Säljes: Grym Speldator!

Medlem
Säljes: Grym Speldator!

Säljer nu min speldator som är relvativt ny för att nedgradera mig lite, den maxar allt som finns just nu och här är lite specs!:

Nypris: 17500:-!

Windows 7 Home Premium 64-bit
Intel Core i7 3770K @ 3.50GHz (Ivy Bridge)
SLI (2x) MSI GeForce GTX580 1536MB TwinFozr II/OC 800MHz
MSI Z77A-G45 (MS-7752)
120GB Corsair Force 3 SSD (SSD)
2TB Seagate ST2000DL003-9VT166 (SATA)
Corsair HX850W
A-Data 16GB (8192MBx2) DDR3 1600MHz
Fractal Design Arc Midi Tower

Tänkt mig runt 15-16000:- för den, skicka pm eller mail:

Lizard_skin_@hotmail.com


signatur

biltemakörv

Medlem

16000? Det var ett jävligt saftigt pris det...

Medlem

Här har vi "samma" dator (med ett gtx670 då 580 inte säljs på Inet) fast ny, plus att Borderlands 2 och Assassin's Creed 3 medföljer: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2730044/2012-12-23
11632kr.

Edit: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2739146/2012-12-25
Inklusive Windows Home premium 64bit och montering och testkörning av datorn.
13492kr.


signatur

Rwa?

Medlem

Ja, de är ju i princip samma men inte lika och utan windows+montering.

Grafik Kort: http://cdon.se/hemelektronik/msi_geforce_gtx_580_oc_1536mb_gd...

Edit: Det är två kort i min data också då vilket ger mer prestanda och ett annat corsair nätagg, då hamnar ju prislappen runt 15-16k.


signatur

biltemakörv

Medlem
Skrivet av Wacka:

Ja, de är ju i princip samma men inte lika och utan windows+montering.

Edit: Det är två kort i min data också då vilket ger mer prestanda och ett annat corsair nätagg, då hamnar ju prislappen runt 15-16k.

Sant märkte inte det med nätagget. så här är det som du har
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2739190/2012-12-25, 13684kr

Det grafik kortet jag länkade presterade 16% sämre i BF3 i full hd på High. och tycker man det är för mycket så kan man lägga till ett till 670 och få 9% bättre prestanda en 2st 580s
http://www.sweclockers.com/recension/15394-geforce-gtx-670/9#...
(Plus att man får 2st kopior av Borderlands2 och Assassins Creed 3 och att det är nytt och fräscht) vilket då skulle kosta 17k


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Wacka:

Ja, de är ju i princip samma men inte lika och utan windows+montering.

Edit: Det är två kort i min data också då vilket ger mer prestanda och ett annat corsair nätagg, då hamnar ju prislappen runt 15-16k.

Sant märkte inte det med nätagget. så här är det som du har
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2739190/2012-12-25, 13684kr

Det grafik kortet jag länkade presterade 16% sämre i BF3 i full hd på High. och tycker man det är för mycket så kan man lägga till ett till 670 och få 9% bättre prestanda en 2st 580s (Plus att man får 2st kopior av Borderlands2 och Assassins Creed 3 och att det är nytt och fräscht) vilket då skulle kosta 17k

Visst är korten bättre finns inget att diskutera om, men allt hamnar i samma prisklass endå tillslut då både mina 580s och 670 kostar runt 3.5k st


signatur

biltemakörv

Medlem
Skrivet av Wacka:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Wacka:

Ja, de är ju i princip samma men inte lika och utan windows+montering.

Edit: Det är två kort i min data också då vilket ger mer prestanda och ett annat corsair nätagg, då hamnar ju prislappen runt 15-16k.

Sant märkte inte det med nätagget. så här är det som du har
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2739190/2012-12-25, 13684kr

Det grafik kortet jag länkade presterade 16% sämre i BF3 i full hd på High. och tycker man det är för mycket så kan man lägga till ett till 670 och få 9% bättre prestanda en 2st 580s (Plus att man får 2st kopior av Borderlands2 och Assassins Creed 3 och att det är nytt och fräscht) vilket då skulle kosta 17k

Visst är korten bättre finns inget att diskutera om, men allt hamnar i samma prisklass endå tillslut då både mina 580s och 670 kostar runt 3.5k st

Saken är den att vrf skulle någon vilja köpa en begagnad dator med "sämre delar" en en ny dator med "bättre delar" där dem även skulle få 2x2 spel (Som enkelt går att sälja för att tjäna ihop mellanskillnaden på 1000kr)


signatur

Rwa?

Medlem
Citat:

Saken är den att vrf skulle någon vilja köpa en begagnad dator med "sämre delar" en en ny dator med "bättre delar" där dem även skulle få 2x2 spel (Som enkelt går att sälja för att tjäna ihop mellanskillnaden på 1000kr)

Det finns folk till allt och dom där spelen kan man fixa gratis om man har en vänlig vän eller så. Och de ända sämre är grafikkorten så sluta tjafsa nu.


signatur

biltemakörv

Inaktiv

Med garanti så får du nog inte mer än 12 000kr Max för den där datorn. Jag tror att många hellre lägger ut 1-2 000kr extra för att få saker nytt & fräscht.

Om jag inte behövde pengarna skulle jag behålla datorn.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Wacka:
Citat:

Saken är den att vrf skulle någon vilja köpa en begagnad dator med "sämre delar" en en ny dator med "bättre delar" där dem även skulle få 2x2 spel (Som enkelt går att sälja för att tjäna ihop mellanskillnaden på 1000kr)

Det finns folk till allt och dom där spelen kan man fixa gratis om man har en vänlig vän eller så. Och de ända sämre är grafikkorten så sluta tjafsa nu.

Tjafsar inte ville bara förvarna folk så dem vet vad dem får för pengarna (inget är värre en att lägga ut en stor summa pengar för att sedan märka att man kunde fått det mycket billigare)


signatur

Rwa?

Medlem

Gtx 580 är ett riktigt kraftfullt kort än idag. Köpte mitt begagnat för nån månad sedan, 1500kr. Fast gtx 580 är ett 2 år gammalt toppkort. Mycket händer på två års tid med utvecklingen, speciellt hårdvara.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

16k för begagnat dator den dagen den sorjen


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Jag ger dig 4500kr för den där datan. du får pengarna idag.

Medlem

Hoppas absolut att ingen är så dum så att han betalar 16k för denna dator.

Medlem

No offense, men sänk priset hörru

Medlem
Skrivet av matte89:

Med garanti så får du nog inte mer än 12 000kr Max för den där datorn. Jag tror att många hellre lägger ut 1-2 000kr extra för att få saker nytt & fräscht.

Jo, precis. Om man är uppe i den summan så skulle jag nog hellre lägga till en tusing eller två för att få full garanti och support om det händer något. Som en extra säkerhet.

Skrivet av Ducci:

Jag ger dig 4500kr för den där datan. du får pengarna idag.

Nu var det ju inte data som han sålde, utan en dator.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Wacka:
Citat:

Saken är den att vrf skulle någon vilja köpa en begagnad dator med "sämre delar" en en ny dator med "bättre delar" där dem även skulle få 2x2 spel (Som enkelt går att sälja för att tjäna ihop mellanskillnaden på 1000kr)

Det finns folk till allt och dom där spelen kan man fixa gratis om man har en vänlig vän eller så. Och de ända sämre är grafikkorten så sluta tjafsa nu.

Du är riktigt efterbliven om du tror du ska kunna sälja en begagnad dator för 16.000, du är väl medveten om att datordelar samt bara en köpt uppbyggd dator sjunker rejält i procent efter man köpt den? som en annan sa. Du lär kunna få max 5000 tusen eller lite till för den men knappast att någon är korkad nog att köpa den där för samma pris som typ när du skaffade ihop den.

Medlem
Skrivet av Zlither:

Du lär kunna få max 5000 tusen eller lite till för den men knappast att någon är korkad nog att köpa den där för samma pris som typ när du skaffade ihop den.

