Årets spel 2012

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Far Cry 3 får alltså inte ens vara med på Topp 20? Ja se där hur annorlunda man kan tycka. Är f ö lite förvånad över att spel som fått 5 av 5 av FZ (som Rayman Origins samt flera sportspel) också lyser med sin frånvaro samtidigt som spel som fått lägre betyg får vara med. Jag är dock väldigt nöjd med att inte Max Payne 3 är med (det hade på allvar gjort mig arg större delen av nyårsafton).

Gott nytt!

Håller med dig om vissa frågetecken där, dock så släpptes inte Rayman Origins i år

Medlem
Medlem

Jag har spelat i genom The Walking Dead 2 gånger och det är underbart på alla sätt och vis. Men att kalla det ett spel? Kom igen, The Walking dead är skitlätt och innehåller knappast några gameplay element alls. Att kalla det ett spel är en skymf mot spelbranschen. Bara för att "spelet" gör en nästan gråtfärdig så gör det inte spelet till ett riktigt spel :P.

Medlem

Hoppas att det kan komma fler spel som Walking Dead, Den var grym älskar sånna spel där du får göra val, men det enda jag såg som minus på walking dead var att dina val inte påverkade slutet men ändå ett 5/5. Kanske kan folk börja göra flera sådanna spel skulle varit extremt grymt av TellTales t.ex Medeltiden, Antiken, Fantasy eller vad vet jag några fler alternativ kanske.


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av Tobz0r:

Diablo 3?

Diablo 3 kommer att få vara med på många topp 20 listor.

...topp 20 årets sämsta spel dock.

Inaktiv
Skrivet av Redstar:

Var DayZ med på listan någonstans? Iofs en mod men ändå den spelupplevelsen jag minns bäst från 2012. Jag kan inte säga så mkt om ettan och trean, men xcom var iaf värdig 2:a enligt mig. Det var den bästa taktik-upplevelsen sen fall out tactics för min del:)

Varför återfinns inte Project Reality på er lista? Det är både ett bättre spel i form av extremt utökad kartstorlek, realism inkl. mer taktik än vad både Battlefield 2 och Battlefield 3 med diverse DLCs sammanslaget! Kanske är detta också varför jag som läsare, önskar att få se fler genomgångar och helgsnack gällande diverse spelmodifikationer. Sak samma, modifikationen har drygt sju år på nacken och kanske blir det istället nästa års 'näst bästa' om inte 'bästa krigssimulator' då en slutgiltig version väntas att släppas lagom till kvartalsskiftet 2013Q1-Q2.

Medlem

Känns bra att Far Cry 3 inte är med. Spelet känns överlag ganska tråkigt och får mig att känna mig ganska korkad. Jag har svårt att sätta tummen på vad exakt som gör spelet tråkigt, men det kanske är en kombination av spelets "fördummande" minimap, dess konsolanpassade GUI, en alldeles för låg svårighetsgrad, cutscenes som i princip förstör känslan samt drar spelaren ut ur världen och spelets svaga story (som i viss mån är trevlig). Oerhört välgjort spel som helt enkelt inte faller vissa i smaken, ett spel som gör ungefär samma misstag som Assassin's Creed III och i och med det även lyckas bra kommersiellt.

Med det sagt var Dishonored för mig årets spel (om The Witcher 2 räknas till 2011). Det var länge sedan jag drogs in i en annan värld på ett sådant övertygande sätt. X-Com var också trevligt, men det blev lite långtråkigt. Hade gärna sett mer "customization". För att avsluta mitt eget tyckande vill jag även ge Natural Selection 2 en elogé för dess oerhört trevliga multiplayerläge.


signatur

Have a good time!

Medlem

Själv tyckte jag ej om walking dead serien, tyckte spelet vart tråkigt och jävligt lätt och stelt.

Men beror på att jag hatar point and klick spel.

Så smaken som baken, dock vart det välgjort för det vart ju en egen "genere" då sådanna spel ej görs längre och det vart lite annorlunda ifrån andra i den generen oxå.

inte spelat xcom än kankse dags har hört mycket skit på det pga det är nerdummat gentemot gamla xcom spelen.

Medlem

helt okej lista enda problemet xcom hade varit värd den där platsen om det inte hade haft så många buggar som inte har blivit lösta, hade dom varit lösta hade det nog varit årets spel för mig

Medlem

Som sagt, allt annat än en förstaplats för Walking Dead hade varit en överraskning. Mycket bra val!

Medlem

Även om jag inte spelat det tycker jag att det är kul att The Walking Dead är med på så många toplistor och placerar sig så högt. Det är enligt mig ännu ett bevis på att spelkulturen börjar mogna och förhoppningsvis i framtiden vara lika aktad som t.ex. filmkonsten.

Inaktiv

Även fast fz skulle ha velat sätta Diablo 3 på listan hade det inte gått med tanke på allt hat -.- själv tycker jag det borde fått en plats på denna lista. dock inte top 10 men kanske top 15 eller liknande.
Walking dead var en värdig vinnare! känns bra när spel som gör något nytt och uppfriskande uppmärksammas. Det för spelscenen framåt!

Medlem

En respektabel lista på ett uselt spelår. Jag hade dock utelämnat ME3 helt från listan och ersatt det med PlanetSide 2.

Bra jobbat iaf!


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Hade nog själv skyfflat om lite i topp20, men jag håller med om all ingående titlar. Snyggt jobbat FZ!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

The Walking Dead var en självklar etta för mig. Har inte brytt mig om ett spel så mycket känslomässigt någonsin förr. Det var verkligen som recensenten(?) skriver, tårar och eftertexter rullade ikapp.

Hoppas verkligen att de fortsätter på berättelsen. Längtar redan.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

The Walking Dead som årets spel? WOW... Då kan ni lika gärna kolla på film istället för att "spela".

Medlem

#ForClementine <3

Medlem
Skrivet av Trollafett:

Är väldigt sugen på The Walking Dead, men vill inte köpa spelet episodvis. Finns det möjlighet att köpa hela serien i en utgåva till PC?

Det finns som hela på både Gamersgate och steam

http://se.gamersgate.com/DD-WD/the-walking-dead

http://store.steampowered.com/app/207610/
(25% REA atm)

Hoppas du gillar det! Fantastiskt IMO.

Medlem

Guildwars 2 är utan tvekan 2012 bästa spel. De andra kommer över huvud taget inte upp i samma klass.

Medlem

Mycket bra lista av dom spel jag själv hunnit spela, dom jag inte spelat har fått bra betyg på andra håll och ligger i pipelinen :).

Det enda jag saknar är, som tidigare sagt, Diablo3. Det är ju vålsamt mycket bättre nu efter några patchar, men samtidigt ett spel man inte gillar om man föredrar att fingra på joysticken - snarare krävs handen på musen.

Gott nytt år FZ!


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av Tobz0r:

Diablo 3?

Diablo 3 kommer att få vara med på många topp 20 listor.

...topp 20 årets sämsta spel dock.

c00lguy99 lr?

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Far Cry 3 får alltså inte ens vara med på Topp 20? Ja se där hur annorlunda man kan tycka. Är f ö lite förvånad över att spel som fått 5 av 5 av FZ (som Rayman Origins samt flera sportspel) också lyser med sin frånvaro samtidigt som spel som fått lägre betyg får vara med. Jag är dock väldigt nöjd med att inte Max Payne 3 är med (det hade på allvar gjort mig arg större delen av nyårsafton).

Gott nytt!

Det är inte med för det har inte där att göra. Far Cry var strålande på sin tid men de två, till namnet, uppföljarna är mediokra. Och då är jag snäll.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

vad sägs som ett SPEL på första platsen.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av anon_165499:

Även fast fz skulle ha velat sätta Diablo 3 på listan hade det inte gått med tanke på allt hat -.- själv tycker jag det borde fått en plats på denna lista. dock inte top 10 men kanske top 15 eller liknande.
Walking dead var en värdig vinnare! känns bra när spel som gör något nytt och uppfriskande uppmärksammas. Det för spelscenen framåt!

nja minskad interaktivitet och ökad filmkänsla stoppar snarare all möjlighet till framsteg, spel ska vare mer interaktiva inte mindre, det är det som gör ett spel, ingen jävla hipster interactive movie om zombies


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Inaktiv
Medlem

Chivalry Medieval Warfare helt klart bästa indie 2012, kvalite , otroligt kul och i en niche inom en niche. Mer värde för ett spel av det priset får man leta efter. Hur ett spel som walking dead hamnar 1a är för mig ganska obegripligt, walking dead om något har tonvis med buggar som förstör hela upplevelsen med både saves som blir korrupta och kontrollern som blir låst till en mindre area.

Medlem

Helt rätt med The Walking Dead som årets spel.

Några småsaker som enstaka frame drops, mm, har mindre betydelse när helheten är så magnifik och gripande. De ruggiga valen man dessutom tvingas välja mellan under tidspress är helt enkelt briljanta. Ser redan fram emot TWD2.

God fortsättning!

Medlem

Topplistan speglar min personliga smak rätt bra med ett stoort undantag. Jag skulle vilja peta in Far Cry 3 på topp 3. Om inte allra bäst.

Hoppas 2013 blir ännu bättre

Medlem

Min favorit 2012 blev : Borderlands 2
Massa sjuk humor, djup och underhållning

Mitt kommande drömspel: Star Citizen
Sci fi sim, Rift, Chris Roberts

Bästa spelsida: FZ!

Medlem

Kom över Xcom från gmg rea plus rabattkod för 114kr!

Happy camper


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

123
Skriv svar