Årets spel 2012 – Skribenternas val #4

Robot
Årets spel 2012 – Skribenternas val #4

Vad heter det bisarra relationsdramat som nyhetsankaret inte kan sluta prata om? Det vet du alldeles strax.

#spelunky, #baldurs-gate, #bioware, #catherine, #might-delight, #grand-theft-auto-iii, #jak-and-daxter, #super-mario-64, #blizzard, #gearbox-software


Medlem
Årets spel 2012 – Skribenternas val #4

Årets spel i min lista är väldigt liten dock själv mest pga det bara kommer replicaner av spel som gjorts och oftast brukar dom bli bättre, men av det jag sätt så nej.

Sen behöver det ju ej vara mycket bättre utan "annorlunda för du ska njuta av det.

Mina spel är iaf:

1a/2a. Dota 2(förstår dom som ej spelat moba spel ej sätter något moba men spelar man competetive på någon nivå är detta är en självklarhet

1a/2a. ja starcraft II hur det gynnat esporten och hur kul det är att titta på och följa, valet av vilket som blir 1a är väl upp till var och en, mitt val är dota då jag föredrar lagspel.

3e.far cry 3

4a.skyrim(ESO blir noga 2014 1a dock )

5e.awsomenauts utan tvekan.

Medlem

Min top 3 är
1. Guild Wars 2
2. NBA 2k13
3. Dishonored

Notera att listan är efter antal timmar nerlagda på spelen

Skönt också att folk verkar börja förstå att spelrecensioner är olika beroende på vem som skriver den.
Finns säkert någon FZ skribent som tyckte tex black ops 2 va skit bra, medans någon annan hatade det.

Medlem

1. Chivalry: Medieval Warfare
2. Black Ops 2
3. Guild wars 2

Den här listan skilde sig lite från de förra, trevligt!
Är så glad att Dota 2 finns med på en lista och börjar få lite publicitet, det är ett så sjukt bra spel.

Medlem

1. Persona 4 Arena (bästa fighting spelet i år synd nog ingen eu release än)

2. Torchlight 2/Diablo 3 (båda 2 är värdiga en topp plats tror om jag skulle kolla efter mest spelat i år skulle d3 vara först och torchlight 2 inte långt bakom)

3. Anno 2070 (Ett RTS där det inte alltid lönar sig att kriga utan att vara diplomatisk och tänka igenom sina val)

FM-guru
F.d. Sisyr

Hoppar in i strömmen och levererar min egna topp tre.

1. The Walking Dead - Viderbra karaktärsutveckling kombineras med oväntade och ohämmade storyval av författarna. Resultatet = success. Clementine är en av mycket få barnkaraktärer - oavsett medium - jag funnit verklighetstrogen, och definitivt den enda från spelvärlden. Gameplayet är varken engagerande eller nyskapande, men vem bryr sig när man på riktigt fäller en TÅR vid spelets slut (kan vara värt att notera att jag aldrig fällt en tår över ett spel tidigare).

2. The Witcher 2 - Den första genomspelningen var jag inte så imponerad. Jag hade fortfarande The Witcher färskt i minnet och tyckte att storyn i tvåan stod sig slätt. Så spelade jag igenom spelet igen nyligen, och fan i helvete vad bra det är. Till skillnad från 1:an så är det gameplayet som briljerar här. Flytande sömlöst och fantastiskt.

Jag skulle nog säga att Arkham City (ett annat lysande spel, för övrigt) har snäppet vassare strider, men Witcher 2 har så många val, så många grejer du gör för att påverka handlingen i olika riktningar och en så välbalanserad story att det inte alls är långt från #1.

3. Mass Effect 3 - Väldigt många blev besvikna över det ambivalenta slutet som de fann korthugget och otillräckligt för den rymdsaga man spatserat igenom med start 2007 (?). Själv tyckte jag att det var ... tillräckligt. Vad som däremot var åt helvete mer än tillräckligt var det jag gjorde från spelets början fram till slutet. Gameplayet fick sig ytterligare en uppdatering. Spelkänslan i ME3 överstiger 1:an och 2:an med hästlängder (vilket blev extra tydligt då jag varvade de två föregångarna precis innan jag satte mig med trean), storyn är klasser bättre än tvåan (om än inte i klass med ettan) och visuellt är det ifta en fröjd.

De nya karaktärerna (vem fan är james Vega, och vem bryr sig?) får klumpiga introduktioner och ointressanta storys, men de gamla karaktärerna, de man bryr sig om, får alla värdiga avslut på sina, och visst fick min Shepard till sist sin köttsvans-Liara.

Bubblare: Batman Arkham City, XCOM, Crusader Kings 2, FM 2013.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Årets spel i min lista är väldigt liten dock själv mest pga det bara kommer replicaner av spel som gjorts och oftast brukar dom bli bättre, men av det jag sätt så nej.

Sen behöver det ju ej vara mycket bättre utan "annorlunda för du ska njuta av det.

Mina spel är iaf:

1a/2a. Dota 2(förstår dom som ej spelat moba spel ej sätter något moba men spelar man competetive på någon nivå är detta är en självklarhet

1a/2a. ja starcraft II hur det gynnat esporten och hur kul det är att titta på och följa, valet av vilket som blir 1a är väl upp till var och en, mitt val är dota då jag föredrar lagspel.

3e.far cry 3

4a.skyrim(ESO blir noga 2014 1a dock )

5e.awsomenauts utan tvekan.

Om det ska vara de bästa spelen som släppts 2012 (som ju är vad artikeln handlar om) så är ju Skyrim från 2011 och Starcraft 2 från 2010.

Dota 2 är väl inte släppt, så det borde väl sparas till nästa(?) års lista i så fall...

Medlem

Köper sällan spel samma år som det släpps då det går att få så mycket mer för pengarna, så för mig är dessa listor relativt meningslösa då jag spelat många äldre spel för första gången som jag personligen funnit roligare i år än somliga nya.

Men med det sagt så får det väll bli

Chivalry
Natural Selection 2
Torchlight 2

Bra spel, bra pris.

Medlem

Mer spännande än så här blir inte min lista:

1) The witcher 2: Fantastiskt bra spel som har det mesta man kan önska från ett rpg i absolut toppklass. Valet till en DRM-fri version väger också upp betyget för mig.

2) Borderlands II - Det märks att de har jobbat med spelet sen I:an. Kvaliteten i storyn, variationen i spelvärlden och den öppna spelvärlden gör att detta fps håller måttet.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Catherine är helt klart ett av de bättre spelen som kom iår. Wunderbar!

1
Skriv svar