Rykte: The Witcher 3 utspelar sig i en öppen värld
CD Projekt söker en art director med erfarenhet av rollspelsäventyr förlagda i öppna världar.
Jag skulle nog föredra att de fortsätter i sin vanliga stil. De gjorde det riktigt bra i tvåan utan en öppen värld, och om de bara finslipar vidare så tror jag det är bättre med en mer strömlinjerad upplevelse än en öppen. sen får de gärna lägga till fler stora, viktiga val som påverkar den fortsatta storyn mer än tidigare.
Känner mig delad. Jag måste säga att jag tycker att som de gjorde i tvåan och ettan var riktigt bra... Menmen, I love an open world game as much as the next guy, hoppas bara att de kan behålla storyn på sin höga nivå tillsammans med känslan av progression (?) som saknas i t.ex. Skyrim.
Open world är bra men det är oerhört svårt att få samma storykänsla i ett sådant spel än i ett där man är mer låst utan istället utforskar plot twists och liknande, om man går efter föregående exempel iaf.
Samtidigt så har man ju rätt mycket förtroende för detta designerhus just nu
ÄLSKADE Witcher 2, ÄLSKAR CD Projekt och ser otroligt mycket fram emot detta. Dock så tycker jag dom skall passa sig nu, kommer dom för nära Elder Scrolls i design så kan jag tänka mig att dom tar vatten över huvudet.
Hitta ett unikt skrå där eran talang kan få komma till ytan, börjar ni slåss med Bethesda så kan det bli riktigt blodigt.
Sen är ifs The Withcher-spelen ganska så open world. Eller "hubbar". Så jag tror inte den där ansökan betyder någonting, The Withcher 2 representerar "open world"-design. Om än inte hela världen är öppen samtidigt osv osv.
Så tror jag!
subterranean homesick alien
Jag håller med er som viftar med varningsflagg om att vi inte vill ha kvantitet istället för kvalitet men är samtidigt lugn. CD projekt Red lyssnar på sina spelare och frågan om openworld i W3 (egentligen allt om W3) diskuteras för fullt på deras forum.
Edit: Jo jag är en stor beundrare av det spelhuset
Jag håller med er som viftar med varningsflagg om att vi inte vill ha kvantitet istället för kvalitet men är samtidigt lugn. CD projekt Red lyssnar på sina spelare och frågan om openworld i W3 (egentligen allt om W3) diskuteras för fullt på deras forum.
Edit: Jo jag är en stor beundrare av det spelhuset
Tror ifs att den dagen man börjar lyssna på sina spelare om man dom vill se, och köra på det, är ungefär samma dag som det blir trist att utveckla. Tycker det är för mycket hype på att lyssna på spelare. Jag tycker utvecklare skall veta precis hur dom skall göra och inte lyssna på en jävel. Lyssnar dom på deras spelare så är inte deras egna vision tydlig nog. Ett spel är redan på släppdagen ifrågasatt av olika människor antagligen 50 gånger mer än någon annan "mediaprodukt", utan att man ens blandat in fansen.
Ok att ventilera sina farhågor här och emellan oss fans, men låt CD Projekt utveckla deras spel själv, dom har visat sig vara fullt kompetenta till det.
(Fy fan vad hycklig jag är, säger emot mig själv nästan fullständigt i min tidigare post, men så är det, ambivalens eller nått. Men jag pekar ut det här så slipper ni göra det.)
subterranean homesick alien
Jag håller med er som viftar med varningsflagg om att vi inte vill ha kvantitet istället för kvalitet men är samtidigt lugn. CD projekt Red lyssnar på sina spelare och frågan om openworld i W3 (egentligen allt om W3) diskuteras för fullt på deras forum.
Edit: Jo jag är en stor beundrare av det spelhuset
Tror ifs att den dagen man börjar lyssna på sina spelare om man dom vill se, och köra på det, är ungefär samma dag som det blir trist att utveckla. Tycker det är för mycket hype på att lyssna på spelare. Jag tycker utvecklare skall veta precis hur dom skall göra och inte lyssna på en jävel. Lyssnar dom på deras spelare så är inte deras egna vision tydlig nog.
Nja jag håller inte med, i alla fall inte helt. Visst, ett bra spelhus skall ha en egen kreativ och teknisk styrka att skapa det spel som jag vill ha men är de lyhörda och tar till sig av kritik så känner i alla fall jag att de bryr sig och förfinar.
Jag håller med er som viftar med varningsflagg om att vi inte vill ha kvantitet istället för kvalitet men är samtidigt lugn. CD projekt Red lyssnar på sina spelare och frågan om openworld i W3 (egentligen allt om W3) diskuteras för fullt på deras forum.
Edit: Jo jag är en stor beundrare av det spelhuset
Tror ifs att den dagen man börjar lyssna på sina spelare om man dom vill se, och köra på det, är ungefär samma dag som det blir trist att utveckla. Tycker det är för mycket hype på att lyssna på spelare. Jag tycker utvecklare skall veta precis hur dom skall göra och inte lyssna på en jävel. Lyssnar dom på deras spelare så är inte deras egna vision tydlig nog.
Nja jag håller inte med, i alla fall inte helt. Visst, ett bra spelhus skall ha en egen kreativ och teknisk styrka att skapa det spel som jag vill ha men är de lyhörda och tar till sig av kritik så känner i alla fall jag att de bryr sig och förfinar.
Försökte skriva ett svar till detta men det vart för många variabler så det är svårt att säga konkret "så här bör ett fan beté sig, och såhär bör han/hon inte beté sig".
Basically: Jag tycker du har rätt, förutom att jag aldrig tycker en utvecklare skall ta till sig kritik på något dom är riktigt taggad på.
Om CDP har en riktigt frän idé om hur dom skall göra open world som dom känner kommer definera det här projektet och är flamman i det för dom, så vore det katastrofalt om dom övergav det på grund av fan-blowback, speciellt om den kom före folk ens sett eller hört något om idén.
Som fan tycker jag dock det är ok att höja ett varningens finger till CDP - "Ni tar väl inte vatten över huvudet nu?". Fast inte ha någon konkluderad åsikt angående detta redan nu, det vore knas.
Jag är bara lite kritisk för ibland kan faktiskt gamers vara mer konservativa och communityåsikts-rabiata än den jobbigaste super-katoliken du någonsin träffat. Och måste man alltid som utvecklare göra det man gjorde förra gången, för att man är rädd att fans blir sura, så kan jag tänka mig att det blir jävligt svårt att gå igång på det man håller på med.
subterranean homesick alien
Beredd att hålla med att open world ala skyrim inte låter så lockande. Det brukar ju ta efter sådana release 6-12 månader innan ens utvecklarna själva är tillfreds med buggstädningen.
Återgå till witcher 1 konceptet, med laddningstider mellan olika regioner/distrikt på kartan. Med dagens erfarenhet de här utvecklarna har så går de nog att korta ner tiderna en del.