Årets spel 2012 – plats 4-10

Robot
Årets spel 2012 – plats 4-10
Inaktiv
Årets spel 2012 – plats 4-10

För fan, mass effect 3, den största besvikelsen någonsin? Guild Wars 2 också.

Bara min åsikt däremot, och då jag respekterar andras tycker jag att det här är lite galet

Medlem
Skrivet av Prexun:

För fan, mass effect 3, den största besvikelsen någonsin? Guild Wars 2 också.

Bara min åsikt däremot, och då jag respekterar andras tycker jag att det här är lite galet

Mass effect 3 var helt magiskt innan slutet i mitt tycke! Det kändes som man verkligen krigade för att ena alla muppar i universum, men dock så märktes det inte särskilt av i slutet... :-/

Medlem
Skrivet av Prexun:

För fan, mass effect 3, den största besvikelsen någonsin? Guild Wars 2 också.

Bara min åsikt däremot, och då jag respekterar andras tycker jag att det här är lite galet

Förstår nästan inte helt all hate på ME3, var det slutet då eller? Tyckte att extended cut räckte ganska väl till ett helt okej slut, visst, det var inte perfekt men vad är?

Förstår att GW2 kan ha varit en besvikelse då det inte var så mycket endgame material men det visste ju alla redan innan de började spela och för övrigt var det bland det bästa MMO-upplevelserna jag har varit med om.

Medlem
Skrivet av murderclown:
Skrivet av Prexun:

För fan, mass effect 3, den största besvikelsen någonsin? Guild Wars 2 också.

Bara min åsikt däremot, och då jag respekterar andras tycker jag att det här är lite galet

Förstår nästan inte helt all hate på ME3, var det slutet då eller? Tyckte att extended cut räckte ganska väl till ett helt okej slut, visst, det var inte perfekt men vad är?

Förstår att GW2 kan ha varit en besvikelse då det inte var så mycket endgame material men det visste ju alla redan innan de började spela och för övrigt var det bland det bästa MMO-upplevelserna jag har varit med om.

Grejen är ju att efter att alla såg slutet började folk plocka isär resten av spelet och störde sig på andra saker än bara slutet.

Medlem

Mass Effect 3 på 4e plats är rätt, ett underbart spel. Slutet är det inget fel på, inte bäst, men helt ok slut. Har man sett Battlestar Galactica som typ hela spelserien är inspirerad av så förstår man även slutet bättre.

Medlem

Top 3: The Walking Dead, Dishonored.. Ooooch?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av murderclown:
Skrivet av Prexun:

För fan, mass effect 3, den största besvikelsen någonsin? Guild Wars 2 också.

Bara min åsikt däremot, och då jag respekterar andras tycker jag att det här är lite galet

Förstår nästan inte helt all hate på ME3, var det slutet då eller? Tyckte att extended cut räckte ganska väl till ett helt okej slut, visst, det var inte perfekt men vad är?

Skrivet av Ronzem:

Mass Effect 3 på 4e plats är rätt, ett underbart spel. Slutet är det inget fel på, inte bäst, men helt ok slut. Har man sett Battlestar Galactica som typ hela spelserien är inspirerad av så förstår man även slutet bättre.

Det finns många fel med slutet, det går inte att säga något annat.

Det var slarvigt skrivet, taffligt ihopsatt och något de antagligen satte ihop på någon kafferast någon sen eftermiddag...

Jämfört med resten av trilogin var det ytterst pinsamt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Preed:

Top 3: The Walking Dead, Dishonored.. Ooooch?

Xcom.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Dayz, xcom, hitman är de 3 jag hoppas på, men troligtvis räknas inte DayZ då det är en mod, så förmodligen dishonored eller walking dead.

Medlem

...fast ni har fel. Far Cry 3 var bäst detta året.

Medlem

Det verkar som redaktionen inte riktigt förstått Hotline Miamis symbolik... Jag rekommenderar alla som är intresserade att titta på detta: http://www.youtube.com/watch?v=AixOBp15KdI&feature=youtu.be


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av murderclown:
Skrivet av Prexun:

För fan, mass effect 3, den största besvikelsen någonsin? Guild Wars 2 också.

Bara min åsikt däremot, och då jag respekterar andras tycker jag att det här är lite galet

Förstår nästan inte helt all hate på ME3, var det slutet då eller? Tyckte att extended cut räckte ganska väl till ett helt okej slut, visst, det var inte perfekt men vad är?

Skrivet av Ronzem:

Mass Effect 3 på 4e plats är rätt, ett underbart spel. Slutet är det inget fel på, inte bäst, men helt ok slut. Har man sett Battlestar Galactica som typ hela spelserien är inspirerad av så förstår man även slutet bättre.

Det finns många fel med slutet, det går inte att säga något annat.

Det var slarvigt skrivet, taffligt ihopsatt och något de antagligen satte ihop på någon kafferast någon sen eftermiddag...

Jämfört med resten av trilogin var det ytterst pinsamt.

Fast det är vad du tycker. inte fakta.

Medlem
Skrivet av murderclown:
Skrivet av Prexun:

För fan, mass effect 3, den största besvikelsen någonsin? Guild Wars 2 också.

Bara min åsikt däremot, och då jag respekterar andras tycker jag att det här är lite galet

Förstår nästan inte helt all hate på ME3, var det slutet då eller? Tyckte att extended cut räckte ganska väl till ett helt okej slut, visst, det var inte perfekt men vad är?

Förstår att GW2 kan ha varit en besvikelse då det inte var så mycket endgame material men det visste ju alla redan innan de började spela och för övrigt var det bland det bästa MMO-upplevelserna jag har varit med om.

Problemet med ME3 var att det gjorde ME1-2 menlösa. INGA av dina val spelade NÅGON som helst roll. Så varför ens spela 1-2?

För egen del slutade serien efter ME2. ME3 är en styggelse som ej borde få finnas, i likhet med Uwe Boll filmer.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Reize:

Det verkar som redaktionen inte riktigt förstått Hotline Miamis symbolik... Jag rekommenderar alla som är intresserade att titta på detta: http://www.youtube.com/watch?v=AixOBp15KdI&feature=youtu....

Alltså, man kan göra fundamentalt olika tolkningar. Vad som är mer rätt än den andra tolkningen är i mina ögon den som kan bygga upp sin argumentation bäst. För egen del ifall man kan dra paralleller till filosofin som inte gjort annat än att analysera och förstå fenomen och många gånger ligger långt före någon som analyserar rakt igenom på känsla.

Medlem

Diablo 3, far cry 3 och ?

Medlem

Är det fz själva som gjort denna lista?
Pinsamt att ME3 är före AC3 och Borderlands 2. Redan 10 min i dessa spel hade man bättre spelupplevelse.
Såg att Dishonored inte fanns med ännu, så kan bara hoppas att spelet inte kommer med i listan.
Pinsamt om det är top 3 på fz.

Medlem

Så dishonored, far cry 3, diablo 3, mists of pandaria (även om det är en expansion antar jag att den räknas), xcom & the walking dead har inte nämnts än...

The walking dead känns som given top 3. Dishonored hamnar väl också på eran lista och sen blir kanske far cry 3 med också?

Får hoppas på Farming Simulator 2013 som #1!

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Är det fz själva som gjort denna lista?
Pinsamt att ME3 är före AC3 och Borderlands 2. Redan 10 min i dessa spel hade man bättre spelupplevelse.
Såg att Dishonored inte fanns med ännu, så kan bara hoppas att spelet inte kommer med i listan.
Pinsamt om det är top 3 på fz.

Men gör din egen lista då istället för att sura över vad andra anser vara deras bästa spel för i år.

Medlem

Hoppas på ett CK II på top 3, inte för att jag tror det, men man kan ju alltid drömma...


signatur

Rädda skogen ät en bäver

Medlem
Skrivet av Ronzem:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av murderclown:
Skrivet av Prexun:

För fan, mass effect 3, den största besvikelsen någonsin? Guild Wars 2 också.

Bara min åsikt däremot, och då jag respekterar andras tycker jag att det här är lite galet

Förstår nästan inte helt all hate på ME3, var det slutet då eller? Tyckte att extended cut räckte ganska väl till ett helt okej slut, visst, det var inte perfekt men vad är?

Skrivet av Ronzem:

Mass Effect 3 på 4e plats är rätt, ett underbart spel. Slutet är det inget fel på, inte bäst, men helt ok slut. Har man sett Battlestar Galactica som typ hela spelserien är inspirerad av så förstår man även slutet bättre.

