Studio Ghibli om arbetet med Ni no Kuni

Robot
Studio Ghibli om arbetet med Ni no Kuni

I januari släpps äntligen sagolika Ni no Kuni. Studio Ghibli berättar om arbetet bakom sitt första spelprojekt.

#namco-bandai, #level-5, #ni-no-kuni-wrath-of-the-white-witch


Medlem
Studio Ghibli om arbetet med Ni no Kuni

The want is high in this one, till skillnad från ett annat japanskt spel i nyhets listan.

Medlem

Varför spelar man alltid som barn i japanska rollspel?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv

Alltid gillat ghiblis filmer så detta spel är nog ett givet köp.


signatur

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

Medlem

Demot var riktigt roligt, fick samma stämningsvibbar som när jag tänker tillbaka på sena nätter med FF 3/6, Grandia, Suikoden och Skies of Arcadia.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Varför spelar man alltid som barn i japanska rollspel?

Det gör man inte "alltid" det finns många japanska rollspel med vuxna huvudpersoner.

I det här fallet är det Studio Ghibli som står för berättelsen och dom gör ju sagor.

För övrigt får man ju hoppas till att det här leder till fler samproduktioner, Studio Ghibli har ju inte varit öppna för sånt här förut så det är väldigt unikt!

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Varför spelar man alltid som barn i japanska rollspel?

Ett av denna generations bästa spel "Nier" är man en gammal gubbe.
För övrigt om ni inte hört soundtracket så är det i min mening det bästa som släppts till ett spel


signatur

Everyday I worry all day

Medlem
Skrivet av Floppydick:
Skrivet av SID 6.7:

Varför spelar man alltid som barn i japanska rollspel?

Det gör man inte "alltid" det finns många japanska rollspel med vuxna huvudpersoner.

I det här fallet är det Studio Ghibli som står för berättelsen och dom gör ju sagor.

För övrigt får man ju hoppas till att det här leder till fler samproduktioner, Studio Ghibli har ju inte varit öppna för sånt här förut så det är väldigt unikt!

Vuxna som enligt manualerna är högst 18 år. Det är ganska få vuxna karaktärer faktiskt. Lightning och Kaim (Lost Odyssey) är väl de två enda som jag kan komma på rakt av som är äldre än 18.

Medlem
Skrivet av Angelino:
Skrivet av SID 6.7:

Varför spelar man alltid som barn i japanska rollspel?

Ett av denna generations bästa spel "Nier" är man en gammal gubbe.
För övrigt om ni inte hört soundtracket så är det i min mening det bästa som släppts till ett spel

Imponerande, jag trodde inte att någon skulle kunna gräva upp ett undantag. Även om det var ett "Action-rpg" som primärt verkar ha utvecklats för den västerländska marknaden (enligt Wikipedia).


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Kommer inte spelet till Xbox?

Medlem
Skrivet av Floppydick:
Skrivet av SID 6.7:

Varför spelar man alltid som barn i japanska rollspel?

Det gör man inte "alltid" det finns många japanska rollspel med vuxna huvudpersoner.

I det här fallet är det Studio Ghibli som står för berättelsen och dom gör ju sagor.

För övrigt får man ju hoppas till att det här leder till fler samproduktioner, Studio Ghibli har ju inte varit öppna för sånt här förut så det är väldigt unikt!

Fast i 90% av fallen är man ju ett barn, sällan att man fyllt 20 eller ens 18 i alla dessa jävla JRPG.

Vart en frisk fläkt med Lost oddyssey faktiskt, synd att de flesta japaner är för fega för att gå samma riktning

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Vuxna som enligt manualerna är högst 18 år. Det är ganska få vuxna karaktärer faktiskt. Lightning och Kaim (Lost Odyssey) är väl de två enda som jag kan komma på rakt av som är äldre än 18.

Några jag kan komma på bara sådär, finns säkert fler och nu pratar vi ju bara rollspel:

Lost Odyssey
Last Remnant
Nier
Final Fantasy 12 (Majoriteten av dom spelbara)
Final Fantasy 13
Shin Megami Tensei: Strange Journey
Resonance of Fate
Tales of Vesperia
Radiant Historia

Sen kan det i vissa fall finnas äldre karaktärer som ändå är androgyna i designen.

