EA / Origin support

Medlem
EA / Origin support

EA's support suger verkligen.
Mitt konto blev hackat för några timmar sedan, får ett mail att min e-post adress är ändrad. Ingenting om jag måste verifiera ändringen som det normalt sätt brukar vara för tjänster. Försöker hitta kontakt-nummer till svenska supporten, helt omöjligt på deras sida. Men det gick smärtfritt när jag googlade fram telefon-numret, men det säger något om hur värdelös deras sida är uppbyggd. Där får man veta att supporten är stängd fram till nästa år! Har full förståelse att det är stängt under julen men mellandagarna är då inga röda dagar.

Parantes:
Dessutom minns jag problemet när jag försökte installera Battlefield när det kom, gick inte att logga in på mitt EA-konto, kunde inte skapa ett nytt Origin-konto då den sa att min mejl-adress redan fanns. Försökte med min andra mejl-adress men det gick inte heller för Origin kände igen den från Facebook-länkningen. Lösningen var då att ringa supporten och sitta i kö i 45 minuter och sedan ordnades det snabbt. Så jag kan säkert tänka mig att några får samma problem under julhelgen.

Eftersom det inte går att ringa tänker jag i alla fall borde mejla in mitt ärende så det är gjort. Hittar inga e-post adresser, efter ytterligare googlingar så föreslår EA själva att man ska skapa ett nytt konto (det här är ju bara idiotiskt, skapa ett fejk-konto för att få tillbaka sitt gamla konto) där man ska ljuga att man bor i USA så man får prata med live-chatten.

Sagt och gjort. Efter lite runtkopplingar hamnar jag hos en expert. Svarar rätt på alla frågor, ger min produkt-nyckel till ett av mina spel och så kommer kontrollfrågorna som bara handlar om FUT. Jag har inte spelat en endaste FUT-match i hela mitt liv på Fifa. Jag vet vad jag döpte mitt lag till, men har inte en aning om hur många spelar jag har, hur många rare-players, vad alla i min staff heter. Denna expert skickar mitt ärende vidare och det ska ta fem till sju dagar att ordna. Läser man på forumet så verkar det ta bra mycket längre tid än så.

Jag förstår ju att de behöver information för att veta att det verkligen är jag. Men på något sätt tycker jag mitt namn, facebook-kopplingen, mina gamla e-post adresser, mina produkt-nycklar, födelseår, registreringsdatum är bättre bevis än mitt FUT-konto. Den som hackat mitt konto kan ju utan problem logga in och se all den informationen så jag förstår inte varför just den biten ses som säkerhet.

Sämsta är att supporten har stängt för resten av året. Jisses.
Hade jag piratkopierat hade man ju sluppit den här skiten.

Medlem

Som spelkonsument är man i princip helt rättslös. Det enda man får från den oftast värdelösa supporten är heta tips som "Prova att uppdatera drivrutinerna för ditt nätverkskort".


signatur

Burn in the light.

Medlem

Ett sätt är att polisanmäla och SEN få hjälpen, så fort ngot dyker upp hos EA inom myndighet får deras ögon att öppna.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

EA skickade ett mail och undrade om mitt ärende fortfarande var aktivt.
Specialisten frågade exakt samma frågor som personen i chatten svarade på.
Bra jobbat EA.

Men idag öppnade svenska supporten, behövde bara uppge en produkt-nyckel och sen förstod dom att jag inte var en ukrainsk person med rysk e-post adress och allting löstes snabbt och fint. Så big up till svenska supporten i alla fall.

1
Skriv svar