Fra Cry 3 - Är grafikkortet för varmt?

Medlem
Fra Cry 3 - Är grafikkortet för varmt?

Ofta som Far Cry 3 kraschar med senaste drivrutinerna Nvidia bjuder på. Senaste automatiska uppdateringen för spelet.

Kan det vara grafikkortet som blir för varmt. 1080p är inte att tänka på att spela för då kraschar det fort. Men på lägre upplösning brukar det gå en stund och ibland någon timma.

Mätte tempen och 90 grader på det ena GPU och 86 grader på det andra, tror ni det är dödsstöten så spelet kraschar.


signatur

Det var detta...

Medlem

Ladda ner EVGA Precision och slå igång fläkten på 100% manuell kontroll, så ska du se att tempen sjunker.
Hade förut ett GTX 480 där jag behövde ha fläkten på 89-100% annars blev den för varm. Det låter fördjävligt men det är inget du märker av när du använder headset.

Nedladdnings länk: http://www.majorgeeks.com/EVGA_Precision_d6209.html

Medlem

85-90 grader borde inte vara så allvarligt. Det är ganska ofta jag kommit upp i sådana temperaturer, och jag vill minnas att grafikkort klarar sig bra uppemot 100 grader.

Medlem

Du kan annars också rensa datorn från damm. Det kan sänka temperaturerna ytterligare.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kör med tryckluft 1 ggr månad Grafikkortets fläktar en riktig damm-magnet.
Har en insugsfläkt i chassit och två ut + Noctuna fläkt på CPU.
Gillar inte att det låter (nästan som en Xbox 360 Slim), men inte mycket att göra åt när värmen ska ur chassit.

Fungerar bättre nu när jag helt avinstallerade Nvidias drivrutiner och lade in samma igen eller så kommer det bli tokigt igen. Man vet aldrig med det spelet.


signatur

Det var detta...

Medlem

Som jag skrev; man vet aldrig med det spelet. Fortfarande kraschar det förr eller senare. Synd på ett spel jag verkligen gillar. För mycket Xbox 360 - kopiera - klistra - vi har ett PC-spel med bättre grafik?


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar