Microsoft räknar ner till E3 – och ny Xbox?

Robot
Microsoft räknar ner till E3 – och ny Xbox?

"And it's on", säger Microsoft.

#microsoft, #sony


Medlem
Microsoft räknar ner till E3 – och ny Xbox?

Verkar inte mer än vettigt och det är även på tiden!

Medlem

Håller tummarna, det är fan på tiden nu.

Medlem

Som sagt, definitivt på tiden, tummarna hålls.

Medlem

jag hoppas alla next gen konsoler klarar bättre grafik än en vanlig pc.

eller att det finns någon upgraderingsmöjlighet så dom ej håller tillbaka tekonlogin.

och att xbox/ps3 spel som bör komma till pc kmr till pc.

och att vi slipper konsolskadade spel, som varit pc spel ifrån början men görs till alla platformar och pc folket får en skadad variation.

Medlem

Snälla vänta till nästa år...

Hm... ja eller presentationen kan ni ju göra ändå i år... och lansera nästkommande år.

Medlem

Jag misstänker att väldigt många människor kommer att bli besvikna med PS4 och 720, konsolerna kommer vara väldigt veka eller inte kunna mäta sig med förväntningarna folk har haft på mjukvaran i burken, kommer man äntligen kunna spela upp .mkv filer som folk har tjatat om sedan dag 1 på både 360 och ps3?
Kommer man behöva betala för att spela online på 720?

Misstänker många arga och ledsna miner på E3.

Medlem

158 dagar... inte så överdrivet lång tid kvar då alltså... Lär släppas runt jul isf, dags att börja panta burkar

Inaktiv

Tummarna på tiden, definitivt hålls.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

jag hoppas alla next gen konsoler klarar bättre grafik än en vanlig pc.

eller att det finns någon upgraderingsmöjlighet så dom ej håller tillbaka tekonlogin.

och att xbox/ps3 spel som bör komma till pc kmr till pc.

och att vi slipper konsolskadade spel, som varit pc spel ifrån början men görs till alla platformar och pc folket får en skadad variation.

Kommer spel som Halo, Killzone, Gears of War, The las of us mm till pcn skulle det inte finnas en anledning att köpa en konsol. Det är oftast de exklusiva titlarna som säljer konsoler.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

jag hoppas alla next gen konsoler klarar bättre grafik än en vanlig pc.

eller att det finns någon upgraderingsmöjlighet så dom ej håller tillbaka tekonlogin.

och att xbox/ps3 spel som bör komma till pc kmr till pc.

och att vi slipper konsolskadade spel, som varit pc spel ifrån början men görs till alla platformar och pc folket får en skadad variation.

Vad räknas som en vanlig PC?

Enligt deras läkta dokument (om det är sant) så ser deras hårdvara ut som följer:

http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/29/0,1462,...

Vilket för med sig en del frågetecken, det som jag undrar mest över är GPUn, där det står 64ALU@1GHz.
Vilket känns väldigt lite då tex GTX 680 har över 1500 ALUs vid 1GHz?

Sen att dom kör 8 på CPUn är också udda, då många spel idag inte ens är optimerade för 4?

Medlem
Skrivet av FuzioN:

jag hoppas alla next gen konsoler klarar bättre grafik än en vanlig pc.

Det gör dom ju... i cirka en månad.

Skrivet av FuzioN:

eller att det finns någon upgraderingsmöjlighet så dom ej håller tillbaka tekonlogin.

Men då kommer säkerligen det spel som är gjorda för den uppgraderade konsolen och inte kan köras på den icke-uppgraderade och då faller en del av konceptet med konsoler - att man kan spela alla spel som komemr till konsolen.

Skrivet av FuzioN:

och att xbox/ps3 spel som bör komma till pc kmr till pc.

Troligen så kommer det inte att ske, då flera titlar måste vara konsolspecifika för att konsolerna skall sälja (mer).

Skrivet av FuzioN:

och att vi slipper konsolskadade spel, som varit pc spel ifrån början men görs till alla platformar och pc folket får en skadad variation.

Den drömmen är det många som har, inklusive jag. Men så länge det är konsol som säljs mest, så kommer dom utvecklas för konsol först.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Den drömmen är det många som har, inklusive jag. Men så länge det är konsol som säljs mest, så kommer dom utvecklas för konsol först.

