Gilla/ogilla knapparna

Inaktiv
Gilla/ogilla knapparna

Finns säkerligen en tråd här om det men jag orkar inte bläddra runt för att hitta skiten, men jag tycker det är något som kan tas bort. Vi behöver ta efter facebook, och dessutom så är den bara irriterande. Många fler än bara jag som tycker det.

Medlem

(tryckte tumme upp på detta)


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Håller med helt och hållet med dig, avskyr allt som har med facebook att göra. Men nu är frågan ska jag använda mig av tummen upp eller är människor så dumma så dom inte förstår att jag gillar din idé?

Medlem

Det här har jag sagt enda sedan de la till funktionen. Det är en så fruktansvärt onödig funktion, då det enda bara tummas upp för kommentarer där man antingen skriver "Saken X är bättre än Y". Och helst så ska kommentaren ha skrivits ganska så snart efter att nyheten har lagts upp...

Medlem

Även om det är till för att tumma ner rent av dåliga inlägg är ovanligt.
Däremot inlägg som någon annan personligen inte gillar/håller med, då blir det tumme ner...
Och ett sådant system är totalt onödigt.
Titta bara på World of Tanks forumet... Världens bästa exempel på hur ett system kan faila.

Medlem

Håller med fullständigt. Funktionen används inte till konstruktiv kritik utan som slagträ i "mitt spel är bättre än ditt" - debatter.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Redaktör

Vissa gillar och andra ogillar tumme upp/ner. Funktionen blir kvar åtminstone ett tag till. Men ni ska ha tack för åsikerna.


signatur
Medlem

Kanske borde radera neråttummen i alla fall, de flesta bara missbrukar negativism ändå.

Inaktiv
Skrivet av Solaska:

Kanske borde radera neråttummen i alla fall, de flesta bara missbrukar negativism ändå.

Mycket bra lösning. Finns ingen anledning av att behöva trycka ner någons åsikt pga personliga skäl.

Medlem
Skrivet av fall:
Skrivet av Solaska:

Kanske borde radera neråttummen i alla fall, de flesta bara missbrukar negativism ändå.

Mycket bra lösning. Finns ingen anledning av att behöva trycka ner någons åsikt pga personliga skäl.

Absolut, om det är något som inte behövs i vänliga debattklimat så är det en möjlighet att attackera folks åsikter anonymt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Men vad är värst: att ha "tumme ned" som nu, eller ta bort dom och få massor med inlägg där personer bara citerar någon och skriver "nej" eller liknande bara för att markera att dom inte håller med? Det är ungefär som att ta bort "tumme upp" och folk citerar bara för att skrive "+1" eller "word".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Anledningen till att Facebook inte har en tumme ner är för att det ger en sådan negativ klang, vi vill väl inte ha så mycket negativt i nyheterna?

Oftast så används den som sagt flitigt i "mitt spel är bättre än ditt" diskussioner och även en konstruktivt välskriven post kan få många tumme ner p.g.a detta, sneglar på alla cod nyheter där någon person kan skriva "åh detta ser jag fram emot" Eller faktiskt skriver en lång och välskriven post om varför spelet kan vara bra så har dom genast 20st tummen ner av folk som hatar spelet av ren princip.

Hur manade är dessa personer att skriva igen sen? Speciellt den som faktiskt skrev något vettigt då i alla fall jag tycker att det är sådana poster man vill ha vare sig det stämmer överens med mina personliga åsikter eller inte.

Skrivet av conthox:

Men vad är värst: att ha "tumme ned" som nu, eller ta bort dom och få massor med inlägg där personer bara citerar någon och skriver "nej" eller liknande bara för att markera att dom inte håller med? Det är ungefär som att ta bort "tumme upp" och folk citerar bara för att skrive "+1" eller "word".

Det är väl bara att lägga in en gräns på att ett inlägg måste ha ett visst antal tecken?(exklusivt citat såklart)


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Jag tycker att Tumme Upp kan få vara kvar för att topp kommentarerna brukar oftast bli riktigt bra,

Men det finns ingen anledning till Tumme Ner. Jag tror bara den används utav dom mer omogna användarna på Fz.
Folk kan få tummen ner för att dom skriver någonting som dom gillar med ett spel..
Varför ska enskilda negativa tummar synas?

Ni kan annars ändra hur Tumme Ner fungerar, Tummen kan fungera ungefär likadant men den ska inte synas före man kanske har fått 10-20 Tummar Ner eller något sånt. På så vis så kan du vara 'säker' på att det antagligen är en riktigt dåligt inlägg..

Tumme Ner är ganska värdelöst och onödigt som det är nu.
Att man kan dela ut en tumme som kan visa hela inlägget som negativt för att inga andra ger tummar är helt värdelöst..

Ofta ser man riktigt bra inlägg MEN det står något som någon stör sig på och så TUMME NER!!!!..

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Anledningen till att Facebook inte har en tumme ner är för att det ger en sådan negativ klang, vi vill väl inte ha så mycket negativt i nyheterna?

Oftast så används den som sagt flitigt i "mitt spel är bättre än ditt" diskussioner och även en konstruktivt välskriven post kan få många tumme ner p.g.a detta, sneglar på alla cod nyheter där någon person kan skriva "åh detta ser jag fram emot" Eller faktiskt skriver en lång och välskriven post om varför spelet kan vara bra så har dom genast 20st tummen ner av folk som hatar spelet av ren princip.

Hur manade är dessa personer att skriva igen sen? Speciellt den som faktiskt skrev något vettigt då i alla fall jag tycker att det är sådana poster man vill ha vare sig det stämmer överens med mina personliga åsikter eller inte.

Jag håller till fullo med, har sett detta i så många trådar och nyhetsposter att jag själv knaptt tycker det är lönt att skriva. En nyhetspost eller recension kan ha ett välskrivet efterföljande inlägg på en bra nivå, men får drösvis med tummar ner samtidigt som inlägg med oneliners får tummar upp och därför premieras.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Nu är det bara plustummar! Bra det FZ.
Men nu är problemet: Jag vill kunna ta bort tummen upp om jag av misstag skulle trycka, eller ångra mig, eller om inlägget har blivit editerat efteråt

Medlem

Precis som totte1015 säger, man vill kunna ångra sin tumme upp. Att bara klicka igen på tumme upp skulle kunna funka för det. En toggle, så att säga.

Det gick ju iofs inte förut heller, utan då blev det ju tumme ner.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Bra jobbat FZ. På sikt tror jag att det här leder till bättre klimat för alla.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Stag:

Precis som totte1015 säger, man vill kunna ångra sin tumme upp. Att bara klicka igen på tumme upp skulle kunna funka för det. En toggle, så att säga.

Det gick ju iofs inte förut heller, utan då blev det ju tumme ner.

Vi har också funderat på en lösning att ha kvar båda tummarna, men att 0 är lägsta möjliga värdet. Då kan man också få en balansräkning över både ner och uppåt.


signatur
Medlem

Jag gillar skarpt att det just nu bara är en tumme upp, men som någon annan skrev här borde man kunna ångra sin "upptumme" bara genom att klicka på den en gång till. Inga nertummar, det är bara otrevligt. Jag trodde ju till och med först att borttagandet av tumme ner var ett julevenemang för att öka julstämningen, så trevligt kändes det!

Medlem

Jag tror personligen att det är bättre att skippa tumme ner, då man helt enkelt bara kan låta bli att tumma upp.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Däremot så verkar den inte uppdatera räknaren automatiskt i artikelkommentarerna, däremot så fungerar det fint i forumet av någon anledning.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Stag:

Precis som totte1015 säger, man vill kunna ångra sin tumme upp. Att bara klicka igen på tumme upp skulle kunna funka för det. En toggle, så att säga.

Det gick ju iofs inte förut heller, utan då blev det ju tumme ner.

Vi har också funderat på en lösning att ha kvar båda tummarna, men att 0 är lägsta möjliga värdet. Då kan man också få en balansräkning över både ner och uppåt.

Varför inte gjöra något i stil med youtubes system? där man får se antal positiva och negativa.

Medlem

Mycket bättre nu när det bara finns "gilla"-knapp! Bra gjort kodapor!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Mycket bättre nu när det bara finns "gilla"-knapp! Bra gjort kodapor!

Jag tycker inte alls detta är bra, ogilla knappen var en mycket viktig funktion här på fz och om man inte kan ta att ens inlägg blir nedröstat så kanske man inte borde befinna sig på internet.

Medlem

Du har en väldigt skadad logik necrolock.

Det kunde vara posts som var väldigt välskrivna, konstruktiva, och hjälpsamma. Men bara för att någon annan inte höll med så gav han tumme ner. Tummarna ska inte handla om åsikter, utan om kvalitet. Bevisligen var inte vår community mogen nog för att hålla detta, så tumme ner är nu borta, vilket är en förbättring.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Å andra sidan, så kan ett fanboy-inlägg i stil med "[sätt in företagsnamn här] suger hästp*ng" få en massa tummen upp bara för att ett gäng med kids som tycker det är tufft/inne att hata det företaget klickar upp inlägget och då finns det inget sätt att få ned tummarna.

Men visst, totalt sätt så är det nog bättre med enbart tumme upp.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av necrolock:

ogilla knappen var en mycket viktig funktion här på fz

På vilket sätt är det en mycket viktig funktion? Håller man inte med är det väl bättre att föra en diskussion istället för att bara säga "no". Jag hade helst sett att det varken fanns gilla-/ogillaknapp. Men jag antar att det gjorts marknadsundersökningar i ämnet och att det surfas mer/längre tid med funktionen och man cashar in mer pengar per besök.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:

Däremot så verkar den inte uppdatera räknaren automatiskt i artikelkommentarerna, däremot så fungerar det fint i forumet av någon anledning.

Fixat nu!

Medlem

Nu när nertummen är borta borde ni även ta bort karamafiltreringen. Den känns lite överflödig nu.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Stag:

Precis som totte1015 säger, man vill kunna ångra sin tumme upp. Att bara klicka igen på tumme upp skulle kunna funka för det. En toggle, så att säga.

Det gick ju iofs inte förut heller, utan då blev det ju tumme ner.

Vi har också funderat på en lösning att ha kvar båda tummarna, men att 0 är lägsta möjliga värdet. Då kan man också få en balansräkning över både ner och uppåt.

Det där gillade jag! mycket trevligare att ha det så.


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar