Medlem
Uplay

Jag har köpt Far Cry 3 via CDON.com Download (TIPS: billigt som fan just nu)
Iallafall, så råkade jag faktiskt gå in på fel konto som jag hade före mitt "använda" konto.
Och jag aktiverade spelet där och precis efter upptäckte jag att jag bara hade 10 points när jag visste att jag hade 90 innan, så tittade jag som fan och brast av ilska, det var som sagt det andra kontot jag hade aktiverat spelet på och ja... Jag vill ha alla spel på ett konto, inte "utspritt".
Vill inte skriva min fulla mail osv men så här lite skillnad var det:
mail_mail1000@live.se
mail_mail1015@live.se

Eftersom man kan logga in antingen via mail eller användarnamn så valde jag just det som jag TRODDE ha på det kontot jag ville.
Skitsamma, nu vidare till min fråga:

Har NÅGON här kunnat flytta ett spel till ett annat konto genom Ubisofts support? Jag har cd-key och bildbevis och allt om det behövs, men ger dom undantag eller är det 100% kört för mig?

Medlem

Jag tror inte de ger undantag på sånt, men du kan ju prova.

Det är samma sak med Steam, det är användarens ansvar att se till att man redeemar koder på rätt konto.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Satan...
Varför är det så svårt och få det bytt då?
Förstår inte 100% exakt varför man inte får göra det.
Det klart, dumt var det av mig att inte försöka ta reda på om jag hade mer konton där, men tycker ändå att man borde få merga konton om man har 100% bevis på att det är ens eget :/

Medlem

Men du köpte alltså Far Cry 3 via uplay? Eller via Steam?

För är det Steam eller liknande spelar det ingen roll, du startar ju där ändå.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Men du köpte alltså Far Cry 3 via uplay? Eller via Steam?

För är det Steam eller liknande spelar det ingen roll, du startar ju där ändå.

Nej via CDON, som installerade det åt mig, och sen startade jag uplay och loggade in på (fel) konto och aktiverade det med koden som jag fick med med nedladdningen.

Så i princip köpte jag det via uplay. Tror jag :S

Medlem

Hm. Märkligt.

Har CDON alltså någon sorts installer/downloader?

Annars, kontakta Ubisoft support om det och se om de kan hjälpa dig.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Hm. Märkligt.

Har CDON alltså någon sorts installer/downloader?

Annars, kontakta Ubisoft support om det och se om de kan hjälpa dig.

Precis, en "miniinstaller" kallas den, CDONs ikon och den laddar ner ganska snabbt, packar upp sen tar installern över, och efter det tar Uplay över.

Yup, skickade precis ett mail till dom och bad om att få merga/ ändra spelets konto

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag har köpt Far Cry 3 via CDON.com Download (TIPS: billigt som fan just nu)

Finns billigare, t.ex. http://www.g2play.net/store/FarCry-3-Digital-Download.html

Medlem
Skrivet av derpious:
Skrivet av totte1015:

Jag har köpt Far Cry 3 via CDON.com Download (TIPS: billigt som fan just nu)

Finns billigare, t.ex. http://www.g2play.net/store/FarCry-3-Digital-Download.html

Hah, well det var inte många kronor det!
Men jag föredrar säkra sidor som jag har köpt ifrån förut ändå

Medlem

iaf 60kr, och jag, med flera, kan garantera att g2play.net är säkert.
Även om det inte var så stor skillnad så vill jag tipsa om den sidan då dom ofta har billiga spel och man får koden inom några minuter oftast när man köper något där.

Medlem

Om ni kan garantera det får ni också garantera det till de tusentals som inte fått sina nycklar från G2play, samt till de representanter i Steam support som aktivt censurerar G2play på deras forum sagt har sagt i konversationer att G2play inte är en officiell återförsäljare åt Steam eller Origin.

Dessutom säljer G2P retail-nycklar över internet, vilket är emot Steams (Och förmodligen även Origins) TOS.

Det senaste som sades är att det finns risk att bli bannad om man använder bl.a G2play-nycklar.

Citerar min egen post från senast diskussion uppstod. Vill du handla på G2play är det upp till dig, men det finns mycket som talar för att de inte är tillförlitliga.

Citat:

Om du köper ett Valve-spel exempelvis, och använder en Retail-nyckel, så måste du även ha boxen för att det ska vara en helt legit purchase. Annars ska du ha en digital nyckel.
Citat:
By Valve's rules, you have to have the physical box. In case you need to confirm ownership of your account, Support may ask you to write down the ticket number on the CD-KEY with a pen and make a photo of it.

Citat:
Well, I sent them a few emails stating that I wanted a refund, as the keys had obviously been stolen, and had no scans. They basically told me to ♥♥♥♥ off and it's not their problem.

Citat:
Well the keys they sell aren't authorized by the game developers/publishers, so it's definitely not legit.

Valves egna ord borde väl stå rätt högt kan man tycka.
Citat:
I sent an email to Valve to ask them about these kinds of sites and they told me that they are not authorized resellers and thus not legit.

Nycklarna de säljer är retail, vilket innebär att de inte är gjorda för att säljas online, vilket alltså är emot t.ex Steams TOS om jag inte minns fel. Nedan.
Citat:
Purchasing software keys isn't legit. The keys were not intended to be sold via the internet individually to consumers. They may work but it's basically like saying "dude on the corner sold me a tv it works" when you fucking know it's not legit.

Detta borde väl vara intressant för alla som funderar.
Citat:
Valve has stated on the steam forums that they will deactivate accounts found using these keyes. So use them on steam at your own risk. Basically don't do it.

http://forums.steampowered.com/forums/archive/index.php/t-225...

http://steamunpowered.eu/g2play-net-selling-stolen-cd-keys/

http://www.shortnews.de/id/800193/Onlineshop-g2play-illegal


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv
Skrivet av Stag:

massa text som ovan

True att G2play inte är att lita på, och man ska självklart akta sig för att köpa ryska nycklar och annat, men det säger sig självt med lite förnuft, att ett nytt spel för 120SEK eller vad dom nu tar inte är helt riktigt.

Däremot är ju inte alla återförsäljare av nycklar censurerade, Greenmangaming tex:

GMG är ju authorized som jag fattar det, annars hade knappast denna tråd fått vara kvar:
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=204694...

Men absolut, man ska kolla vem man köper nycklar av och absolut söka runt lite på google innan man handlar.

Medlem

Nähepp, dom inskränkta idioterna på supporten sa blankt nej, med en C&P svar:

Hello totte1015

Thank you for contacting Ubisoft Technical Support regarding Account Changes.

In order to respond to this email, please update this incident by clicking on the "Update Question" Button at the bottom of this page (Please do not create a new incident).

We are unable to transfer games from one account to another or merge accounts. Sorry for any inconvenience.

If you have any further queries or issues please do not hesitate to contact us again and we will assist you further.

Kind Regards,

Paul.
Ubisoft Technical Support.

C&P: Copy&Paste

Moderat kan ta bort denna tråd nu, har inget syfte längre.

1
Skriv svar