Så sant, så sant, dock det som håller tillbaks PC-versionerna är ju inte bara grafiken och låst FPS utan även kontrollmetoden med Gamepaden, och det är snarare upp till utvecklarna att lägga lite mer tid på just detta för att vi ska få bättre PC-versioner än de taskiga vi ofta får nu :'c

Inaktiv

Är sjukt ointresserad av Mjölkboxar, men man kan alltid hoppas! 8)

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av FuzioN:

och att vi slipper konsolskadade spel, som varit pc spel ifrån början men görs till alla platformar och pc folket får en skadad variation.

Den drömmen är det många som har, inklusive jag. Men så länge det är konsol som säljs mest, så kommer dom utvecklas för konsol först.

360, ps3, wii / (wii u) , står för den större majoriteten ja, men det betyder inte att PC säljer dåligt. jag har läst flertal gånger att PC platformen närmar sig konsolerna för varje dag som går, då PC är så vänliga mot just indie och kickstarter som har exploderat år 2012.

visst konsolerna omsätter flera miljarder än vad PC gör, men PC omsätter också flera miljarder.

Som vi ser så blev Gabe miljardär i år, nummer 1000 någonting i hela världen, han har 1,5 miljard dollar.
Folket från Blizzard lever också rätt så gott på sina miljarder, att utvecklare kommer och säger att PC plattformen är död är lika trovärdigt som att konsolplattformen är död.

Att utvecklare är så korkade att skippa PC, eller bara slänga ut en kass port är deras förlust, inte våran.
att de släpper demos endast till konsol är deras förlust, inte våran.
De uppmanar verkligen piratkopiering då portningen är kass och att man inte riktigt vet om spelet är värt att köpa då man inte fick sitt demo.
Många idag laddar ner spel olagligt och spelar 1-2 timmar, om spelet är värt pengarna köper de spelet.

De bajsar på sig själva med andra ord, sen klagar de på oss.

http://www.gamingenthusiast.net/pc-games-sales-up-230-console...
230% mer försäljning på PC spel, konsolspel tappar 28%.

Medlem

för mej får dom gjärna vänta längre, jag e inte klart med xbox360 än :> hann dock inte ens bli "klar" med vanliga Xbox heller ifs
to slow, och för mycket tid på PC


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Citat:

(där de till och med räknar millisekunder) med texen: "And it's on". Vad är "on"?

And it's on....But for how long?

Skämt åsido, skall bli kul att se vad alla hittar på, om det blir någon innovation den här gången och hur de gör med bakåtkompatibilitet etc...

Medlem
Skrivet av marhed:
Skrivet av conthox:

Den drömmen är det många som har, inklusive jag. Men så länge det är konsol som säljs mest, så kommer dom utvecklas för konsol först.

Så sant, så sant, dock det som håller tillbaks PC-versionerna är ju inte bara grafiken och låst FPS utan även kontrollmetoden med Gamepaden, och det är snarare upp till utvecklarna att lägga lite mer tid på just detta för att vi ska få bättre PC-versioner än de taskiga vi ofta får nu :'c

Den är ju utvecklad tycker du ska starta steam och kolla vad som har hänt bara starta spelet in med hdmi kabeln så är skärmen scalad skitbra efter tvn.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av conthox:
Skrivet av FuzioN:

och att vi slipper konsolskadade spel, som varit pc spel ifrån början men görs till alla platformar och pc folket får en skadad variation.

Den drömmen är det många som har, inklusive jag. Men så länge det är konsol som säljs mest, så kommer dom utvecklas för konsol först.

360, ps3, wii / (wii u) , står för den större majoriteten ja, men det betyder inte att PC säljer dåligt. jag har läst flertal gånger att PC platformen närmar sig konsolerna för varje dag som går, då PC är så vänliga mot just indie och kickstarter som har exploderat år 2012.

visst konsolerna omsätter flera miljarder än vad PC gör, men PC omsätter också flera miljarder.

Som vi ser så blev Gabe miljardär i år, nummer 1000 någonting i hela världen, han har 1,5 miljard dollar.
Folket från Blizzard lever också rätt så gott på sina miljarder, att utvecklare kommer och säger att PC plattformen är död är lika trovärdigt som att konsolplattformen är död.

