Stänger ni av musiken i spel

Medlem
Stänger ni av musiken i spel

Vissa spel kan jag köra spel-musiken ett tag men till slut stänger jag av den. Är jag ensam om detta?
Jag menar i "settings" och "music off". Att man behåller resten av spelets ljud.


signatur

Det var detta...

Medlem

Inte ofta.
Efter WC2, WC3, CoH, EU2/3, Victoria I/II, CK II, HoI I/II/III, SC1/2 sa har jag sallan-aldrig stangt av musiken. Sankt pa sin hojd

Medlem

Spel jag kommer på nu att jag stänger är musiken i är Hearts of iron 2, World Of tanks.
"sånna" spel så brukar musiken rätt snart få ge vika, vem orkar lyssna på samma melodi i timme efter timme? (om det nu inte är väldigt bra dvs)

Men vanligt ljud får så klart stå på!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Brukar stänga av musiken i bilspel, mest för att det oftats är riktiga dynglåtar dom licensierar.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

I alla racingspel blir jag bara nervös på musiken. Särskilt i Dirt-serien.

Kom på att GTA utan musik är som spenatstuvning utan fiskpinnar. Ett undantag så erkänner att jag ofta har på musiken i det spelet.

Skrivet av IceMan:

Spel jag kommer på nu att jag stänger är musiken i är Hearts of iron 2, World Of tanks.
"sånna" spel så brukar musiken rätt snart få ge vika, vem orkar lyssna på samma melodi i timme efter timme? (om det nu inte är väldigt bra dvs)

Men vanligt ljud får så klart stå på!

Precis min åsikt. Timmar av monoton musik är outhärdlig. Lika outhärdligt som hjärtslagen i en del spel när livmätaren tryter och detta går aldrig stänga av. Lägger ner de spelen bums då jag spelar med enorm bas.


signatur

Det var detta...

Medlem

I vissa spel stänger jag av musiken, för det mesta i online-spel. I andra spel brukar jag sänka volymen eftersom jag gillar att lyssna på podcasts samtidigt som jag spelar.

Förr: Alltid, för att bättre kunna höra vad som hände runt ikring
Nu: Aldrig, då den känns mer välgjord nu och höjer stämningen (fanns säkert bra musik förr med)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Kör nästan bara fps så när det är multiplayer så är det noll musik på, men i SP så sätter jag gärna på nått

Medlem

De flesta racingspel lider ju tyvärr av hemsk fjortispunk eller dubstep, då ryker musiken direkt till förmån för egen musik. I andra genres bryr jag mig inte lika mycket.

Medlem

Oftast när jag spelar mmo:s så sänker jag volymen & lyssnar på en podcast / Musik.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Beror mest på hur ofta jag spelar spelet. i wow så kör jag utan ljud blir tokig på "not enough mana", "your inventory is full" haha men Assassin's creed t.ex kör jag med ljud

Medlem

Folk som stänger av musiken till spel som Final Fantasy och Elder Scrolls är galna. Och då menar jag inte spelet Scrolls. Som Notch gör


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jag kan rekomendera Team Fortress 2 med musik på :). Vissa servrar har egna Radio kanaler du kan tuna in på in game genom att skriva !radio.

Medlem

Beror helt på, FPS och RTS multiplayer spel brukar jag stänga av i ganska kvickt .
WoW och Rift brukar jag stänga av i efter några timmar för att sedan slå på Spotify i stället.
Singleplayer spel? Naj, alltid på, musiken blir ju en del av spelet.. lite som att titta på film utan ljud.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Beror på om jag tycker att det skadar känslan för mycket. Vissa spel vill man liksom inte ha andra ljud än in-game-ljuden liksom..

Som i skräckspel kör jag alltid utan, då musiken, även om den ger lite känsla, ofta röjer när det kommer hända saker osv.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

phi
Medlem

Alltid på i singleplayerspel så länge det inte är skitmusik som rock, metal eller någon annan skit.

Oftast av i multiplayerspel av självklara skäl.

Medlem

spelmusik brukar jag ha av men spelar min egen musik i bakgrunden. Utan något ljud alls i spelet (det enda) är det bara en tidsfråga innan nån kommer och pangar en i ryggen.


signatur

thank you, come again

Medlem

Jag har börjat stänga av musik i en del spel nuförtiden. Men det har sin förklaring i att jag nu driver en Teamspeak-server och alltid har en kompis eller två i örat. Men vissa spel har musik som ökar spelupplevelsen och då kan jag bara inte spela utan.

Medlem

Sänker volymen i de flesta spel, musiken är ofta för hög och sabbar upp dialoger.

Medlem

Gjorde det förr när jag spelade MMO och istället lyssnade på ljudböcker och det var faktiskt en bra kombination med lite långsammare spel som EQ2, Lotro eller Vanguard .

Medlem

Stängde av musiken i Mass Effect, DA Origins och Diablo 2.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Jo jag brukar ofta stänga av ljudet HELT när jag spelar.

Men beror lite på spel.

Medlem
Skrivet av ScarFace:

Stängde av musiken i Mass Effect, DA Origins och Diablo 2.

Men musiken i Mass Effect och Dragon Age är ju fantastisk och mer påkostad än vad som var vanligt när de släptes!?!

Medlem

Dom spelen jag gillar har Hans Zimmer, Steve Jablonsky med flera gjort musiken till. Det är svårt att byta ut den musiken till nåt som skulle passa bättre. Sen har vi ju musiken till WoW. Där har dom lyckats skapa mästerverk.

Nej, jag stänger inte av musiken i spel alltså:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Gran Turismo 5 har sköna låtar

Medlem

Har spelet irriterande musik så brukar jag stänga av, men är det typ som i minecraft där det kommer ibland bara så bryr jag mig inte så värst. dock har Mc mysig musik så stör mig inte så värst mycket där, men brukar vanligtvis då jag tycker dom flesta liren har musik som får öronen att blöda

Medlem

Brukar alltid stänga av musiken i Guitar Hero-spelen.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Brukar alltid stänga av musiken i Guitar Hero-spelen.

får man ana att detta ej är ett allvarligt inlägg? :>


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Att stänga av musiken i ett spel är som att titta på ett nyhetsinslag på Rapport. Musiken är en del av spelets upplevelse. Jag skulle t.ex. aldrig få för mig att spela min musik i spel som Journey, Skyrim, Guild Wars, Mass Effect m.m.

Enda gången man får stänga av musiken är när den är enformig, störande och loopar, vilket var mer vanligt på 80-talet.

Medlem

Stängde av musiken helt när jag spelade Far Cry 3 senast och det tyckte jag var en stämningshöjare. Tycker det hörs att utvecklarna lagt ner mycket tid på små ljud av naturen som bildar en skön ljudmatta och sedan har någon klant stövlat in i slutet av spelets utveckling och lagt till den mest monotona musik jag upplevt på länge.

Senaste men inte enda exemplet. Spelar alltid högt med 5.1 anläggning eller G35 hörlurar.


signatur

Det var detta...

12
Skriv svar