Årets spel 2012 – Skribenternas val #1

Robot
Årets spel 2012 – Skribenternas val #1
Medlem
Årets spel 2012 – Skribenternas val #1

Ganska väntade val, dock lite förvånad över att Hitman kom med. Va ganska mediokert

Edit: Måste tillägga, HItman, men inte dishonored? Mycket märkligt

Medlem

Mass Effect 3 är den största besvikelsen i spelhistorien.

Så mycket potential och utrymme för att avsluta serien på ett fantastiskt sätt slarvades bort och kvar blev vi med ett skämt som inte bara gjorde narr av spelaren och serien i sig, men som begravde hela universumet Bioware byggt upp under flera års tid.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

BG:EE, Journey och ME3 för mig, helt klart :). Tror nästa års GOTY för mig redan kommer släppas i januari, Ni No Kuni!

Medlem

Hur kan årets sämsta spel, Hitman, vara med bland dessa val?

Skägg.
10 Chambers

Skribenternas personliga val, som motiveras i texten.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Skribenternas personliga val, som motiveras i texten.

Tyckte inte att jag fann någon motivation till varför ME3 vart så jävla bra.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Skribenternas personliga val, som motiveras i texten.

Tyckte inte att jag fann någon motivation till varför ME3 vart så jävla bra.

Vad skönt att folk tycker olika då. Om det skulle vara en populäromröstning skulle nog CoD vinna. Men det kanske är bättre det? Nja.

Medlem

Inte direkt en dålig lista, men jag saknar To the moon.

Inaktiv

Hotline Miami!

Medlem
Skrivet av lufven:
Skrivet av Cane:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Skribenternas personliga val, som motiveras i texten.

Tyckte inte att jag fann någon motivation till varför ME3 vart så jävla bra.

Vad skönt att folk tycker olika då. Om det skulle vara en populäromröstning skulle nog CoD vinna. Men det kanske är bättre det? Nja.

BO2 var ju iaf trots allt betydligt bättre än ME3 som lyckades med bedriften att bli ännu sämre än 2:an.

Däremot kanske du ska läsa texten innan du kommenterar, jag påpekade att den så kallade motivationen som skulle medfölja varje spel knappast var någon motivation till varför ME3 blev ett av årets bästa spel

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Mass Effect 3 är den största besvikelsen i spelhistorien.

Så mycket potential och utrymme för att avsluta serien på ett fantastiskt sätt slarvades bort och kvar blev vi med ett skämt som inte bara gjorde narr av spelaren och serien i sig, men som begravde hela universumet Bioware byggt upp under flera års tid.

Även om jag håller med dig om att Mass Effect 3 har en av de mest bedrövliga sluten genom tiderna så måste jag ändå säga att Mass Effect 3 är mer än bara de 10 sista minuterna. Allt upp till det var, enligt mig, väldigt bra. Jävligt synd att de skulle snubbla så hårt precis innan mållinjen.

ELF
Medlem

Kan de inte ta och skynda sig lite med Trials Evolution till PC. Jag vill slita hårsäckar och få raseriutbrott för att jag inte kommer förbi ett hinder.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Förstår inte allt knorr kring ME3, dömer ni alltid spel efter slutet? Dömer ni filmer likadant? Hela filmen kan suga totalt, men har den en wow-känsla i sista 10 minuterna så får filmen 10/10? Det bästa med Mass Effect var hela storyn som sträckte sig igenom alla tre spelen. DET var det bästa med ME, och ME3 var inte dåligt i sig, de första spelen byggde upp storyn, 3:an avslutade den. Själv tyckte jag slutet var oerhört bra och passande, ett fint slut på Shepards resa och öde. Det var ett slut som fick en att tänka till, och samtidigt öppnade dörren för alternativa berättelser, oavsett om de sträcker sig 1000 år bakåt i tiden eller 1000 år framåt.

Jag vet inte vilket spel jag skulle ge en GOTY-stämpel på, men Mass Effect 3 är en av kandidaterna helt klart. Får se vad FZ kommer med, men ingen av de andra listade spelen hittills har varit nåt jag tyckt om, förutom just ME3.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Hur kan årets sämsta spel, Hitman, vara med bland dessa val?

