13 år senare – inofficiell expansion till Age of Empires II

Robot
13 år senare – inofficiell expansion till Age of Empires II

Forgotten Empires låter dig bland annat spela som inkaindianerna och återuppleva ett mycket älskat strategispel i ny tappning.

#age-of-empires-ii-the-age-of-kings, #age-of-empires-ii-the-conquerors-expansion


Medlem
13 år senare – inofficiell expansion till Age of Empires II

Till alla LotR-fans - missa heller inte Tales of Middle Earth!

Lite extra aktuellt nu kanske med Hobbit-triologin i hetluften.

On topic: Moddare frälse oss alla.

Medlem

Moddare, the real caretakers!


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

En inofficiell expansion? Alltså en mod?

Inaktiv

Jag skulle vilja köpa flera av Microsofts gamla klassiker på PC digitalt, men det är långnäsa. Det enda spel de erbjuder är AoE3 och jag vill ha 2:an samt även Rise of Nations + expansionen.

Dåligt av Microsoft att inte kunna fixa det. Men i och för sig så bryr de sig inte om spel på PC längre.

Inaktiv

Vad menar du med " som en gång älskades hett och är mycket saknad"? Jag spelar fortfarande äldre Windows baserade spel såsom Age of Empires II, Diablo II och Dungeon Keeper?

Medlem
Skrivet av Den Lille Grisen:

En inofficiell expansion? Alltså en mod?

Dom väljer väl att kalla det för expansion just för att det expanderar spelet, inte modifierar redan existerande material. Men ja, det är väl en mod om man ska vara helt korrekt.

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Vad menar du med " som en gång älskades hett och är mycket saknad"? Jag spelar fortfarande äldre Windows baserade spel såsom Age of Empires II, Diablo II och Dungeon Keeper?

Hela världens spelcommunity kanske inte kretsar kring dig? Det är en generalisering. AoE2 VAR betydligt hetare och mer älskat när det var nytt än nu.

Medlem

Bästa strategispelet genom tiderna... Starcraft har ju inte en chans.

Synd att trean blev så jädrans dåligt


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Medlem
Skrivet av KatOne:

Till alla LotR-fans - missa heller inte Tales of Middle Earth!

Lite extra aktuellt nu kanske med Hobbit-triologin i hetluften.

On topic: Moddare frälse oss alla.

Jag prövade Tales of middle earth, men jag tyckte den var rätt usel. Det kan dock varit en bugg. Jag hade byggnader med Lotr texturer och de gubbar jag byggde i castle var från lotr. Men alla andra gubbar jag byggde var de vanliga gubbarna. Lite trist att vara Orc och ha människor som pilbågsskyttar och soldater. Det är väl meningen att alla ens soldater och saker ska vara konverterade, inte bara vissa?

Medlem

Går det att köpa AoE2 online någonstans?

Medlem
Skrivet av DeryckW:

Går det att köpa AoE2 online någonstans?

Snabb sökning: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=40507


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Bästa spelet i serien sedan gick det tyvärr utför.

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Vad menar du med " som en gång älskades hett och är mycket saknad"? Jag spelar fortfarande äldre Windows baserade spel såsom Age of Empires II, Diablo II och Dungeon Keeper?

Jag har spelat Dungeon Keeper II och Age of Empires II varje dag sedan 22:a december, oerhört trevliga spel! Jag tror snarare att det syftades på att många vill se "nyversioner" av dessa spel, än att de inte spelas.


signatur

Have a good time!

Medlem

riktigt bra spel! sitter nu med 5 kompisar spelar, glömt hur grymt detta spel är! ku latt se en expansion också dock efter 13år!!
Skulle vara roligt se en patch med HD grafik.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Bara jag som tycker att det är synd att inte spel som Age of Empires görs idag?

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av DeryckW:

Går det att köpa AoE2 online någonstans?

Snabb sökning: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=40507

Jag var väl lite otydlig när jag skrev, men med online menade jag typ CD-key så jag slipper beställa hem det.