Att utvecklare är så korkade att skippa PC, eller bara slänga ut en kass port är deras förlust, inte våran.
att de släpper demos endast till konsol är deras förlust, inte våran.
De uppmanar verkligen piratkopiering då portningen är kass och att man inte riktigt vet om spelet är värt att köpa då man inte fick sitt demo.
Många idag laddar ner spel olagligt och spelar 1-2 timmar, om spelet är värt pengarna köper de spelet.

De bajsar på sig själva med andra ord, sen klagar de på oss.

http://www.gamingenthusiast.net/pc-games-sales-up-230-console...
230% mer försäljning på PC spel, konsolspel tappar 28%.

Jo vet men det är det som är skrämmande finns consol exklusiva spel jag aldrig skulle spela på en handkontroll över en mus och en trangentbord då kontrollen är bara inte ens i närheten lika bra.

Det jag retar mig på, sen att dom ej ser vad folk vill ha i det du skrev att vi piratkopierar att dom ej slutar med göra dåliga portningar och inser sina egna fel istället.

hade varit skönt om det blev lag på att inte göra exklusiva spel längre tbh :/

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

Jag misstänker att väldigt många människor kommer att bli besvikna med PS4 och 720, konsolerna kommer vara väldigt veka eller inte kunna mäta sig med förväntningarna folk har haft på mjukvaran i burken, kommer man äntligen kunna spela upp .mkv filer som folk har tjatat om sedan dag 1 på både 360 och ps3?
Kommer man behöva betala för att spela online på 720?

Misstänker många arga och ledsna miner på E3.

Tror tyvärr att du har rätt, onlinekraven och alla möjliga avgifter som lär komma gör nog väldigt många förbannade.

Och Ztreek jag tror att du också har rätt, jag är trött på att betala för spel som inte levererar, och där ett demo hade räckt för att informera mig innan köp. Nu har jag handlat en massa lir av "ren goodwill" men är nu fast besluten att testa ett spel innan jag köper det.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Jo vet men det är det som är skrämmande finns consol exklusiva spel jag aldrig skulle spela på en handkontroll över en mus och en trangentbord då kontrollen är bara inte ens i närheten lika bra.

Det jag retar mig på, sen att dom ej ser vad folk vill ha i det du skrev att vi piratkopierar att dom ej slutar med göra dåliga portningar och inser sina egna fel istället.

hade varit skönt om det blev lag på att inte göra exklusiva spel längre tbh :/

PC har ju också rätt så många exklusiva spel

FPS spel är ospelbara till konsol enligt mig, låg fov, fps och kasst sikte.
Folk vill ha 60 fps, 1080p, högre upplösning på texturer, minst 90 fov, och bra mus och tangentbord kontroll, en rejäl optimering, inte så mycket begärt egentligen?
_____________________

Vad får vi då?
spel med 55-70 FoV.

spel med 720p upplösning

spel med 30 fps,

spel utan någon som helst optimering, en dator som maxar BF3 kan inte maxa ett DX9 spel.

spel som max kan ta in 2gb RAM (idag är 4gb standard)

spel som endast utnyttjar 1-2 kärnor i din processor

spel som inte kan ta över 1 gb grafik minne, finns kort idag med 4gb.

spel som körs i 32bit, när näst intill alla nya datorer kör 64bit OS och åter igen har mer RAM än 2gb.

spel som inte ens går att starta med 2 grafikkort

spel som inte har någon graphic options alls

spel som ej går att spela utan en handkontroll(eller näst intill omöjligt)
.........

Sedan förväntar sig företag att vi ska köpa deras skräp, sen klagar de när vi inte gör det.. nej vi tänker inte köpa något som inte är anpassat till PC.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av FuzioN:

Jo vet men det är det som är skrämmande finns consol exklusiva spel jag aldrig skulle spela på en handkontroll över en mus och en trangentbord då kontrollen är bara inte ens i närheten lika bra.

Det jag retar mig på, sen att dom ej ser vad folk vill ha i det du skrev att vi piratkopierar att dom ej slutar med göra dåliga portningar och inser sina egna fel istället.

hade varit skönt om det blev lag på att inte göra exklusiva spel längre tbh :/

PC har ju också rätt så många exklusiva spel

FPS spel är ospelbara till konsol enligt mig, låg fov, fps och kasst sikte.
Folk vill ha 60 fps, 1080p, högre upplösning på texturer, minst 90 fov, och bra mus och tangentbord kontroll, en rejäl optimering, inte så mycket begärt egentligen?
_____________________

Vad får vi då?
spel med 55-70 FoV.

spel med 720p upplösning

spel med 30 fps,

spel utan någon som helst optimering, en dator som maxar BF3 kan inte maxa ett DX9 spel.

spel som max kan ta in 2gb RAM (idag är 4gb standard)

spel som endast utnyttjar 1-2 kärnor i din processor

spel som inte kan ta över 1 gb grafik minne, finns kort idag med 4gb.

spel som körs i 32bit, när näst intill alla nya datorer kör 64bit OS och åter igen har mer RAM än 2gb.

spel som inte ens går att starta med 2 grafikkort

spel som inte har någon graphic options alls

spel som ej går att spela utan en handkontroll(eller näst intill omöjligt)
.........

Sedan förväntar sig företag att vi ska köpa deras skräp, sen klagar de när vi inte gör det.. nej vi tänker inte köpa något som inte är anpassat till PC.

Jo klart vi har exklusiva med, indie,och moddar i spel som blir standalone sedan,sen mmo.

Men det är ju bara för andra ej vill finansiera dom, är ju faktist inte så att indie spel inte vill att dom ska komma på konsol, indie/mmo.

Mmo kan ej komma på konsoler pga deras dåliga prestanda, tänk dig själv ställa dig i raiden så fryslaggar du och står du i orgrimmar så krashar spelet

men iaf konsoler har gett oss många speltimmar och det är faktist oftast där vi började spela spel, nintendo här själv och supernintendo.

Men i senare dagar avskyr jag det, pga jag vet om alla hade endast kört pc så hade vi fått se fler spel per år bättre kvalite på spelen. och oftast interaktiverar pc communityn med skaparna medans konsoler bara köper ger ingen kritik det ända dom kan göra är klaga hemma typ(inte allitd men du förstår vi har mycket bättre kommunikation med bolagen podcasts osv intervjuer list goes on

Tycker fokus borde ligga på pc och att alla spel borde kunna spelas på kontroll, så som steam har gjort nu är skitbra exempelvis.

ett steg i rätt riktning iaf.

Medlem

Skrattar bara när folk säger att PCn har bättre grafik än konsolerna. Har ni något i huvudet eller är det helt tomt?
Klart att en modern PC ska vara bättre än en 7 år gammal konsol. Eller är de flesta PC"master race" idioterna så dumma att de inte ens gått ut förskolan?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av FuzioN:

jag hoppas alla next gen konsoler klarar bättre grafik än en vanlig pc.

eller att det finns någon upgraderingsmöjlighet så dom ej håller tillbaka tekonlogin.

och att xbox/ps3 spel som bör komma till pc kmr till pc.

och att vi slipper konsolskadade spel, som varit pc spel ifrån början men görs till alla platformar och pc folket får en skadad variation.

Vad räknas som en vanlig PC?

Enligt deras läkta dokument (om det är sant) så ser deras hårdvara ut som följer:

http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/29/0,1462,...

Vilket för med sig en del frågetecken, det som jag undrar mest över är GPUn, där det står 64ALU@1GHz.
Vilket känns väldigt lite då tex GTX 680 har över 1500 ALUs vid 1GHz?

Sen att dom kör 8 på CPUn är också udda, då många spel idag inte ens är optimerade för 4?

Äre bra lr dåligt? kan nt pc språket


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av electric8:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av FuzioN:

jag hoppas alla next gen konsoler klarar bättre grafik än en vanlig pc.

eller att det finns någon upgraderingsmöjlighet så dom ej håller tillbaka tekonlogin.

och att xbox/ps3 spel som bör komma till pc kmr till pc.

och att vi slipper konsolskadade spel, som varit pc spel ifrån början men görs till alla platformar och pc folket får en skadad variation.

Vad räknas som en vanlig PC?

Enligt deras läkta dokument (om det är sant) så ser deras hårdvara ut som följer:

http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/29/0,1462,...

Vilket för med sig en del frågetecken, det som jag undrar mest över är GPUn, där det står 64ALU@1GHz.
Vilket känns väldigt lite då tex GTX 680 har över 1500 ALUs vid 1GHz?

