Bekräftat: Multiplayer i nya Tomb Raider

Robot
Bekräftat: Multiplayer i nya Tomb Raider

Official Xbox Magazine har avslöjat att Lara Crofts omstart innehåller multiplayer.

#tomb-raider, #eidos-montreal, #square-enix


Medlem
Bekräftat: Multiplayer i nya Tomb Raider

Jaha, men jag vill inte spela tomb raider på ett annat sätt.

Medlem

Jag har en känsla av att detta kan bli riktigt grymt!

Medlem

Nystart, pff. Gör något nytt istället för att starta om en serie.

Medlem

Säger bara en sak.. Bläää

Medlem

Ni som klagar kanske borde läsa nyheten om att det utvecklas av ett annat företag.. Tror knappast det skulle påverka singleplayer markant gnällungar.

Jag spelar aldig MP på Xboxen, men testar gärna på PC.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Minns ni multiplayer i Max Payne 3? Det fanns massa olika modes och perks och saker att låsa upp och customiza och

man orkade inte bry sig


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

nice! hoppas bara mp är rolig

Medlem

RIP Tomb Raider.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Parabellum87:

Ni som klagar kanske borde läsa nyheten om att det utvecklas av ett annat företag.. Tror knappast det skulle påverka singleplayer markant gnällungar.

Det kommer tyvärr påverka.

Tycker att man hellre ska satsa helhjärtat på SP eller MP. Inte båda två. BLir alltid skit!

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Parabellum87:

Ni som klagar kanske borde läsa nyheten om att det utvecklas av ett annat företag.. Tror knappast det skulle påverka singleplayer markant gnällungar.

Det kommer tyvärr påverka.

Tycker att man hellre ska satsa helhjärtat på SP eller MP. Inte båda två. BLir alltid skit!

Stämmer inte, finns bra spel dock ej många och det har dock inte med att man gör mp oxå eller sp oxå det är att dom gör dom på fel sätt och har ej rätt folk anställda för att ha en mp eller sp

Medlem

lite onödigt...

Medlem

Varför gör de inte Co-op istället

Medlem

Kommer säkert bli lika bra som det "storsäljande" multiplayer liret
Metal Gear eller vad det nu heter, för det innehöll ju också mp och hur jävla roligt var det rent ut sagt.
Undra ifall man måste hoppa över fem olika avsatser och lista ut lite gåtor innan man kan skjuta nästa person. Eller man kanske dödar sina fiender genom att flytta stenar och sätta dem i olika mönster. Ja vad vet jag,, men det låter ju som en skitdålig idé i mina öron.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Förstår inte denna hysteri med multiplayer. Allt är inte bättre för att man är fler.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Förstår inte denna hysteri med multiplayer. Allt är inte bättre för att man är fler.

Kan säga till det jo det är det, rakt av problemet är att dom gör det fel oftast.
Finns inte många rpg spel med bra multiplayer spel som gör det bra eller för den delen finns nog inget bra.

tänk dig wow som singelplayer och gemför det med multiplayer.

a jo tjena

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av 4liv3:

Förstår inte denna hysteri med multiplayer. Allt är inte bättre för att man är fler.

Kan säga till det jo det är det, rakt av problemet är att dom gör det fel oftast.
Finns inte många rpg spel med bra multiplayer spel som gör det bra eller för den delen finns nog inget bra.

tänk dig wow som singelplayer och gemför det med multiplayer.

a jo tjena

Nej, allt blir inte bättre i multiplayer oavsätt hur de gör.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Kan bli kul om det inte bara är team deathmatch utan har något objektiv baserat gamemode som gör att man måste samarbeta med sitt lag.

Hade även varit riktigt nice om det var stealth fokuserat så att man typ kan klättra runt i trän och smyga i buskar med sin båge

tror dock att det är singelplayern alla är ute efter, men multiplayern kan ju vara en kul bonus

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av 4liv3:

Förstår inte denna hysteri med multiplayer. Allt är inte bättre för att man är fler.

Kan säga till det jo det är det, rakt av problemet är att dom gör det fel oftast.
Finns inte många rpg spel med bra multiplayer spel som gör det bra eller för den delen finns nog inget bra.

tänk dig wow som singelplayer och gemför det med multiplayer.

a jo tjena

Nej, allt blir inte bättre i multiplayer oavsätt hur de gör.

Då skulle jag vilja höra vad som inte blir bättre och är bättre i singel player.
för du får gärna förklara dig, en sak att nästan inga spelföretag vet hur man ska göra spelen i mp.

förklara dig är du snäll

Inaktiv
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Parabellum87:

Ni som klagar kanske borde läsa nyheten om att det utvecklas av ett annat företag.. Tror knappast det skulle påverka singleplayer markant gnällungar.

Det kommer tyvärr påverka.

Tycker att man hellre ska satsa helhjärtat på SP eller MP. Inte båda två. BLir alltid skit!

Förlåt, men vilket skitsnack. Så du säger att det inte finns ett enda spel som både har en grym single player-kampanj och en rik multiplayerdel? Då har du inte spelat många spel, verkar det som.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av 4liv3:

Förstår inte denna hysteri med multiplayer. Allt är inte bättre för att man är fler.

Kan säga till det jo det är det, rakt av problemet är att dom gör det fel oftast.
Finns inte många rpg spel med bra multiplayer spel som gör det bra eller för den delen finns nog inget bra.

tänk dig wow som singelplayer och gemför det med multiplayer.

a jo tjena

Nej, allt blir inte bättre i multiplayer oavsätt hur de gör.

Då skulle jag vilja höra vad som inte blir bättre och är bättre i singel player.
för du får gärna förklara dig, en sak att nästan inga spelföretag vet hur man ska göra spelen i mp.

förklara dig är du snäll

Jag är inte säker på vad du menar längre. Vad jag och 4liv3 säger är att alla spel inte nödvändigtvis måste ha multiplayer för alla spel blir inte bättre av att de har/får multiplayer. Ibland/ofta är singleplayer lägen roligare än multiplayerlägen. Det är en smaksak såklart men att gå så långt som att hävda att alla spel blir bättre av att vara eller ha multiplayer tycker jag är onyanserat (eller låt oss kalla det för "fel" för tydlighetens skull). Och det var det jag trodde du tyckte.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av 4liv3:

Förstår inte denna hysteri med multiplayer. Allt är inte bättre för att man är fler.

Kan säga till det jo det är det, rakt av problemet är att dom gör det fel oftast.
Finns inte många rpg spel med bra multiplayer spel som gör det bra eller för den delen finns nog inget bra.

tänk dig wow som singelplayer och gemför det med multiplayer.

a jo tjena

Nej, allt blir inte bättre i multiplayer oavsätt hur de gör.

Då skulle jag vilja höra vad som inte blir bättre och är bättre i singel player.
för du får gärna förklara dig, en sak att nästan inga spelföretag vet hur man ska göra spelen i mp.

förklara dig är du snäll

Jag är inte säker på vad du menar längre. Vad jag och 4liv3 säger är att alla spel inte nödvändigtvis måste ha multiplayer för alla spel blir inte bättre av att de har/får multiplayer. Ibland/ofta är singleplayer lägen roligare än multiplayerlägen. Det är en smaksak såklart men att gå så långt som att hävda att alla spel blir bättre av att vara eller ha multiplayer tycker jag är onyanserat (eller låt oss kalla det för "fel" för tydlighetens skull). Och det var det jag trodde du tyckte.

Det jag menar är att visst hatar du mp spel aldrig spelar och vägrar spela det klart då kommer du aldrig tycka om det, men ett MP spel som görs på¨rätt sätt ett spel.

ett exempel tänk dig skyrim, tänk om dom byggt om det det varit coop möjlighet eller många spelare kan spela det.

där du kör dungeons tillsammans svårt att hitta items du tradar med andra raidar osv.
blir mer spel för pengarna och mer saker som kan hända spelet stagnerar inte på samma sätt.

Detta är vad jag menar vilket är helt omöjligt för ett sp spel, dock är det ju så att oftast bra SP spel blir dåliga i mp format pga hur dom gjorde/gör det och inte MP i sig utan att dom gjorde det på fel sätt oftast.

Det är detta jag menar
men hatar du mp och vägrar tycka om det klart du inte kmr tycka om det.
därför elder scrolls online som jag har sagt ifall dom gör det rätt kmr det knäcka siffror så det skriker om det kanske tom wow? who knows.

Men allt hänger på dom gör det "rätt" gör dom fel kan det falla platt, och då är det ju inte för det är MP, utan att dom gjorde det fel och inte multiplayer delens fel.

oftast failar multiplayer spel, men dett bra multiplayer spel kommer alltid slå singelplayer spel med hästlängder dock är det sällan det finns bra "mp" spel.

speciellt när det gället fantasy/rpg spel, då där är jättemycket som ej gjorts, eller gjorts på rätt sätt

jag är väldigt glad för sp spel själv, men oftast stagnerar dom och det känns "ensamt" och dumt varför det ej är mp då man hade kunnat spelat med andra delat det roliga.

Sitter hellre 5-10 pers på något voip och samarabetar att slåss emot en drake/demon osv än sitta själv och slåss emot en skitlätt jävligt dåligt kodad boss(lets be fair sp bossar är oftast nerdummade gentemot mp)

Men ja du förstår nog vad jag menar nu

1
Skriv svar