Medlem

Vid alla skenheliga sötvattenspirater!

This requires celibration! HURRAY!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Moddare räddar alltid bra spel, tills nån advokat med för mycket tid och pengar snubblar in.

Medlem

AOE2 är ju KING! Spelar det fortfarande fast på min Macbook.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av DeryckW:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av DeryckW:

Går det att köpa AoE2 online någonstans?

Snabb sökning: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=40507

Jag var väl lite otydlig när jag skrev, men med online menade jag typ CD-key så jag slipper beställa hem det.

Vad jag kan se efter lite sökning så finns det inte att köpa för digital nedladdning, sorry.

Inaktiv
Skrivet av DeryckW:

Jag var väl lite otydlig när jag skrev, men med online menade jag typ CD-key så jag slipper beställa hem det.

Nej, det går inte att köpa som digital download.

Medlem

AoE II kan vara ett utav de bästa, om inte DET bästa rts jag spelat. Teutons, Franks och Byzantines var de absoluta favoriterna bland alla civilisationer, ska se om en ny favorit kan hittas i denna mod!

Medlem

AoE II är så mycket nostalgi så att det finns inte.
Bland de första spelen jag verkligen fastnade för, dessutom hade jag väldigt lite spel på den tiden, så allt som man fick tag på var trevligt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Xzander:

AoE II kan vara ett utav de bästa, om inte DET bästa rts jag spelat. Teutons, Franks och Byzantines var de absoluta favoriterna bland alla civilisationer, ska se om en ny favorit kan hittas i denna mod!

I Barbarossas kampanj - första uppdraget, vet inte hur många gånger jag kört det. Omringad av 7 el 8 fiender...det var tider.
Appråpå Teutons.

Den verkligen största nackdelen med spelet så här i efterhand var att allt guld tog alltid slut i slutändan.
Det hade en enorm påverkan på AI, själv kunde man åtminstonde sälja mat och ved typ.

Långt in i en "match" blev det alltid ganska tråkigt pga av det.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Xzander:

AoE II kan vara ett utav de bästa, om inte DET bästa rts jag spelat. Teutons, Franks och Byzantines var de absoluta favoriterna bland alla civilisationer, ska se om en ny favorit kan hittas i denna mod!

I Barbarossas kampanj - första uppdraget, vet inte hur många gånger jag kört det. Omringad av 7 el 8 fiender...det var tider.
Appråpå Teutons.

Den verkligen största nackdelen med spelet så här i efterhand var att allt guld tog alltid slut i slutändan.
Det hade en enorm påverkan på AI, själv kunde man åtminstonde sälja mat och ved typ.

Långt in i en "match" blev det alltid ganska tråkigt pga av det.

Orginal AI'n var kass, det håller jag med om. Vill du ha lite utmaning ska du ladda ner hemma snickrade AI'n och helst sådana som inte använder "cheats". Jag var själv med och tävlade i AI tournaments när det begav sig och i dessa turneringar fick man inte använda sig av fusk utan va tvungen att bygga upp en ekonomisk fungerande AI för att ha en chans. Sök på http://aok.heavengames.com/blacksmith/lister.php?category=ai efter bra AI'n. Vill du utmana min gamla Deathmatch AI så sök efter "Skinmez DM". Den funkar bara i post-imperial eftersom det var reglerna för tävlingen.

Medlem

detta är hur jävla awsome som hälst! än i dag tyvker jag att det bästa RTC jag spelat. det synd att dom itne fick någe vättig intrenet program i det typp som Battle net åå det hadde varit epic

Medlem

"bigmama" , fast de kanske var till AoE1

Medlem
Skrivet av Lurid:

Moddare räddar alltid bra spel, tills nån advokat med för mycket tid och pengar snubblar in.

http://www.forgottenempires.net/

"THIS SITE IS SUSPENDED"

12
Skriv svar