Det finns många fel med slutet, det går inte att säga något annat.

Det var slarvigt skrivet, taffligt ihopsatt och något de antagligen satte ihop på någon kafferast någon sen eftermiddag...

Jämfört med resten av trilogin var det ytterst pinsamt.

Fast det är vad du tycker. inte fakta.

Fast det är fakta att de klantade sig rejält med vissa saker.

Sen att slutet rent generellt är helt värdelöst är vad jag tycker, ja.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Säkert nått Mario spel som tar första platsen....

Inaktiv
Skrivet av Fluffo:
Skrivet av Prexun:

För fan, mass effect 3, den största besvikelsen någonsin? Guild Wars 2 också.

Bara min åsikt däremot, och då jag respekterar andras tycker jag att det här är lite galet

Mass effect 3 var helt magiskt innan slutet i mitt tycke! Det kändes som man verkligen krigade för att ena alla muppar i universum, men dock så märktes det inte särskilt av i slutet... :-/

Nja, det som jag verkligen inte tyckte om var hur Biowares kreativitet helt plötsligt bara försvann. Under Mass Effect 1 och 2 märker man vilken knipa världen är i, de bygger upp väldigt mycket spänning. Så när Mass Effect 3 kom ut undrade jag "Hmm... hur ska de nu lösa detta?"
(SPOILERS)
Deras lösning: Ett supervapen som skjuter regnbågar.
Redan där förstördes serien för mig, när Liara berättar om det. Sedan finns det många andra stora saker och detaljer som jag kan klaga på också, men eh (om du inte är övertygad än så kan jag fortsätta bitcha ; ))

Skrivet av murderclown:
Skrivet av Prexun:

För fan, mass effect 3, den största besvikelsen någonsin? Guild Wars 2 också.

Bara min åsikt däremot, och då jag respekterar andras tycker jag att det här är lite galet

Förstår nästan inte helt all hate på ME3, var det slutet då eller? Tyckte att extended cut räckte ganska väl till ett helt okej slut, visst, det var inte perfekt men vad är?

Förstår att GW2 kan ha varit en besvikelse då det inte var så mycket endgame material men det visste ju alla redan innan de började spela och för övrigt var det bland det bästa MMO-upplevelserna jag har varit med om.

Det är inte endgame som jag klagar på, det är spelet som en helhet. Det var meningen att dess events skulle göra quests mer spännande och roliga, men för mig och många andra förstörde de faktiskt upplevelsen.

Det var nämligen meningen att de skulle ha en permanent påverkan på världen, till skillnad mot quests, men igen, det känns som raka motsatsen. Detta beror på många olika saker, men främst eftersom man ser folk göra dessa events hela tiden, om och om och om och om igen. Visst, man ser rätt så ofta folk göra samma quests som sig själv i spel som WoW ibland, men där gör man dem bara EN gång. Quests är alltså lite mer speciella och meningsfulla.

Igen, jag kan fortsätta klaga om du vill

Medlem

ZombiU på top10? väldigt Skumt, iden är trevlig men spelet är fortfarande en beta. Långt ifrån ett färdigt spel.

Medlem

Att sluten på ME3 ser nästan likadana ut (pre extended cut) gör inte mig nått alls. När jag spelade igenom det första gången var det fortfarande lika coolt som vilket slut som helst och det var inte förrän man gick in på youtube och såg dom andra som man märkte likeheterna.

Samma sak hände när jag spelade TWD och märkte efteråt att alla kompisars handlingar var nästan likadana och att man bara får känslan av att man styr hela storyn själv. Så länge man inte förstör sin illusion med en massa youtube-klipp så försvinner inte magin.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Är det fz själva som gjort denna lista?
Pinsamt att ME3 är före AC3 och Borderlands 2. Redan 10 min i dessa spel hade man bättre spelupplevelse.
Såg att Dishonored inte fanns med ännu, så kan bara hoppas att spelet inte kommer med i listan.
Pinsamt om det är top 3 på fz.

