Film – Moddare håller liv i GTA IV

Robot
Film – Moddare håller liv i GTA IV

Pc-spelarna vet ännu inte om de får spela GTA V. Å andra sidan är deras moddade GTA IV något konsolspelarna aldrig får ta del av. Spana in senaste versionen av Icenhancer-modden.

#grand-theft-auto-iv


Medlem
Film – Moddare håller liv i GTA IV

Klart vi kommer att få GTA 5, annars är de bra dumma i huvudet.

Medlem

Alltså det enda jag kan nu säga är- Otroligt extremt vackert, alltså jag är totalt häpen för att det var så vackert!. Andra tanken är kommer grafiken i GTA V vara lika bra som denna mod? Extremt vacker denna moddare förtjänar att jobba hos Rockstar!


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Inaktiv

Jag älskar modifikationer, så ett stort tack till redaktionen! 8)

Medlem

Jämförelse av ICE 2.1 och originalet i flygperspektiv.


signatur

Det var detta...

Medlem

till och från ser det ju nästa fotorealistiskt ut! speciellt med motionblurr, sjukt imponerande!

Medlem

Klart som fan det kommer till PC.

Geeks Gaming

Även om moden ser snygg ut så tycker jag originalet ändå har en mer realistisk look to it

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Även om moden ser snygg ut så tycker jag originalet ändå har en mer realistisk look to it

Allvarligt? Vart då?


signatur

Nämen!

Geeks Gaming
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Jinxswe:

Även om moden ser snygg ut så tycker jag originalet ändå har en mer realistisk look to it

Allvarligt? Vart då?

Om man jämför så ser moden mer cartoony ut... originalet har den mer gråa lite dystra höst looken på de hela som jag tycker ser verkligare ut.

Medlem

Originalet ser så urvattnat grått o livlöst ut, men ser färgglatt och livfullt ut med modden. Har spelet på steam men orkar inte downgrade'a o grejer så fick spelet + liberty city nu på Gamersgate för 64kr, galet. Så nu tankar vi sen dags att lägga in modden och rocka loss det nya året

Medlem

Jag måste säga att iCEnhancer blir bara fulare och fulare med varje uppdatering, bland annat har det blivit tok för färgglatt.
Visst, säkert mer optimerat och nya texturer här och där, men själva effekterna drar de ner på.

Har ni sett hur de gamla versionerna såg ut? Så hår säg iCEnhancer ut en gång i tiden, för länge länge sedan:

iCEnhancer 1.2

iCEnhancer 1.25 (ljudet har tyvärr tagits bort)

iCEnhancer 1.35 (spola gärna 40 sekunder in, den börjar först då)


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Riktiga fotto som texturer ftw

Medlem
Skrivet av electric8:

Alltså det enda jag kan nu säga är- Otroligt extremt vackert, alltså jag är totalt häpen för att det var så vackert!. Andra tanken är kommer grafiken i GTA V vara lika bra som denna mod? Extremt vacker denna moddare förtjänar att jobba hos Rockstar!

Tror inte det på grund av att konsolenra är så pass gamla

Medlem
Skrivet av Satakarnak:
Skrivet av electric8:

Alltså det enda jag kan nu säga är- Otroligt extremt vackert, alltså jag är totalt häpen för att det var så vackert!. Andra tanken är kommer grafiken i GTA V vara lika bra som denna mod? Extremt vacker denna moddare förtjänar att jobba hos Rockstar!

Tror inte det på grund av att konsolenra är så pass gamla

Men det nya kommer väl ut på nästa generation?

Medlem
Skrivet av Satakarnak:
Skrivet av electric8:

Alltså det enda jag kan nu säga är- Otroligt extremt vackert, alltså jag är totalt häpen för att det var så vackert!. Andra tanken är kommer grafiken i GTA V vara lika bra som denna mod? Extremt vacker denna moddare förtjänar att jobba hos Rockstar!

Tror inte det på grund av att konsolenra är så pass gamla

Jo det är sant faktiskt. Jag äger själv en Xbox 360 (sen dom släpptes) men en slim nu för den andre fick RROD men dom har nu hållt på jävligt länge seriöst vi kunde satsat på nyare konsoler eller virtuella spel som var engång allas dröm


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Jävlar blir bara snyggare o snyggare

Medlem
Skrivet av Sergey:

Jag måste säga att iCEnhancer blir bara fulare och fulare med varje uppdatering, bland annat har det blivit tok för färgglatt.
Visst, säkert mer optimerat och nya texturer här och där, men själva effekterna drar de ner på.

