Minecraft såldes nästan i halvmiljonen på juldagen

Robot
Minecraft såldes nästan i halvmiljonen på juldagen

25 december var en fantastisk dag för Mojang-nissarna, då de nu låtit meddela att det över alla format sålde hela 453 000 kopior.

#mojang-specifications, #minecraft


Medlem
Minecraft såldes nästan i halvmiljonen på juldagen

Grattis till Mojang! Kul att det fortfarande går bra för dom

Vill bara påpeka att det var den 25e, inte 24e. Tweetet efter: https://twitter.com/notch/status/284648791758491648


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem
Skrivet av qweex2:

Grattis till Mojang! Kul att det fortfarande går bra för dom

Vill bara påpeka att det var den 25e, inte 24e. Tweetet efter: https://twitter.com/notch/status/284648791758491648

Tack!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Seriöst, vilka köper fortfarande Minecraft? Måste vara samma personer hela tiden. Visst, spelet är OK.. men det börjar bli lite uttjatat.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Seriöst, vilka köper fortfarande Minecraft? Måste vara samma personer hela tiden. Visst, spelet är OK.. men det börjar bli lite uttjatat.

Det finns ju oändligt mycket att göra om man räknar med alla mods. Jag förutsätter iaf att det är PC-versionen som säljer så bra

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Seriöst, vilka köper fortfarande Minecraft? Måste vara samma personer hela tiden. Visst, spelet är OK.. men det börjar bli lite uttjatat.

Jag kommer att köpa det förr eller senare. Det är bara en tidsfråga. Kan inte tänka mig att jag är ensam om att ha avsikt, men inte har genomfört köp.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Seriöst, vilka köper fortfarande Minecraft? Måste vara samma personer hela tiden. Visst, spelet är OK.. men det börjar bli lite uttjatat.

...för bara för du har spelat det och tycker det är uttjatat så måste ju självklart de andra 7,089,207,303 (skrivande stund) tycka det också.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det är oerhört kul att läsa om Marcus och Mojangs fortsatta framgångar!

...Men jag blir så fruktansvärt avundsjuk! Varför kunde inte jag fått en talang eller kunskap eller vadsomhelst som kunde befria mig från det ekonomiska livets helveten också. :-/

Edit:
Innan fler tror mitt inlägg var dödsseriöst. Det var det inte.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Det är oerhört kul att läsa om Marcus och Mojangs fortsatta framgångar...

...Men jag blir så fruktansvärt avundsjuk! Varför kunde inte jag fått en talang eller kunskap eller vadsomhelst som kunde befria mig från det ekonomiska livets helveten också. :-/

FÅTT en talang eller kunskap? Mojang kunde knappast skapa spel bara sådär genom magi. Vill man komma någonvart får man göra något. Inte hoppas att framgång ramlar i ens famn.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Det är oerhört kul att läsa om Marcus och Mojangs fortsatta framgångar...

...Men jag blir så fruktansvärt avundsjuk! Varför kunde inte jag fått en talang eller kunskap eller vadsomhelst som kunde befria mig från det ekonomiska livets helveten också. :-/

Du blir inte något lyckligare av att sitta och klaga och tänka på vad som kunde ha varit heller för den delen...

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Seriöst, vilka köper fortfarande Minecraft? Måste vara samma personer hela tiden. Visst, spelet är OK.. men det börjar bli lite uttjatat.

det är så roligt att du tror att det endast är några fåtal som köper spelet om och om igen, det är nästan så att man tycker synd om dig. Det är inget del på minecraft, och har du testat exakt allt som som går att göra? Till exempel alla mods som finns med? Nä tror inte det, så sluta sitta och skriv att det är uttjatat.alla mods som finns gör ju så du kan leka runt ännu mera. Och sedan när vi bor några miljarder på denna planet så tror jag din teori inte höll så värst snabbt

Medlem
Medlem

Minecraft fanboys är ju värre än COD fanboys, alltid detta rage när någon hakar ner Minecraft
MvH Casual MCare

Medlem

Man kanske skulle ta och skapa ett super populärt spel så man kan få en saftig inkomst till julen ^^

AW8
Medlem

Roligt för grabbarna på Mojang!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Nice

Btw, vad är nyhetsbilden från?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av baggso:

Minecraft fanboys är ju värre än COD fanboys, alltid detta rage när någon hakar ner Minecraft
MvH Casual MCare

Och folk som kallar folk fanboys är exakt som barn som inte tål att höra att någon kanske säger ifrån om en sak inte stämmer, då blir det enligt er (buhu du sa en sak som inte var vad jag tyckte, du är en förbannad fanboy)

Jag kan lika gärna göra det rättvist så slipper man göra ett par människor endast till något som verkar vara lika hatat som judar och romer under andra världs kriget. Alla är fanboys punkt slut, eftersom ni andra som är emot cod eller minecraft eller något annat lir tror jag har försvarat en titel ni gillat om ni inte håller med någon när dom uttryckt en åsikt. tänk en gång till nästa gång grabben

Medlem

så pass?! grattis då


signatur

R.I.P The_maxx

Jag är inte dugg intresserad av att spela det, men ser det som en framgång för hela branschen. Kul att det har blivit en sådan hit på många fronter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av baggso:

Minecraft fanboys är ju värre än COD fanboys, alltid detta rage när någon hakar ner Minecraft
MvH Casual MCare

Och folk som kallar folk fanboys är exakt som barn som inte tål att höra att någon kanske säger ifrån om en sak inte stämmer, då blir det enligt er (buhu du sa en sak som inte var vad jag tyckte, du är en förbannad fanboy)

Jag kan lika gärna göra det rättvist så slipper man göra ett par människor endast till något som verkar vara lika hatat som judar och romer under andra världs kriget. Alla är fanboys punkt slut, eftersom ni andra som är emot cod eller minecraft eller något annat lir tror jag har försvarat en titel ni gillat om ni inte håller med någon när dom uttryckt en åsikt. tänk en gång till nästa gång grabben

Haha this about sums it up! Hur fan får du det till jude hatet under WW2 är som hatet mot MC`are? Isådanna fall är jag en jude, men tack för att du stärker min tes! Jag bryr mig inte ett smack vad andra gillar eller inte, utan det får alla tycka som den personen vill.. jag har aldrig hakat ner på fanboys, utan jag undrar vad som gör er så jäkla upprörda!? Du tycker om spelet, så vad fan spelar det för roll vad någon annan tycker om det?detta min vän får du se som ett tips i livet, det kommer alltid finnas dom som tycker olika.
Jag hoppas du får en fortsatt trevlig dag!
MvH en idiot till en annan

1
Skriv svar