Grina lagom. Alla tycker olika om spel...


signatur

Rawr

Medlem

Måste stämma in i klagosången ang. slutet av me3.
Mycket pga alla berättartekniska idiotmissar bioware gjorde sig skyldiga till.
T.ex. att låta en slarvigt introducerad karaktär, utan någon som helst koppling till 1:an och 2:an, runda av hela serien med en massa luddiga resonemang som pga tidigare händelser i 3:an blivit obsoleta.

Förutom att dom kastade merparten av storyn från 1:an och 2:an i papperskorgen kändes det som om dom ,med några få undantag (Tuchanka), glömde bort hur man gör en bra story.

Jag har än i dag vårt förstå hur ett företag som Bioware, som är kända för att göra storymäsigt intressanta titlar, kan sjabbla bort sig så fullständigt som man gjorde i sista banan.
Helt obegripligt...wtf hände egentligen?


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Inaktiv

Jag kan villigt erkänna att jag har svårt att acceptera Ass Effect 3 på fjärde plats. Tycker det spelet var långt under förväntningarna och det gäller mer än det muppiga slutet. Hela tempot i spelet blir fel pga. de grundläggande premisserna, att Shepard reser land och rike runt samtidigt som ohejdbara mördarrobotar i storleksordningen Burj Khalifa går bärsäkargång på jorden. Alla sido-quests och karaktärsinteraktioner blir rent bisarra med det i minnet. Så nu ska alltså Shepard ut och köpa blommor på citadellet? Nu ska Shepard dricka öl och bonda med sina kamrater? Nu ska Shepard ut och dansa på gaybar med sin pilot? Jag hoppas drinkarna smakar, en miljon människor dog medan de blandades.

Medlem
Skrivet av Preed:

Top 3: The Walking Dead, Dishonored.. Ooooch?

Far Cry 3? (Möjligen XCom men det känns väl buggigt för att hamna så högt.)

Skrivet av Prexun:

Det är inte endgame som jag klagar på, det är spelet som en helhet. Det var meningen att dess events skulle göra quests mer spännande och roliga, men för mig och många andra förstörde de faktiskt upplevelsen.

Det var nämligen meningen att de skulle ha en permanent påverkan på världen, till skillnad mot quests, men igen, det känns som raka motsatsen. Detta beror på många olika saker, men främst eftersom man ser folk göra dessa events hela tiden, om och om och om och om igen. Visst, man ser rätt så ofta folk göra samma quests som sig själv i spel som WoW ibland, men där gör man dem bara EN gång. Quests är alltså lite mer speciella och meningsfulla.

Guild Wars 2 tycker iaf jag är tillräckligt bra för att definitivt förtjäna sin plats på listan. Att deras upplägg med "inte riktigt quests" inte gör enorm skillnad jämfört med faktiska quests är väl en sak men det är, som jag ser det, inte sämre heller.

Det är väl ändå ingen som tvingar dig att göra events flera gånger?

Skrivet av anon_98854:

Jag kan villigt erkänna att jag har svårt att acceptera Ass Effect 3 på fjärde plats. Tycker det spelet var långt under förväntningarna och det gäller mer än det muppiga slutet. Hela tempot i spelet blir fel pga. de grundläggande premisserna, att Shepard reser land och rike runt samtidigt som ohejdbara mördarrobotar i storleksordningen Burj Khalifa går bärsäkargång på jorden. Alla sido-quests och karaktärsinteraktioner blir rent bisarra med det i minnet. Så nu ska alltså Shepard ut och köpa blommor på citadellet? Nu ska Shepard dricka öl och bonda med sina kamrater? Nu ska Shepard ut och dansa på gaybar med sin pilot? Jag hoppas drinkarna smakar, en miljon människor dog medan de blandades.

Håller med, reflekterade över samma sak när jag spelade.

Mass Effect 3 hade jag nog inte satt så högt om jag fått välja. Det var inte dåligt men som sagt tempot samt ett upplägg som jag upplevde som lite "redan gjort" gjorde att det inte var någon riktig hit för min del. (Att slutet inte var något vidare känns sönderdiskuterat.)

Inaktiv

Btw - om Max Payne 3 hamnar på topp 3 så kommer jag banne mig börja dunka huvudet i väggen. Smaken är som baken, visst, men Max Payne 3 smakar som något som precis kom ur baken. Att prisa det skitspelet är banne mig helgerån mot livet, universum och allting.

12
Skriv svar