Byta CPU kylarens fläkt?!

Medlem
Byta CPU kylarens fläkt?!

Tja, jag skulle vilja veta om man kan byta fläkt på CPU Kylaren som följer med i AMD-FX 6100?
och har ni något förslag isåfall? för den fläkten som jag har nu låter väldigt mycket :/

Medlem

Vet inte hur det funkar med sånt. Men om inte annat går det ju att köpa en 3:de parts cpu-kylare då dom oftast både kyler bättre och är tystare.

Kända märken är väl t.ex Thermaltake, Scythe, Noctua och Cooler master (finns säkert fler bra märken)

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Vet inte hur det funkar med sånt. Men om inte annat går det ju att köpa en 3:de parts cpu-kylare då dom oftast både kyler bättre och är tystare.

Kända märken är väl t.ex Thermaltake, Scythe, Noctua och Cooler master (finns säkert fler bra märken)

men jag vill helst inte köpa en helt ny kylare :/

Medlem

Varför vill du ej ha en 3e parts kylare?
Tror det kan bli svårt att hitta just en ny fläkt till din stock kylare, skulle säga att det är nog inte värt pengarna eller tiden

Medlem

Nej det är mycket mer jobb och pill med att byta fläkt än att byta hela kylaren.

Om du tänkt göra så för att slippa montera loss kylaren från processorn så är svaret att det inte kommer funka. Bättre att köpa ny kylare.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Nej det är mycket mer jobb och pill med att byta fläkt än att byta hela kylaren.

Om du tänkt göra så för att slippa montera loss kylaren från processorn så är svaret att det inte kommer funka. Bättre att köpa ny kylare.

okej

1
Skriv svar