Gamersgate bugg under julhelgen

Medlem
Gamersgate bugg under julhelgen

Hallå,
stötte på ett jävligt irriterande problem i helgen som va, precis som ett x-antal andra gamersgate användare.
Jag köpte ett spel som jag brukar med mitt kreditkort. Fick verification mejl från moneybookers som man brukar, men fick inget verifikations mejl från gamersgate. Något spel dök inte heller upp i min hylla.
Kollade i orderhistoriken och där låg mikn order som oavslutad. När man klickade i där såg jag att den var obetald ?
Gick in på min bank och pengar hade dragits från kontot !
Om jag försökte betala igen på Gamersgate sa moneybookers ifrån, de sa att jag redan har betalat den här ordern och ska inte göra det igen.
nästan 4 dagar har gått nu och inget svar från Gamersgate ! (jag vet julhelg men endå, då det är flera som råkat ut för exakt samma fel, men alla på olika spel)
Deras support har även legat nere titt som tätt uinder den här perioden.
Det värsta är att detta spel skulle vara en julklapp, jag skulle alltså gifta den. Kommer updatea här när gamersgate väl har svarat mig.

Är det några här på forat som råkat ut för samma fel ?

Medlem

Har handlat på gamersgate utan att ha råkat ut för ditt problem som du nämner.
Eftersom betalningen har gått igenom hos moneybookers och pengarna har dragits från ditt konto kan du nog inget mer göra än det du redan gjort.

Enligt:

http://se.gamersgate.com/gametutor?issue=240834

Verkar det som att det kan ta några dagar extra innan de dyker upp i biblioteket.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Är inte det spelet jag köpt utan Torchlight 2.
Jag har heller aldrig råkat ut för detta och GG är mitt primära spelställe.
Men nu när det har hänt är det jävligt tråkigt samt att det ska ta sådan jävla tid att få någon respons.

Medlem

Hade såna problem förut på gamersgate, men sen började jag betala med paypal istället och har inte haft något problem sen dess.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ok fåpr väl göra det då.
Betalade dock med Paypal förut, kruxet är att jag inte vill ha ett paypal konto och om man är anonym så får man bara köpa 10 gånger per e-mail adress. Nu har jag fyllt kvoten på ett antal e-mails så jag pallar inte skapa nya bara för att köpa via paypal.
Anyways nu verkar det som om de stängt ned hela sidan. Kanske får mitt spel senare idag då om de åtgärdar allt.

Skrivet av Neatherblade:

Hade såna problem förut på gamersgate, men sen började jag betala med paypal istället och har inte haft något problem sen dess.

förresten, fick du ditt spel efter ett tag eller ?

Medlem
Skrivet av schmuttah:
Skrivet av Neatherblade:

Hade såna problem förut på gamersgate, men sen började jag betala med paypal istället och har inte haft något problem sen dess.

förresten, fick du ditt spel efter ett tag eller ?

Innan jag började använda paypal så var det strul med att betalningen inte hade gått igenom eller att jag fick vänta från någon timme till någon dag innan jag kunde ladda ner spelet.

Men nu kan jag ladda ner spelen jag köper direkt efter jag har betalat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av schmuttah:
Skrivet av Neatherblade:

Hade såna problem förut på gamersgate, men sen började jag betala med paypal istället och har inte haft något problem sen dess.

förresten, fick du ditt spel efter ett tag eller ?

Innan jag började använda paypal så var det strul med att betalningen inte hade gått igenom eller att jag fick vänta från någon timme till någon dag innan jag kunde ladda ner spelet.

Men nu kan jag ladda ner spelen jag köper direkt efter jag har betalat.

Okej, saken är den att betalningen har gått igenom, pengarna drogs från mitt konto direkt !
men nu, 4 dagar senare kan jag fortfarande inte tanka spelet :S

Medlem

fortfarande inte fått något svar på deras support men ikväll dök spelet upp i min hylla. Äntligen, efter 5-6 dagar
Så nu spelar jag för fullt.

1
Skriv svar