Medlem
Julafton

Här kommer en liten text om julafton. En julafton som firades i lilla Mönsterås, Småland. En tätort som jag hela tiden sagt och trott bestått av ca 7000 invånare. Efter en snabb check-up på wikipedia (för övrigt nätets mest trovärdiga källa) så insåg jag till min stora förvåning att jag vuxit upp i en tätort med inte fler än ca 4500 invånare. Min världsbild förändrades lika snabbt som du hittar annonser i aftonbladets nättidning.

Här kommer i alla fall en bild på min älskade dotter, som fortfarande är lyckligt ovetandes om sin pappas ursprung som byhåle-människa.

Här kommer även ett "behind the scenes" shot. Hon står för första gången och tittar på Kalle Ankas julafton och var helt förtrollad! För första gången på många år så njöt även jag av Kalles jul, enbart tack vare henne. Det är något speciellt med att ha en liten vid jul, allt blir lite mer viktigt och roligt och juligt.

Lite så här i efterskott önskar jag alla er på FZ en riktigt GOD JUL och kanske mer passande, en riktigt god fortsättning!

#blogg

Julafton

Desamma till dig, hade själv en skum Jul, blev sjuk den 23:e och spenderade hela den 24 som en Oscars vinnande aktör.
Men när alla gäster hade gått så kollapsade jag i min säng.

Nu känns det lite bättre och visst känner man sig snuvad på julafton, hade inte alla sinnen (luktsinne/smaksinne) på bästa humör. Men jag log ändå dagen igenom.

Som de säger, det är något med julen.

Trevlig fortsättning och nästa måndag är det dags för nya lyckönskningar


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar