Det stora lilla indieäventyret.

Medlem
Det stora lilla indieäventyret.

Hej på alla!

En polare och jag håller på att skapa ett litet indiespel - jag kommer framöver blogga lite om utvecklingen av detta spel och saker kring det.

Tanken är att man skall kunna läsa om utvecklingen från start till mål, så att säga. Nu hade det så klart varit kul om vi startade idag, men vi började faktiskt för ett tag sedan och kommit en bit in i utvecklingen, så vi tar det här i från och framåt!

Så jag presenterar "Hammerwatch", ett litet hack & slash, action-rpg, inspierarat av det gamla spelet Gauntlet med influenser från nyare spel - men vi försöker hålla det simpelt med mycket action. Det skall kunna spelas i coop både lokalt och online, upp till 4 spelare och gärna också på MAC och LINUX.

Målet är att man skall ta sig från botten till toppen av "Castle Hammerwatch" och där döda den onda draken. På vägen upp möter man massa monster, fällor, pussel, hemligheter, föremål etc. Man kan välja mellan 4 klasser, alla med sina egna speciella färdigheter som gör att de skiljer sig från varandra.

Det finns så klart massa mer att berätta, men jag tar det i ett senare inlägg. Nu kollar vi på grafiken lite i stället.

För nuvarande ser spelet ut så här
http://zfight.com/misc/images/hammerwatch/2012/fz_img1_small.png

Detta är bilder på våra karaktärer

Några monster

Nycklar, brons, silver, guld

Paladinen när den dör

Den här lilla bomben kan fiender kasta eller så spawnas den när man förstör saker

I skrivande stund så håller jag på att arrangera ett coop-test med 4 spelare, här hemma. Om det funkar tekniskt så kommer jag kunna visa lite tidigt coop-gameplay snart.

Vi siktar på att få spelet färdigt i vår, förhoppningsvis blir det så med. Innan dess så måste det upp på greenlight, ut och visas upp och så. Jag förväntar mig att alla fragzonare mannar-upp och greenlittar det sedan

Jag kommer framöver berätta och visa mer hur spelet fungerar, gå igenom klasser, monster, banor, musik, ja allt möjligt. Det kommer inte bli varje dag, men lite då och då!

Tack och hej för nu!

Tog flera timmar och göra detta, lättare att jobba med spelet än att blogga tydligen.

#blogg


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Det stora lilla indieäventyret.

Det där ser ju faktiskt lovande ut. Lycka till!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Riktigt trevlig pixelgrafik! Finns så många som försöker men misslyckas med det. Ser fram emot lite gamplay filmer.

Medlem

Som Jonis säger, ser ju faktist riktigt lovande ut. Får hålla koll på detta.

1
Skriv svar