Dead Space 3-demo nästa månad

Robot
Dead Space 3-demo nästa månad

Släpps i mitten av januari via Xbox Live och Playstation Network.

#electronic-arts, #dead-space-3


Medlem
Dead Space 3-demo nästa månad

Och inget demo till PC... Vaaaad ovanligt

Medlem

Men PC DÅ??!? VAD FAAAN!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Gött!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

jaja missgynna PC-användarna bara. Fortsätter de på det viset hoppar jag över DS3.

Medlem

Är dom helt jävla dumma eller? En stor del av pirater på PC laddar ner spel för att testa om det funkar/är roligt etc.

Medlem

Och de tycker det är konstigt att vi laddar ned spelen till PC för att testa när de inte gör några demon?

Vad ska man med demo till idag? Känns förlegat på något sätt. Köp spelet när det kostar 49:- Det kan det vara värt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Vad ska man med demo till idag? Känns förlegat på något sätt. Köp spelet när det kostar 49:- Det kan det vara värt.

Om något är fölegat så är det stor chans att spelen är det när de väl kostar 49 kronor. Att kunna testa ett spel innan man köper det är alltid bra och då är ett demo ett av de bästa alternativen.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Jasså de pissar på oss PC-spelare. Inget köp.

Medlem

inget PC demo uppmanar pirater vid release.. gj.

Medlem

Verkligen smart drag att exkludera "Try before buy"-PC-användarna här...


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Alltid kul med demo

Skrivet av Parzec:
Skrivet av walter_iego:

Vad ska man med demo till idag? Känns förlegat på något sätt. Köp spelet när det kostar 49:- Det kan det vara värt.

Om något är fölegat så är det stor chans att spelen är det när de väl kostar 49 kronor. Att kunna testa ett spel innan man köper det är alltid bra och då är ett demo ett av de bästa alternativen.

Förvisso, men så lång tid tar det faktiskt inte innan de är så billiga, inte ens ett år i vissa fall.

Assassin's Creed 3 och Far Cry 3, för att inte säga Dishonored har varit ute ett par veckor, dessa spel går att köpa nu för under 200:- på väldigt många ställen. I Mars, April 2013, kostar de säkert 99:- och sedan kan man hitta spelen för en minimal peng på Elgigantens hemsida eller på MediaMarkt som har drivor av spelen i sina butiker.

Min poäng med demos idag är att de inte har något större syfte. Man kan ändå inte "se" hur ett spel är på 1 bana, eller 2 för den delen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Min poäng med demos idag är att de inte har något större syfte. Man kan ändå inte "se" hur ett spel är på 1 bana, eller 2 för den delen.

Dagens internet och spelindustri twistar ofta många spel att de är bra medan de egentligen är katastrofalt dåliga, ett demo brukade vara "här har ni det grundliga konceptet av vårat spel, kul? köp det när det kommer i så fall"

- Idag är folk mer korkade och litar på EXTREM marknadsföring som trycker spelet rätt ner i halsen på dig, 'tuff' dubstep musik och spel som det står +18 på, fast än egentligen är till för folk 12-15, den största målgruppen som är lättpåverkade.

Där har du dagens industri sammanfattat.

Medlem

Gött. Taggad för lite mer skräck

Medlem

kunde inte bry mig mindre dom vet väl om att vi kommer tanka och testa det först i guess.

Men det kvittar då ska dom inte gnälla ifall folk ej köper det heller.

För har dom energin att ge dom ett demo: då ska dom fan ha energin att göra det till pc med.

Men vänta lite nu DS började på pc, blev consolfierat, och nu vad ser vi? oj nu är det en dålig portning säkerligen för kan dom ej orka med ett demo då kan man fråga sig om dom orkar med dom andra viktiga sakerna

Medlem

Har visst missat det ska komma en trea :S
bara kört ettan, men det var välldigt kul. gärna mera! men.. PC > konsoll.


signatur

R.I.P The_maxx

KoP
Medlem

Nice! Det blir till att testa.

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av walter_iego:

Min poäng med demos idag är att de inte har något större syfte. Man kan ändå inte "se" hur ett spel är på 1 bana, eller 2 för den delen.

Dagens internet och spelindustri twistar ofta många spel att de är bra medan de egentligen är katastrofalt dåliga, ett demo brukade vara "här har ni det grundliga konceptet av vårat spel, kul? köp det när det kommer i så fall"

- Idag är folk mer korkade och litar på EXTREM marknadsföring som trycker spelet rätt ner i halsen på dig, 'tuff' dubstep musik och spel som det står +18 på, fast än egentligen är till för folk 12-15, den största målgruppen som är lättpåverkade.

Där har du dagens industri sammanfattat.

Kan inte annat göra än att hålla med Ztreek.

Skrivet av Jonrei:

Och inget demo till PC... Vaaaad ovanligt

Blir till att bojkotta spelet, eller just det.. Mass Effect 3 blir inget spel. 8)

Inaktiv

HELVETTE ge mig PC demo hur svårt skall det vara! Blir redigt förbannad.

Medlem

EA är ta mig fan helt jävla inkompetenta.

Medlem

Är det bara jag som tycker ordet Demonen är lite felaktigt, för mig så syftar det på ett sago väsen och inte en spelpresentation, borde det inte bli demona eller demot vid försvenskande?

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Men vänta lite nu DS började på pc, blev consolfierat, och nu vad ser vi? oj nu är det en dålig portning säkerligen för kan dom ej orka med ett demo då kan man fråga sig om dom orkar med dom andra viktiga sakerna

Fast DS var inget spel som började på PC. Det har alltid varit "Konsollifierat". Första spelet kom iofs till PC, men även till 360 och PS3.


signatur

Videomupp

Medlem

Synd att det inte kommer ett PC demo, spelet kommer ju trots allt till både PC och konsol. Borde inte vara svårt att fixa demo för PC då. :/

Kommer köpa spelet i alla fall när det kommer, kan nog koppla in nätet i PS3:an och ladda ner demo till den. Om jag nu har någon plats på HDD:n.

KoP
Medlem
Skrivet av FuzioN:

Men vänta lite nu DS började på pc, blev consolfierat, och nu vad ser vi? oj nu är det en dålig portning säkerligen för kan dom ej orka med ett demo då kan man fråga sig om dom orkar med dom andra viktiga sakerna

Fel. Dead Space utvecklades först som ett Xbox 1 spel. Men då både Xbox 360 och PS3 hann med att anlända under utvecklingsfasen så skiftade dom över till dessa format (+ att dom var generösa nog att inkludera pc). Och när sedan Dead Space släpptes så släpptes det ungefär samtidigt till alla 3 format.

Medlem

Fan va göttit! PS3 <3


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Varför måste jag facebooka eller tweeta för få demot i förtid?? Kan jag inte gå runt på stan och säga att jag gillar det till folk personligen istället? Eller stå på balkongen och skrika...


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av floke:

Varför måste jag facebooka eller tweeta för få demot i förtid?? Kan jag inte gå runt på stan och säga att jag gillar det till folk personligen istället? Eller stå på balkongen och skrika...

Hoho! underbart!


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar