Skärmköp, men vilken?

Medlem
Skärmköp, men vilken?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=886748,806335,1496376,73...

Har kikat lite på Asus skärmar och då jag äger en redan som är riktigt trevlig tänkte jag slå till på en till.

Meningen är väll att det skall bli den sekundära skärmen, så den kommer inte se mycket PC spelande. Men där emot är det viktigt att den klarar av PS3, där av hdmi kravet.

Asus VS247H
Asus VW247H
Asus VX238H
Asus VE248H

Är dom 4a jag kikat på, och helt ärligt så är min kunskap rätt låg när det kommer till skärmar.
Asus VE248H verkar ju riktigt trevlig, men varför den är 200-300kr dyrare än tex VW247H det ser jag inte.

Finns det någon kunnig publik på FZ som kan sina skärmar? Kanske har du en av dessa 4a till ungefär samma ändamål?

Tack på förhand för input.

Medlem

VX238H har ju bäst responstid, tycker det där är en liten onödig gimmick men många som tror det gör en enorm skillnad ändå, speciellt i e-sport.

Asus VS247H eller Asus VW247H hade nog jag tagit pga den starkare ljusstyrkan och priset, alla 4a skärmare är ju annars helt identiska. Beror helt annars på vad man vill utav responstid/pris/ljusstyrka.

phi
Medlem

Responstid (grey-to-grey) är ganska ointressant idagsläget. Det man istället ska kolla på är tester av skärmens input lag för att få en bild av hur skärmen presterar i snabba FPS-spel, det vill sig om man nu spelar mycket FPS-spel. Om inte så spelar det inte så stor roll.

Allt handlar om vad du tänkt använda skärmen till.

Medlem

Om spel inte är i fokus så skulle jag råda dig att välja en IPS-skärm i stället. Exempelvis denna
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=802685

Medlem

Alltså nu ska jag ställa en fråga här om ni ursäktar. Detta med input lag. Om det varierar från 2-8ms och jag spelar bara Skyrim och MC och nåt enstaka NFS och LoL, klarar jag mig då med det input lagget? (vet ej om det går att ställa en fråga såhär)

Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Alltså nu ska jag ställa en fråga här om ni ursäktar. Detta med input lag. Om det varierar från 2-8ms och jag spelar bara Skyrim och MC och nåt enstaka NFS och LoL, klarar jag mig då med det input lagget? (vet ej om det går att ställa en fråga såhär)

Ska ge dig en enkelt svar NEJ, CS spelare som håller på med e-sport på hög nivå, JA.

Medlem
Skrivet av Xixor:
Skrivet av TontteJooi:

Alltså nu ska jag ställa en fråga här om ni ursäktar. Detta med input lag. Om det varierar från 2-8ms och jag spelar bara Skyrim och MC och nåt enstaka NFS och LoL, klarar jag mig då med det input lagget? (vet ej om det går att ställa en fråga såhär)

Ska ge dig en enkelt svar NEJ, CS spelare som håller på med e-sport på hög nivå, JA.

nu kanske jag är dum, men vilken fråga svarade du på? Om det går eller om man kan ställa en fråga aå?

Skrivet av TontteJooi:
Skrivet av Xixor:
Skrivet av TontteJooi:

Alltså nu ska jag ställa en fråga här om ni ursäktar. Detta med input lag. Om det varierar från 2-8ms och jag spelar bara Skyrim och MC och nåt enstaka NFS och LoL, klarar jag mig då med det input lagget? (vet ej om det går att ställa en fråga såhär)

Ska ge dig en enkelt svar NEJ, CS spelare som håller på med e-sport på hög nivå, JA.

nu kanske jag är dum, men vilken fråga svarade du på? Om det går eller om man kan ställa en fråga aå?

:D:D Det är bara e-sportare som får fråga :D:D


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av TontteJooi:
Skrivet av Xixor:
Skrivet av TontteJooi:

Alltså nu ska jag ställa en fråga här om ni ursäktar. Detta med input lag. Om det varierar från 2-8ms och jag spelar bara Skyrim och MC och nåt enstaka NFS och LoL, klarar jag mig då med det input lagget? (vet ej om det går att ställa en fråga såhär)

Ska ge dig en enkelt svar NEJ, CS spelare som håller på med e-sport på hög nivå, JA.

nu kanske jag är dum, men vilken fråga svarade du på? Om det går eller om man kan ställa en fråga aå?

:D:D Det är bara e-sportare som får fråga :D:D

diskriminering på hög nivå

Medlem

Spelar man fighting spel så är input lag något av det viktigaste man ska kolla efter på skärmar och tv-apparater.

1
Skriv svar