Nu är det färdiglekt för Playstation 2 i Japan

Robot
Nu är det färdiglekt för Playstation 2 i Japan

Efter nästan 13 år slutar Sony att producera nya Playstation 2-enheter för den japanska spelmarknaden.

#sony, #final-fantasy-xi


Medlem
Nu är det färdiglekt för Playstation 2 i Japan

Tufft.

Medlem

Och när kommer ps3 till Brasilien, 2018?

Medlem

Min första ps2.
Jag minns den sommaren. Hade just flyttat in i min första lägenhet och hade inte råd så jag gjorde allt för att få lite extra pengar för att köpa just denna. Alla spelen som orsakade sömnbrist ja glada tider.

Medlem

En av de bästa konsolerna genom tiderna. Bara NES och SNES ligger före enligt mig.

Tack för allt, PS2!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Playstation 2 var en bra maskin, till skillnad mot skiten som kallas Playstation 3.

Hoppas Sony kommer tillbaka på rätt spår med Orbis.

Medlem
Skrivet av mackemong:

Och när kommer ps3 till Brasilien, 2018?

Släpptes ju där 2010?

Medlem

du fattar inte piken va?

Medlem

han fattar nog mer än vad du tror

Medlem

PS2 var liksom föregångaren alla tiders.
Inte nog med att PS2 fick ett stort spelutbud ganska snabbt så blev det mycket större när man kunde lira de gamla klassikerna från PSX utan krångel tack vare hårdvaruemulering. Det är synd att Sony inte verkade se något värde i detta när de fick igång produktionen av PS3.

Medlem

ps2 var sååååååååååååååå jävla bra. RPG maskinen som jag kallade den. Vi kan ju tacka den för kingdomhearts, final fantasy 10 ja osv :). Mitt första spel till ps2 var då jag fick det på den julen (jag var mycket glad :)! Och jag fick Kingdomhearts 1 som mitt första spel. Senare köpte jag final fantasy 10 :).

Får mig att tänka när jag fick mitt ps1. Som var chippat jävlar vad jag vad poppulär när min kusin köpte typ 50-100 spel från thailand och jag fick låna så många jag ville. Drömmen :).

Medlem

Visste inte ens att den fortfarande gjordes

Medlem
Skrivet av slarron:

ps2 var sååååååååååååååå jävla bra. RPG maskinen som jag kallade den. Vi kan ju tacka den för kingdomhearts, final fantasy 10 ja osv :). Mitt första spel till ps2 var då jag fick det på den julen (jag var mycket glad :)! Och jag fick Kingdomhearts 1 som mitt första spel. Senare köpte jag final fantasy 10 :).

Får mig att tänka när jag fick mitt ps1. Som var chippat jävlar vad jag vad poppulär när min kusin köpte typ 50-100 spel från thailand och jag fick låna så många jag ville. Drömmen :).

Wow FF-X, ett riktigt dåligt spel story och karaktärsmässigt ^_^

Medlem

Konsoler tillverkas fortfarande för EU och US?

Medlem

Ps2 was teh shit, Men Ps1 hade mycket skönare skärm när man startade ett spel

Medlem

God Natt PS2.

Förr eller senare så måste alla konsoler få sova.

Tur är väl att man har en PS2, så kan alltid gå tillbaks och spela på den.

Medlem

Jag trodde ärligt att all tillverkning av ps2 slutade då ps3n kom ut :S

Medlem

Fäller en tår... snarare två...

Medlem

Köpte PS2 för att lira Gran Turismo 3 och metall fest solid 2 sen att det tillkom kindgom hearts zone of enders är inte fy skam det heller

Medlem

ps2an rullar fortfarande hos mig
men i dagsläget är det mest singstar, eyetoy, buzz och grand turismo 3&4 som den nyttjas till.

annars har jag ps3 med ps2 stöd.


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

PS1 är kungen imo men PS2 var också toppen och sopade mattan med resten.

Ps3 är ett skämt i jämmförelse, usch så besviken man blev på sony


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Improved:

Har aldrig ägt en ps2, men Psx intron ger gråtfärdiga minnen. Minns alla gånger man lirade de underbara Resident evil på den konsolen.

Medlem

PS3 ÄR SKIT? är du dum i huvudet eller?

Medlem
Skrivet av Molotov:

PS1 är kungen imo men PS2 var också toppen och sopade mattan med resten.

Ps3 är ett skämt i jämmförelse, usch så besviken man blev på sony

Fattar inte hur du kan säga att något som är inprincip samma sak med liknande kontroller fast bättre hårdvara är sämre.. -.-
En riktig "typical svensk" som ska tro att allt nytt är skiten och "det var frid och fröjd på 1800 talet då allt var mer hardcore"

1
Skriv svar