Dedär är ganska grymt att säga när spel som MoH Warfighter och Amy släppts i år, Hitman kanske inte var exakt som sina föregångare men ett dåligt spel var det inte.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Hoppas att me3 vinner, älskade det spelet.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Håller med om walking dead men inte mass effect 3, det spelet saknade känsla. Samma med dishonored, 2 besvikelser.

Medlem

Har inte spelat så mycket i år men min topp-3 skulle förmodligen innehålla Halo 4, Hotline Miami och Trials Evolution.

Medlem

tycker ME3 var absolut en av de bästa spelen i år.

slutet var dock för djupt för de flesta att förstå (enligt mig) och det kändes som fansen börja lipa bara för att Shepard inte överlever i alla slut

Spilertaggar tillagt av mod

Medlem

PS Vita... dafuq?

Medlem

Varför stog det inte vem det var som gillade spelet? Utan en signatur kändes det bara som 5 spel random beskrivna.

Har precis börjat med The Walking Dead, är på episode ett, och stör mig jävligt mycket på att jag snabbt skall svara på frågor hela tiden om vad som hänt mig, vad jag har för familj, vart min fru är, även fast jag inte har någon aning om detta. Jävligt knasigt sätt att presentera backstory till spelaren. Sen kommer något som typ den hetsiga diskussionen vid livsmedelsbutiken föräldrarna ägde och är asbra.

Men ibland dyker det upp ett ofantligt korkat beslut ifrån ingenstans, som att presentera karaktärens backstory igenom att jag själv skall berätta den, eller någon röstskådespelare som verkar vara någon dom gått ut på stan och gett en mening att säga och spelat in med mobilen på plats.

OLJÄMN, episod 1. Antar att det blir bättre med tanke på hur många som prisar det. Och ibland är det riktigt bra. Dom har även tagit Heavy Rains system och gjort så det fungerar, det är riktigt gött. Den här typen av kontroller och styrning är framtiden för äventyrsspel. Även om det borde byta namn. Spel som kontrolleras som Walking Dead kommer att bli en ny genre som tar staffettpinnen ifrån äventyrsspelen. Tror jag!

Även intressant att spels genrer är baserad på hur dom styrs. Knas kalas.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Känns som att vi inte riktigt bor på samma planet

Men och andra sidan så har det här året varit ganska hemskt. Känns som att Dayz var det bästa spelet och det var en beta till en mod till en krigssimulator.

Medlem

Guild Wars 2 ?

Själv är "Dishonored" årets bästa spel, nästa år blir det svårare med topptitlar från Irrational Games och Naughty Dog, samt en uppsjö av andra trevliga spel som är på gång.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Guild Wars 2 ?

Troligt.

Att det fick bra betyg är det tydligaste tecknet någonsin på hur jävla trasiga recensioner av spel är, du vill att jag skall utveckla? Javisst.

På papper är spelet 10/10. Det ser bra ut, det är tajt, allt är designat in i minsta detalj baserat på olika parametrar. Helt perfekt. En månad senare insåg typ alla hur totalt tappat det var på någon sorts spelglädje eller moment som engagerar, intresserar och taggar den som spelar.

Men sätter man allt på papper så får man bra recensioner. Även fast fan ingen hade speciellt roligt.

Det är världens mest streamlinade och polerade ingen-jävla-ting.

Det är såklart ingen lag, och det finns bra. Delvis här på FZ. Men generellt så kan man nog anse spelrecensent som det mest amatörmässiga och pajasaktiga högt ansedda yrket i världen. Aldrig har så många velat arbeta som något som dom som är är så dåliga på.

Nu menar jag inte att man har "fel" om man gillar GW2, men att det har "Universal Acclaim" är ju en total branchmässig pinsamhet och bör tas upp på krismöte med facket.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Naturligtvis gnälls det på Mass effect 3, Är jag den enda som gillade slutet? Älskade det.

Medlem

Hitman: Absolution, Most dissapointing game of the year på GT och ett av årets bästa spel på FZ .. så olika det kan va
Personligen så blir BL2 och The walking dead GOTY för mig.

Medlem

The Walking Dead är enligt mig det bästa Single-player upplevelsen jag gjort de senaste 5 åren. Wow! loving it!

Skrivet av Davisx3m:

The Walking Dead är enligt mig det bästa Single-player upplevelsen jag gjort de senaste 5 åren. Wow! loving it!

Har du haft problem med sparfiler?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar