tycker han är lite rolig i videon, och att han är asiat gör nog mycket, man accepterar det bättre, för dom är rätt coola och kör sitt eget race.

Jag har redan varit med om och upplevt Macarena och The ketchup song, jag ser faktiskt ingen skillnad, jag tror Gangamstyle har fångat de yngre som Macarena gjorde. Om man kör på samma concept om några år så kan man nog fånga nya generationer ;). Testa!

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av gnu:

jag såg den innan den hade 100k views!

Det var väl ingenting. Min pappa såg den när den hade 150 visningar!

Jag sag den innan den gjordes!

1
Skriv svar