Fez kommer till fler format
Tycker alla där ute som inte har spelat detta spel ska göra det, spel med trevligare atmosfär får man leta efter.
Ärligt talat, jag tyckte bara att det var ett otroligt pretentiöst och generiskt indiespel utan någon som helst utmaning eller kreativitet som utvecklades av någon som inte förtjänar pengarna.
Väldigt kul att höra, Fez är absolut ett sånt spel jag gärna pröjsar för igen om det skulle hamna på PCn.
Tycker alla där ute som inte har spelat detta spel ska göra det, spel med trevligare atmosfär får man leta efter.
Ärligt talat, jag tyckte bara att det var ett otroligt pretentiöst och generiskt indiespel utan någon som helst utmaning eller kreativitet som utvecklades av någon som inte förtjänar pengarna.
Om du tänkt hitta alla anti-cubes i spelet kan jag LOVA utmaning!
Tycker alla där ute som inte har spelat detta spel ska göra det, spel med trevligare atmosfär får man leta efter.
Ärligt talat, jag tyckte bara att det var ett otroligt pretentiöst och generiskt indiespel utan någon som helst utmaning eller kreativitet som utvecklades av någon som inte förtjänar pengarna.
Märker att en del personer blir tappade i golvet som små...
Vadå ingen utmaning? Du vet att Fez är all about the puzzles, har du hittat alla anti-cubes utan att kolla på nätet?
Tycker alla där ute som inte har spelat detta spel ska göra det, spel med trevligare atmosfär får man leta efter.
Ärligt talat, jag tyckte bara att det var ett otroligt pretentiöst och generiskt indiespel utan någon som helst utmaning eller kreativitet som utvecklades av någon som inte förtjänar pengarna.
Märker att en del personer blir tappade i golvet som små...
Vadå ingen utmaning? Du vet att Fez är all about the puzzles, har du hittat alla anti-cubes utan att kolla på nätet?
Är det ett sådant helgerån att inte hålla med dig?
Tycker alla där ute som inte har spelat detta spel ska göra det, spel med trevligare atmosfär får man leta efter.
Ärligt talat, jag tyckte bara att det var ett otroligt pretentiöst och generiskt indiespel utan någon som helst utmaning eller kreativitet som utvecklades av någon som inte förtjänar pengarna.
Märker att en del personer blir tappade i golvet som små...
Vadå ingen utmaning? Du vet att Fez är all about the puzzles, har du hittat alla anti-cubes utan att kolla på nätet?
Finns ingen anledning till att kasta omkring förolämpningar bara för att jag har en annan åsikt än vad du har om ett ämne.
Jag anser att det saknar utmaning på grund av att det är omöjligt att förlora och det finns inget som helst straff för att göra illa från sig. Det finns inga fiender, och om du råkar hoppa fel och falla mot din död så är den enda "bestraffning" du får att dyka upp på den plattform du stod på bara sekunder innan.
Tycker alla där ute som inte har spelat detta spel ska göra det, spel med trevligare atmosfär får man leta efter.
Ärligt talat, jag tyckte bara att det var ett otroligt pretentiöst och generiskt indiespel utan någon som helst utmaning eller kreativitet som utvecklades av någon som inte förtjänar pengarna.
Märker att en del personer blir tappade i golvet som små...
Vadå ingen utmaning? Du vet att Fez är all about the puzzles, har du hittat alla anti-cubes utan att kolla på nätet?
Finns ingen anledning till att kasta omkring förolämpningar bara för att jag har en annan åsikt än vad du har om ett ämne.
Jag anser att det saknar utmaning på grund av att det är omöjligt att förlora och det finns inget som helst straff för att göra illa från sig. Det finns inga fiender, och om du råkar hoppa fel och falla mot din död så är den enda "bestraffning" du får att dyka upp på den plattform du stod på bara sekunder innan.
Då har du förväntat dig att spelet ska vara något annat än vad det är, Fez är inte ett "standard" plattforms-spel med fiender som man hoppar på huvudet på...
Fez är ett brilljant spel som handlar om att utforska och upptäcka.
Tycker alla där ute som inte har spelat detta spel ska göra det, spel med trevligare atmosfär får man leta efter.
Ärligt talat, jag tyckte bara att det var ett otroligt pretentiöst och generiskt indiespel utan någon som helst utmaning eller kreativitet som utvecklades av någon som inte förtjänar pengarna.
Märker att en del personer blir tappade i golvet som små...
Vadå ingen utmaning? Du vet att Fez är all about the puzzles, har du hittat alla anti-cubes utan att kolla på nätet?
Är det ett sådant helgerån att inte hålla med dig?
Jag blir inte sur för att han inte håller med mig, jag blir sur på sättet han säger det.
Tycker alla där ute som inte har spelat detta spel ska göra det, spel med trevligare atmosfär får man leta efter.
Ärligt talat, jag tyckte bara att det var ett otroligt pretentiöst och generiskt indiespel utan någon som helst utmaning eller kreativitet som utvecklades av någon som inte förtjänar pengarna.
Märker att en del personer blir tappade i golvet som små...
Vadå ingen utmaning? Du vet att Fez är all about the puzzles, har du hittat alla anti-cubes utan att kolla på nätet?
Finns ingen anledning till att kasta omkring förolämpningar bara för att jag har en annan åsikt än vad du har om ett ämne.
Jag anser att det saknar utmaning på grund av att det är omöjligt att förlora och det finns inget som helst straff för att göra illa från sig. Det finns inga fiender, och om du råkar hoppa fel och falla mot din död så är den enda "bestraffning" du får att dyka upp på den plattform du stod på bara sekunder innan.
Då har du förväntat dig att spelet ska vara något annat än vad det är, Fez är inte ett "standard" plattforms-spel med fiender som man hoppar på huvudet på...
Fez är ett brilljant spel som handlar om att utforska och upptäcka.
Du får väldigt gärna anse att det är briljant, det är fullkomligt okej med mig, men du måste ha någon anledning till att du anser det vilket du inte har presenterat hittills.
Jag tycker inte att det är briljant på grund av följande:
Det presenterar inga större utmaningar för spelaren. Jag kan leva med att det saknar fiender, men om nu tyngdkraft existerar och man faktiskt kan ta skada av att falla så tycker jag att det är patetiskt att det inte ska påverka någonting alls.
Utvecklaren är rent ut sagt ett egoistiskt arsle som om möjligt är ännu mer pretentiös än det spel han utvecklade. Inte bara anser han uppenbarligen att han är "den genialiska rösten av en generation", utan han anser också uppenbarligen att hans åsikter är desamma som faktum. Att datorer är för räkneblad som lolBeef sade här ovan och att alla spel från dagens Japan uppenbarligen suger är saker som han vänligt har upplyst oss om. Detta var också personen som sade "I just won the grand prize at IGF tonight. Suck my dick. Choke on it".
Allt det gör är redan gjort. Dess gimmick har setts i ett flertal spel och där ännu bättre gjord än här. Dess art style är i det stora hela precis den som jag såg i Cave Story. Att "utforska" och "upptäcka" är ingenting att ge det pris över. Det har inte avancerat konceptet att utforska det minsta, utan det har istället tagit idéer från andra spel och sedan gjort det tråkigare genom att som tidigare nämnt ta bort all utmaning från det.
Jag blir inte sur för att han inte håller med mig, jag blir sur på sättet han säger det.
Vet inte vad det var för fel på sättet jag sade det, men om det var så att jag lät för aggressiv eller någonting annat sådant som fick dig att ta illa upp så ber jag om ursäkt.
@Den Lille Grisen Det är faktiskt skrivet tidigare i tråden att det är pusslen som är utmaningen i spelet. Den andra halvan av spelet (spoilerfritt: efter att man kommit till ett visst rum som visar hur man gör en grej) är helt annorlunda från första delen då man tror att det bara är en enkel platformer.