Även om ett spel har unga karaktärer kan ju storyn va seriös och dystopisk och vice versa.

Medlem

I Last Remnant så spelar man ju en otroligt störig tonåring vid namn Rush. Samma sak med FF12 och den störiga Vaan, det är så synd att inte Basch eller Balthier blev huvudpersonen som det var tänkt först, utan kostymnissarna på SE ville ha en tonåring.

Och dom i Resonance of Fate är ju inte speciellt gamla heller.

Gillar dock Stocke i Radiant Historia, riktigt bra figur trots han bara är 19. Men samtidigt så pratar han ju inte speciellt mycket, och har generellt föredragit tysta protagonister i japanska rollspel. Nier och Lost Odyssey är också bra, dom andra spelen har jag inte spelat.

Medlem
  • text

Lost odyssey var lite halvsegt enligt mig, men sen är jag ingen fan av J-RPG speciellt inte turordningsfajterna. Däremot älskar jag tales serien, riktigt sköna fights. Men där spelar man dock som barn/"unga vuxna".

Medlem
Skrivet av Angelino:
Skrivet av SID 6.7:

Varför spelar man alltid som barn i japanska rollspel?

Ett av denna generations bästa spel "Nier" är man en gammal gubbe.
För övrigt om ni inte hört soundtracket så är det i min mening det bästa som släppts till ett spel

Kul att du nämner Nier. I PS3 varianten av spelet så spelar man en ung man. I xbox360-versionen spelar man som den medelålders Nier. Troligen för att PS3 är oerhört mer populärt i Japan än 360n, och yngre protagonister är väldigt mycket mer populärt där.

Japaner är ju i allmänhet besatthet av ungdom, jag tror inte det är något konstigt i att konstatera att i den stora majoriteten av japanska spel är huvudpersonen ung.

Medlem
Skrivet av Management:
Skrivet av Angelino:
Skrivet av SID 6.7:

Varför spelar man alltid som barn i japanska rollspel?

Ett av denna generations bästa spel "Nier" är man en gammal gubbe.
För övrigt om ni inte hört soundtracket så är det i min mening det bästa som släppts till ett spel

Kul att du nämner Nier. I PS3 varianten av spelet så spelar man en ung man. I xbox360-versionen spelar man som den medelålders Nier. Troligen för att PS3 är oerhört mer populärt i Japan än 360n, och yngre protagonister är väldigt mycket mer populärt där.

Japaner är ju i allmänhet besatthet av ungdom, jag tror inte det är något konstigt i att konstatera att i den stora majoriteten av japanska spel är huvudpersonen ung.

Jag har spelat NIER från början till slut och tagit platinum på PS3, och han är ICKE en ung man i den versionen.


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem
Skrivet av Ascendancy:
Skrivet av Management:
Skrivet av Angelino:
Skrivet av SID 6.7:

Varför spelar man alltid som barn i japanska rollspel?

Ett av denna generations bästa spel "Nier" är man en gammal gubbe.
För övrigt om ni inte hört soundtracket så är det i min mening det bästa som släppts till ett spel

Kul att du nämner Nier. I PS3 varianten av spelet så spelar man en ung man. I xbox360-versionen spelar man som den medelålders Nier. Troligen för att PS3 är oerhört mer populärt i Japan än 360n, och yngre protagonister är väldigt mycket mer populärt där.

Japaner är ju i allmänhet besatthet av ungdom, jag tror inte det är något konstigt i att konstatera att i den stora majoriteten av japanska spel är huvudpersonen ung.

Jag har spelat NIER från början till slut och tagit platinum på PS3, och han är ICKE en ung man i den versionen.

Det Management menade var inte ps3 versionen, utan den japanska versionen


signatur

Everyday I worry all day

Medlem
Skrivet av Ascendancy:

Jag har spelat NIER från början till slut och tagit platinum på PS3, och han är ICKE en ung man i den versionen.

För att få platinum, behövde man inte spela igenom spelet ett flertal ggr för att få alla slut?


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Älskar Studio Ghiblis filmer, och det här såg ju väldigt lovande ut! Det blir nog ett köp av ren nyfikenhet.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

1
Skriv svar