Varför dra ut på det?

Medlem
Varför dra ut på det?

Körde nyss ut Dishonored, vilket jag säkert är 100 år efter alla andra med att göra...
Hursomhelst, spelet var mycket kortare än förväntat och jag säger bara en sak: Skönt.

I denna dag och ålder så känns det som att spel är långa "bara för att vara det", så det är kul att se ett spel som just precis börjar kännas lite enformigt faktiskt tar slut!
Sen ska jag ju nämna att spelet är väldigt omspelningsbart för den som vill det, typ att "Ace:a" alla uppdrag med 0 kills och aldrig bli upptäckt.

Jag har ju i ett tidigare inlägg sagt vad jag tycker om Assassins Creed serien, mycket varför jag ogillar serien är nog för att spelen är för långa för sitt eget bästa. Femton timmar med uppdrag som: "Följ hästen" och "Bär en kvinna" blir fort ganska tråkigt.

Så jag applåderar dig Dishonored, våran tid tillsammans var inte alltför lång, men nog fasen var den fantastisk!

P.S. Om du inte redan har köpt spelet: GÖR DET!

#blogg

Medlem
Varför dra ut på det?

Första DLC't är rätt lika challenges i Mirrors Edge (Ytterliggare ett riktigt bra spel) också. Så känner man att man verkligen vill se vad man går för, eller kanske rent av öva inför det riktiga spelet på svåraste med 0 kills hela vägen, så är det perfekt och skitkul.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Körde ut Dishonored utan att bli upptäckt men jag dödade två personer i spelet: Spoiler:

Pendelton Tvillingarna

.
Letade också efter alla "secrets" så jag tog nog mer än 20timmar på mig ändå.

För min del var det mer Dishonored än jag nog ville spela faktiskt, men jag gillar spel som tillämpar en "stealth"-funktion och jag körde Far Cry3, Deus Ex: Hr och självklart Hitman på samma sätt.
Men jag kommer inte spela om Dishonored igen. Jag blev faktiskt lite less på spelet efter så lång tid, och jag fick ingen lust att veta om hur det går för karaktärer och så efter spelets slut.

FC3 är jag dock mer intresserad av att veta hur det går för ens vänner, Rakyat och så vidare efter jag såg eftertexten.
Fast problemet där är ju att spelet har två slut, så en uppföljare blir svår att göra.

Dishonored var definitivt ett bra spel och säkert köp men jag skulle inte sätta det som årets bästa spel i alla fall. Inte FC3 eller Hitman heller, men även de var minst lika underhållande spel (även om Hitman inte känns som ett riktigt "Hitman" spel).

Bortsett från det jobbiga interfacet Ubisoft gjort så är FC3 väldigt skoj. Tog mig över 70-80h att fixa det spelet till 100% "stealth-style"(plus att jag lekte en hel del också, challenges etc), men jag blev inte uttråkad av spelet och kommer köra om det med lite mer "run 'n gun" då pilbåge och kniv var vapnen jag använde 90% av tiden i första omgången.

Medlem

Jag tycker då inte senaste Assassin's Creed III är enformigt, mycket bra rakt igenom.


signatur

hejsanhejsanhejsan

1
Skriv svar