Luftmans Musik-Kalender: #24

Medlem
Luftmans Musik-Kalender: #24

God jul allesammans!
Till alla er som följt denna kalender vill jag säga tack, jag hoppas ni har hittat något bra som ni inte hört tidigare eller fått nostalgi av någon låt.
Jag hoppas ni har tyckt det var kul att läsa, för det har åtminstone varit otroligt kul att skriva.

Men nu ska jag inte dra ut på det här längre, låt mig presentera sista luckan:

Dagens Tema:
Donkey Kong Country

Låt mig ta er tillbaka till 90-talet, då jag fortfarande hade en ensiffrig ålder.
När jag inte var i skolan eller umgicks med polarna så satt jag som klistrad vid mitt SNES, Donkey Kong Country var nog ett av spelen jag spelade absolut mest.
Då var jag mest intresserad av grafiken i spelet, för när det där spelet var nytt fanns det inte mycket som såg lika bra ut på en konsol.
Spelet sitter djupt ingraverat i min hjärna, precis som om det vore en del av mig.
Varje gång jag hör en låt från denna underbara spelserie så påminner det mig om den tiden då jag var liten, då problemen var få och livet var ett äventyr.
En av låtarna i spelet gör det mer än vissa andra, kära vänner, låt mig få presentera...

...Min absoluta favoritlåt från ett spel:

Donkey Kong Country: "Aquatic Ambience"

Lugn, harmonisk och stämningsfull.
Varje gång jag hör denna låt så känns det precis som om jag fortfarande är 7 år gammal och sitter framför SNES:et.
Jag kan inte förklara riktigt varför denna låt väcker såna känslor hos mig, men från vad jag har läst av många andra så är jag inte direkt ensam.
För er som inte har någon nostalgi för detta spel kan jag förstå att ni inte tycker att denna låt är så speciell, men jag ber er att ha förståelse för mig, för det är trots allt...
Min favorit.

God Jul allihopa.

#blogg

Medlem
Luftmans Musik-Kalender: #24

God Jul på dig Luftman!

Bra val, jag älskade verkligen också musiken i DKC, men min favorit var nog gangplank galleon!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Harpa:

God Jul på dig Luftman!

Bra val, jag älskade verkligen också musik i DKC, men min favorit var nog gangplank galleon!

God Jul du med, Gangplank Galleon är lätt en av dom bästa boss-låtarna nånsin!

1
Skriv svar