Har ni sett hur de gamla versionerna såg ut? Så hår säg iCEnhancer ut en gång i tiden, för länge länge sedan:

iCEnhancer 1.2

https://www.youtube.com/embed/xWpiGYnyCPo

iCEnhancer 1.25 (ljudet har tyvärr tagits bort)

https://www.youtube.com/embed/FTSNbmJ2Rbo

iCEnhancer 1.35 (spola gärna 40 sekunder in, den börjar först då)

https://www.youtube.com/embed/OBw0R1AUU64

Nja, vet inte om jag håller med dig riktigt. De klippen ser bara ut att vara tagna ur valfri Michael Bay-film. På tok för mycket reflektioner och ljus för min del.

Nog för att det är för lite sådant med original GTA, men i de gamla versionerna av iCEnhancer är det bara överdrivet.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Sjukt snyggt!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Grejjen är att alla screens och videos ser jättefina ut men det är också regiserat.
Har testat de flesta grafiska mods till GTAIV och det mesta slutar bara med strul och annat skit.
iCEnhancer är vad jag kan komma ihåg bara att man kör spelet i en högre upplösning än vad ens skärm klarar av native och sen skalar ner det.

Sen är allt annat lul lul som bilar etc andra moddar man använder sig av. Men börjar man mecka med de moddarna så slutar det bara med att 80% av alla bilar som spawnas är taxis eftersom motorn inte klarar av att hantera det större minnesavtrycket från moddade bilar med högre texturer och fler polygoner.
Rent prestanda mässigt så mördar dessutom iCEnhancer FPSen (som redan från början är rätt sunkig).
Det är iaf den erfarenheten jag har fått av att försöka få GTAIV att se bättre ut.

Medlem

Ser jättefint ut, men orkar inte sitta 5timmar för att få ner spelet och sedan ytterligare 1-2 för att få moden att funka, bara för att sedan spela 40-50 minuter innan man tröttnar på det igen.


signatur

Rwa?

Medlem

Nu fick man lust att installera GTA 4 igen


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kan man ställa in smog/distance fog i icehancer? Ser lite b ut när det är så klart.

Körde nyss Ballad of gay tony med ynka 27-32 fps med allt på MEDIUM med mitt nvidia 670 kort så hur i h-vete har dom ens fått det här att starta


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Wow, Kväll/Natt ser ju otroligt mycket verkligare och bättre ut i ICE, nästan precis som det ser ut i en riktig storstad.

Medlem

haha va! 4år gammalt :S jisses tyckte det kom ut igår...
Bara kört det till xbox, även om jag har det till PC med.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Körde nyss Ballad of gay tony med ynka 27-32 fps med allt på MEDIUM med mitt nvidia 670 kort så hur i h-vete har dom ens fått det här att starta

GTA 4 verkar fungera så random på olika grafikkort. När jag hade ett GTX 570 kunde jag spela med alla grafikinställningar på MAX ha igång 3D och spela in det med Fraps, allt det med 30-50 FPS. Utan fraps och 3D hade jag 80 till 100+ FPS.

När jag uppgraderade till 2x 5870 var GTA helt ospelbart och nu med mitt kraftigt överklockade GTX 670 kan jag inte maxa spelet heller utan att få FPS drops.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Körde nyss Ballad of gay tony med ynka 27-32 fps med allt på MEDIUM med mitt nvidia 670 kort så hur i h-vete har dom ens fått det här att starta

Har för mig att jag läst att han fyller 23 år i oktober och kör med ganska medel-bra hårdvara. Jag tror mig minnas att han kör på ett Radeon HD 5770


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Även om moden ser snygg ut så tycker jag originalet ändå har en mer realistisk look to it

Antar att du är bland dom som tycker att den kalla "blåa" spelvärlden i BF3 ser realistisk ut också. Jämför man i videon ovan (2.1 vs originalet), så syns det ganska tydligt att GTA IV var ett ganska grått och trist spel. Gillar den mer färggranna versionen.

Blir väl att man får ladda ner GTA IV på nytt på Steam, så man får testa med ICEnhancer modden.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Haha, kan inte hjälpa och skratta åt folk som tycker mera glada färger är snyggt :D. 2.5 ser ut som Legoland jämfört med 1.35. Men men, smaken är som baken.

12
Skriv svar