Sen att dom kör 8 på CPUn är också udda, då många spel idag inte ens är optimerade för 4?

Äre bra lr dåligt? kan nt pc språket

dåligt =D

Medlem
Skrivet av kill455:

Skrattar bara när folk säger att PCn har bättre grafik än konsolerna. Har ni något i huvudet eller är det helt tomt?
Klart att en modern PC ska vara bättre än en 7 år gammal konsol. Eller är de flesta PC"master race" idioterna så dumma att de inte ens gått ut förskolan?

PC med samma hårdvara eller liknande har samma utgångspunkt som konsolerna, bara att ingen orkar sitta i 7 år och överoptimera och lägga dit genvägar för att få spelet att se snyggt ut.

En enkel lösning till att få ett spel att flyta bättre är att dra ner upplösningen och sen göra FoV sämre.

Finns knappt ett enda spel på konsol som idag spelas på 60 fps och 1080p, de flesta är 720p, med 1024 upplösning på texutrerna, samt 30 fps, och 55-60FoV.

Medlem

Bara jag som tycker det är märkligt att de aldrig kommer ut med pc liknande konsoler, med uppgraderings paket?

Medlem
Skrivet av MirakelMannen:

Bara jag som tycker det är märkligt att de aldrig kommer ut med pc liknande konsoler, med uppgraderings paket?

Finns rykten att SteamBox ska kunna uppgraderas.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av electric8:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av FuzioN:

jag hoppas alla next gen konsoler klarar bättre grafik än en vanlig pc.

eller att det finns någon upgraderingsmöjlighet så dom ej håller tillbaka tekonlogin.

och att xbox/ps3 spel som bör komma till pc kmr till pc.

och att vi slipper konsolskadade spel, som varit pc spel ifrån början men görs till alla platformar och pc folket får en skadad variation.

Vad räknas som en vanlig PC?

Enligt deras läkta dokument (om det är sant) så ser deras hårdvara ut som följer:

http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/29/0,1462,...

Vilket för med sig en del frågetecken, det som jag undrar mest över är GPUn, där det står 64ALU@1GHz.
Vilket känns väldigt lite då tex GTX 680 har över 1500 ALUs vid 1GHz?

Sen att dom kör 8 på CPUn är också udda, då många spel idag inte ens är optimerade för 4?

Äre bra lr dåligt? kan nt pc språket

dåligt =D

Men kmr det vara då dålig grafik inte som PCns idag maximala grafik?


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av electric8:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av electric8:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av FuzioN:

jag hoppas alla next gen konsoler klarar bättre grafik än en vanlig pc.

eller att det finns någon upgraderingsmöjlighet så dom ej håller tillbaka tekonlogin.

och att xbox/ps3 spel som bör komma till pc kmr till pc.

och att vi slipper konsolskadade spel, som varit pc spel ifrån början men görs till alla platformar och pc folket får en skadad variation.

Vad räknas som en vanlig PC?

Enligt deras läkta dokument (om det är sant) så ser deras hårdvara ut som följer:

http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/29/0,1462,...

Vilket för med sig en del frågetecken, det som jag undrar mest över är GPUn, där det står 64ALU@1GHz.
Vilket känns väldigt lite då tex GTX 680 har över 1500 ALUs vid 1GHz?

Sen att dom kör 8 på CPUn är också udda, då många spel idag inte ens är optimerade för 4?

Äre bra lr dåligt? kan nt pc språket

dåligt =D

Men kmr det vara då dålig grafik inte som PCns idag maximala grafik?

Nu arbetar ju denna på helt annat sätt än en PC, men om vi utgår ifrån dessa specifikationer och hur den arbetar så kommer den hålla jämn nivå med en okej pc i grafiken.

så en bra pc kommer fortfarande slå den men som sagt det är gammal leakad bild saker kan ändrats plus jag förstår inte exakt hur denna arbetar då konsoler arbetar på ett heeeelt annat sätt.

Så det kommer vara ungefär som förut fast kanske tom sämre? vänta och se till E3 säger jag folket som kan det här med hur den kommer arbeta, bara för den har ett sämre grafikort så betyder det inte att nyaste är bättre den ska arbeta rätt oxå.

vi får se helt enkelt

12
Skriv svar