Medlem
GotY 2012?

Vilket kommer bli ditt Game of the Year 2012?

Även om jag skappat denna tråden i PS3 delen så är alla konsoller/pc välkomna.

Skriv gärna en liten motivering varför du valt det spelet du valt, och man får givet skriva om mer än ett spel om man vill.

Mina spel:

Dishonored:
Även om något kort spel så hade det sjukt bra känsla samt stämning. Första gången jag spelade spelet försökte jag mig på att klara spelet utan att döda någon, misslyckades tyvärr då jag av misstag dödat sammanlagt 9pers men ska försöka på det igen och denna gången på normal svårighetsgrad (spelar jämt mina spel på svåraste första spel genomgången)
Men under tiden jag smög runt lyssnade jag mycket på dialogen NPC´erna hade sinsemellan och den var väl skriven och man kände att Dunwall var en levande stad trots mycket död och misserabla förhållanden.

Dishonored är mitt första handsval gällandes GotY då det har potential i DLC´s (ej testat Trials of Dunwall än) samt de många tillvägagångs sätten man kan ta sig igenom spelet. Och nu även när det har kommit upp lite info eller rykten om Dishonored 2 så blir man taggad. Spelar man Corval igen men innan / efter första spelet ägde rum? Spelar man en helt annan person?

Mass Effect 3:
Många tyckte slutet var dåligt i ME3, jag är en av de som inte tyckte det. Ser man spelet som ett ensamt spel så funkar det faktiskt med det slutet mycket pga inledningen samt uppbyggnaden under spelet gång. Men ser man spelet som en del av hela storyn så är det så sjukt mycket bättre. Mass Effect är en kanon Rymd opera med mycket godis gällandes raser, teknologi, karaktärer osv osv. Att slutet är som det är gillar jag pga av det känns som ett bra avslut på trilogin gällandes Commander Shepards story. Nu när det spekuleras om ett nytt ME spel så får det gärna komma, en annan karaktärs sida av allt? Utspelar det sig efter 3an? eller innan 1an? Man kan skapa ett bra ME (4) pga av allt som finns runt omkring i ME universumet.

Mass Effect 3 är en god GotY kandidat då har ett bra avslut (enligt mig) samt ett kanon single äventyr med för jävla roligt multiplayer läge. Även om man ser tillbaka på ME 1 och ME2 så har serien byggts upp på ett exemplariskt sätt. (precis som Starwars 5 var till Starwars 6, så var ME2 kanske lite av ett "upp trapning" till ME3 men det funkade bra som ett ensamt spel. Och även gameplay mässigt så har serien utvecklats bra och moget från 1an till 3an gällandes kontroll, vapen system och nyttjandes av Techs/Biotics.

Resident Evil 6:
Nu kanske ni tror jag skojar, men det gör jag icke. Kanske inte riktigt GotY material, men RE 6 var ett bra spel. Till och med det bästa i 2a generationens Resident Evil spel (Gen 1 var 1,2 och 3. Gen 2 var 4,5 och 6)

Story mässigt var det bra, även om dialogen aldrig har varit RE-seriens starka sida (se bara på RE 1 ) Sedan ser jag faktiskt emot RE 7 (som säkert kommer ganska snart om man tänker på slutet efter man klarat alla 4 kampanjer)

Medlem

Journey

Helt klart en ny spelupplevelse!


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem

Resident evil 6? Bättre än 4:an och 5:an?

Visserligen sög 5:an men 6:an vart ju fan ännu värre. Snacka om att verkligen tagit död på den sista essensen av resident evil.

Förövrigt har jag svårt att komma på mitt GotY, dels för att det kommit så många spel och det är svårt att minnas alla. Får väl i så fall dra till med Xcom. Det må vara lite väl simplifierat för min smak men lyckades ändå fräscha upp konceptet en del och höll sig trogen till originalspelen ( de två första iaf).

Medlem

Jag lägger min röst på CS:GO.

Har väntat så länge på detta spelet. Spelet är ingen grafisk upplevelse men spelkänslan är ypperlig.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Hotline Miami


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:

Hotline Miami

1+


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Hotline Miami

Inaktiv

Grymt dåligt spelår med en massa besvikelser överlag. Dock en del starka spel såsom Xcom, Natural Selection 2. Och även Mass Effect 3. Samt The Walking Dead.

Årets besvikelser är garanterat Far Cry 3, Assassins Creeed 3 och Hitman Absolution. Här har man tagit bra spel tankar o sen fuckat upp det genom att införa en massa begränsningar eller annan skit.

Far Cry 3 med sin grafik och missionzones, Ass Creed 3 med detta eviga cutscenande och autofight samt autoregen, Hitman med sitt autospelande och konstiga svårighetsgrader, och givetvis här en del cutscenande som förstör upplevelsen. Gamereactor gav GOTY till Far Cry 3, då blir man ju ledsen.

Jagged Alliance..ja behöver jag säga mer än titeln? Syndicate...

Diablo 3..ja vilken skit det blev. Löften som aldrig infriades och en klickfest utan dess like.

Sätter mitt framtidshopp till Kickstarterkampanjerna, dom stora utvecklarna/utgivarna verkar mest vilja göra film.

Medlem

The Walking Dead
Far Cry 3
Dishonored

Medlem
Skrivet av Aresz:

Grymt dåligt spelår med en massa besvikelser överlag. Dock en del starka spel såsom Xcom, Natural Selection 2. Och även Mass Effect 3. Samt The Walking Dead.

Årets besvikelser är garanterat Far Cry 3, Assassins Creeed 3 och Hitman Absolution. Här har man tagit bra spel tankar o sen fuckat upp det genom att införa en massa begränsningar eller annan skit.

Far Cry 3 med sin grafik och missionzones, Ass Creed 3 med detta eviga cutscenande och autofight samt autoregen, Hitman med sitt autospelande och konstiga svårighetsgrader, och givetvis här en del cutscenande som förstör upplevelsen. Gamereactor gav GOTY till Far Cry 3, då blir man ju ledsen.

Jagged Alliance..ja behöver jag säga mer än titeln? Syndicate...

Diablo 3..ja vilken skit det blev. Löften som aldrig infriades och en klickfest utan dess like.

Sätter mitt framtidshopp till Kickstarterkampanjerna, dom stora utvecklarna/utgivarna verkar mest vilja göra film.

Jag vill ändra din första mening till "grymt dåligt år för mainstream-gaming". Sett till hela spektrumet har 2012 varit ganska fruktbart.


signatur

Imperator

Inaktiv
Skrivet av Reize:

Jag vill ändra din första mening till "grymt dåligt år för mainstream-gaming". Sett till hela spektrumet har 2012 varit ganska fruktbart.

Jo känner med det, jag har verkligen lagt fokus på helt fel spel.
Indiemarknaden måste ju har växt, finns ton av spel överallt.

Medlem

@ Aresz >>> Vad är det med grafiken i Far Cry 3 som känns konstigt?
Hur är map - editorn , har du gjort någon egen karta?
Har du provat multiplayer?
Är det många som spelar Far Cry 3 MP?

Tack på förhand Hälsn Banditen


signatur

Wasted.White.Boys

1
Skriv svar