Problem med installation av windows 7

Medlem
Problem med installation av windows 7

Hejsan.

Nu i juletid så bestämde jag mig för att införskaffa en SSD. Beslutade att wipa mina diskar och installera om Windows7 på SSD'n. Jag gjorde en bootbar usb från min kopia som är nerladdad från msdn (microsofts köpcenter) av windows 7. Problemet är att jag får bluescreen efter att windows har laddat in sina filer. Efter det så testade jag med att ta en annan kopia av windows 7.
Med den så fick jag inga bluescreens, men. Då jag kom fram till att välja vilken disc jag vill ha den på så gav den mig felmeddelandet "load drivers not found". (Brukar tyda på ett corrupt windows installation. Men det tror jag verkligen inte det kan vara)

Försökte även att sätta in min windows 8 skiva. Med den så kom jag så långt till att jag måste skriva in min cd nyckel..Vilket jag då självklart tappat bort. Då windows 8 skivan snurrade så gjorde jag det impulsiva valet att wipa ALLT oå ALLA hårddiskar. Det lyckades skivan att göra.

Så nu sitter jag här med en ny bra dator. Men som inte har ett enda skit på sig.

USB stickan kan det ju vara fel på. Men den är bootbar och bios känner igen den.
Kan även säga att det funkar att köra Ubuntu på den(Nått som jag just inte är instresserad av på min gaming burk) men den skivan är nu efter timmars av försök borta..

Vet inte direkt någon bra fråga för detta. Men har ni några tips för hur jag skulle kunna fixa detta?

Medlem

Ja det är ju lite svårt att göra saker om du inte har cd keys eller kan installera windows.
Fast Windows tillåter ju att man installerar operativsystemet och måste verifiera att cd keyn är giltig inom 30 dagar från installationens datum.
Jag har inte Windows8 men jag antar att det är samma sak där väl? Det du kan göra är att leta upp en temporär cdkey till win8 för att kunna installera operativsystemet och sedan fixa din key från Microsoft med hjälp av kvitto etc.
Kan vara svårt nu under ledigheterna visserligen, men om du inte försöker verifiera en falsk cdkey så borde den hålla dig i 30 dagar. Har ringt MS flera gånger (svensk support) och fått hjälp med min Win7 key.

Sedan om du vill installera windows7 istället... du använde dig av Win7 USB/DVD download tool? Det är det enda programmet jag behövt använda men om din sticka är trasig så kan det skapa problem så klart. Kör en error check på stickan för det kan ju vara nån sektor som gått sönder som inte påverkar boot-filerna... annars kostar väl en 8GB sticka under hundringen i värsta fall.

Medlem

Det kanske inte funkar med dessa cdkeys eftersom de är för testversionen av windows8. Men testa skadar ju inte:
Windows 8 Release Preview Product Key: TK8TP-9JN6P-7X7WW-RFFTV-B7QPF
Windows 8 Consumer Preview Product Key: DNJXJ-7XBW8-2378T-X22TX-BKG7J
Windows 8 Developers Preview Product key: 6RH4V-HNTWC-JQKG8-RFR3R-36498
Windows Server 8 Developers Preview product key: 4Y8N3-H7MMW-C76VJ-YD3XV-MBDKV

It must be noted that the product key will expire on January 16th 2013, the expiration date of Windows 8 Release Preview.
http://www.addictivetips.com/news/windows-8-product-key/

I värsta fall får du väl köra med ubuntu tills du fått ner windows7 ison igen och förhoppningsvis så funkar väl deras download tool i linux också.

Medlem

Då jag startar installationen av windows 8 så får jag direkt efter "start setup" ett meddelande om att jag ska skriva in min nyckel (den som jag inte har) Har även testat med nycklarna du gav mig och dom verkar inte funka.
Vart kan jag hitta en fake nyckel :)?

Medlem

Hittade nu en nyckel och windows 8 är på väg in på ssdn. Fick ett antal problem med att välja disk då det verkar som att windows egentligen inte ville installeras på någon av diskarna (massa felmeddelanden kom upp om dom olika diskarna) Men skit i dom och valde ssdn och sen installera.
Får se hur det går helt enkelt efter installationen

Medlem

Vilken version av windows 8 har du? Jag förmodar att det fortfarande är olika keys för olika versioner.
Vanliga Windows 8 eller Pro? X86 (32bit) eller X64 (64bit)?

Medlem
Skrivet av zobino:

Hittade nu en nyckel och windows 8 är på väg in på ssdn. Fick ett antal problem med att välja disk då det verkar som att windows egentligen inte ville installeras på någon av diskarna (massa felmeddelanden kom upp om dom olika diskarna) Men skit i dom och valde ssdn och sen installera.
Får se hur det går helt enkelt efter installationen

Alrighty
Själv brukar jag bara ha den disk jag ska ha som OS inkopplad när jag installerar.
Lycka till iaf ^.^

1
Skriv svar