Det sorgliga är att det finns folk som är korkade nog att köpa saker för överpris. Se bara på affärer som säljer samma sak, men på ena stället kostar det 199 och på andra 399. Båda butikerna säljer och går med vinst.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ska du sälja den datorn för det priset är det dags att röra sig till lite mindre datorkunnigt forum.
Bara en total idiot lägger dom pengarna på en begagnad dator med 2 år gammalt innehåll.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Synd för dig att du inte hörde av dig, köpte ett uppgraderings packet till min dator fick betala 4500.
Kan köra alla spel i ultra med över 60FPS, så glad att du inte nappade på mitt bud.

Bara så där så blev PC'n rolig igen

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av matte89:

Med garanti så får du nog inte mer än 12 000kr Max för den där datorn. Jag tror att många hellre lägger ut 1-2 000kr extra för att få saker nytt & fräscht.

Jo, precis. Om man är uppe i den summan så skulle jag nog hellre lägga till en tusing eller två för att få full garanti och support om det händer något. Som en extra säkerhet.

Skrivet av Ducci:

Jag ger dig 4500kr för den där datan. du får pengarna idag.

Nu var det ju inte data som han sålde, utan en dator.

Haha du kommer inte från orten, där vi skriver som vi snackar!

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av conthox:
Skrivet av matte89:

Med garanti så får du nog inte mer än 12 000kr Max för den där datorn. Jag tror att många hellre lägger ut 1-2 000kr extra för att få saker nytt & fräscht.

Jo, precis. Om man är uppe i den summan så skulle jag nog hellre lägga till en tusing eller två för att få full garanti och support om det händer något. Som en extra säkerhet.

Skrivet av Ducci:

Jag ger dig 4500kr för den där datan. du får pengarna idag.

Nu var det ju inte data som han sålde, utan en dator.

Haha du kommer inte från orten, där vi skriver som vi snackar!

Jag är från norrland och lik förbannat så skriver vi inte som vi snackar

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av conthox:
Skrivet av matte89:

Med garanti så får du nog inte mer än 12 000kr Max för den där datorn. Jag tror att många hellre lägger ut 1-2 000kr extra för att få saker nytt & fräscht.

Jo, precis. Om man är uppe i den summan så skulle jag nog hellre lägga till en tusing eller två för att få full garanti och support om det händer något. Som en extra säkerhet.

Skrivet av Ducci:

Jag ger dig 4500kr för den där datan. du får pengarna idag.

Nu var det ju inte data som han sålde, utan en dator.

Haha du kommer inte från orten, där vi skriver som vi snackar!

Jag är från norrland och lik förbannat så skriver vi inte som vi snackar

Det märks

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Wacka:
Citat:

Saken är den att vrf skulle någon vilja köpa en begagnad dator med "sämre delar" en en ny dator med "bättre delar" där dem även skulle få 2x2 spel (Som enkelt går att sälja för att tjäna ihop mellanskillnaden på 1000kr)

Det finns folk till allt och dom där spelen kan man fixa gratis om man har en vänlig vän eller så. Och de ända sämre är grafikkorten så sluta tjafsa nu.

Du är riktigt efterbliven om du tror du ska kunna sälja en begagnad dator för 16.000, du är väl medveten om att datordelar samt bara en köpt uppbyggd dator sjunker rejält i procent efter man köpt den? som en annan sa. Du lär kunna få max 5000 tusen eller lite till för den men knappast att någon är korkad nog att köpa den där för samma pris som typ när du skaffade ihop den.

skärp dig nu, du får åtminstonde bete dig som folk. hursomhelst tror jag att 10k skulle vara ett perfekt pris.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

En dators värde minskar runt 40-50% för varje år beroende på vad som finns i den. Grafikkortet har funnits på marknaden i över två år och processorn i snart ett år, så några 16000kr kan du glömma såvida du inte hittar någon som är riktigt blåst. 9000kr kan du nog få för den, 10000kr om du har tur och kanske bjuder på frakten om det skulle behövas, men inte ett öre mer. Idag får du en motsvarande dator för ungefär samma pris, men då är den dessutom energisnålare och det viktigaste av allt, ny med full garanti.

Så tänk om och återkom med ett nytt och realistiskt pris, så är nog nån villig att göra affär med dig.

Medlem

För det första, sakerna i din datorn tappar värde sekunden du bryter plasten.

För det andra, du köper en likvärdig dator för 3000:- mindre NY.

För det tredje, windows...? Win8 kostar 500:- ungefär, inte precis pengar ifall man köper en hel dator.

Sätter du den på blocket eller liknande kanske du landar på max 8000:- för den, och sätter du den på något forum där folk kan datorer blir det lite mindre än så.

Jag hoppas verkligen eventuella köpare läser tråden först så de inte blir grundlurade här.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:

För det första, sakerna i din datorn tappar värde sekunden du bryter plasten.

För det andra, du köper en likvärdig dator för 3000:- mindre NY.

För det tredje, windows...? Win8 kostar 500:- ungefär, inte precis pengar ifall man köper en hel dator.

Sätter du den på blocket eller liknande kanske du landar på max 8000:- för den, och sätter du den på något forum där folk kan datorer blir det lite mindre än så.

Jag hoppas verkligen eventuella köpare läser tråden först så de inte blir grundlurade här.

du har rätt i att han bör sänka priset men 8000? realy? 10000-12000 är ett lagom pris
där är trotsallt i7 och dubbla 580s

Medlem
Skrivet av creepy:
Skrivet av Hukkie:

För det första, sakerna i din datorn tappar värde sekunden du bryter plasten.

För det andra, du köper en likvärdig dator för 3000:- mindre NY.

För det tredje, windows...? Win8 kostar 500:- ungefär, inte precis pengar ifall man köper en hel dator.

Sätter du den på blocket eller liknande kanske du landar på max 8000:- för den, och sätter du den på något forum där folk kan datorer blir det lite mindre än så.

Jag hoppas verkligen eventuella köpare läser tråden först så de inte blir grundlurade här.

du har rätt i att han bör sänka priset men 8000? realy? 10000-12000 är ett lagom pris
där är trotsallt i7 och dubbla 580s

Problemet är begagnad och 580, även i SLI är det förra generationens kort och därför tappar de mer värde. Jag bygger en dator med likvärdig prestanda för 10-12 som då dessutom är ny.

Så varför skulle någon betala ett brutalt överpris för en dator med gammal hårdvara, och tappa viktiga saker som garanti / support om någon skulle gå fel, när de kan köpa en likvärdig eller bättre dator där garanti / support finns för en liknande eller lägre summa pengar.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av Hukkie:
Skrivet av creepy:
Skrivet av Hukkie:

För det första, sakerna i din datorn tappar värde sekunden du bryter plasten.

För det andra, du köper en likvärdig dator för 3000:- mindre NY.

För det tredje, windows...? Win8 kostar 500:- ungefär, inte precis pengar ifall man köper en hel dator.

Sätter du den på blocket eller liknande kanske du landar på max 8000:- för den, och sätter du den på något forum där folk kan datorer blir det lite mindre än så.

Jag hoppas verkligen eventuella köpare läser tråden först så de inte blir grundlurade här.

du har rätt i att han bör sänka priset men 8000? realy? 10000-12000 är ett lagom pris
där är trotsallt i7 och dubbla 580s

Problemet är begagnad och 580, även i SLI är det förra generationens kort och därför tappar de mer värde. Jag bygger en dator med likvärdig prestanda för 10-12 som då dessutom är ny.

Så varför skulle någon betala ett brutalt överpris för en dator med gammal hårdvara, och tappa viktiga saker som garanti / support om någon skulle gå fel, när de kan köpa en likvärdig eller bättre dator där garanti / support finns för en liknande eller lägre summa pengar.

ok jag tror inte riktig att du kan bygga liknande för 12000 men bevisa mig gjärna fel

Medlem

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=119071...

En typ likvärdig dator dock utan operativsystem och dvd-läsare!

btw, lite mycket rage/påhopp i tråden tycker jag!

12
Skriv svar