Nytt år nya förhoppningar och mål

Medlem
Nytt år nya förhoppningar och mål

Visst ska 2013 bli mitt bästa år?

Jag tror många tänkte så på nyårsafton, några kanske med en gnutta förtvivlan i rösten, andra med ett lugn. Jag ser i alla fall extra mycket fram mot 2013 mest på grund av min kommande föräldraledighet.

Tanken på att få spendera massor av tid och umgås och verkligen lära känna min lilla dotter är fantastisk. Att vi antagligen efter några månader kommer vara rätt trötta på varandra, ja det har jag liksom redan med i beräkningarna.

Jag hoppas att jag kommer ha ork och inspiration till att föreviga våra sju månader tillsammans och jag ska verkligen anstränga mig för att fotografera mycket i allmänhet. Dels för att hålla bloggen levande men också för att utvecklas. Ni ska ju också få vara med på min föräldraledighet

Ibland får jag förfrågningar om att fotografera kollegor och deras familjer, även vänner hör ibland av sig och vill bli förevigade. Därför kikar jag på lite olika blixtlösningar inför framtiden. Känner att även om jag inte är i behov av en studio så är studioblixtar i något mindre format en bra investering. Dem kan man enkelt flytta med sig och på så vis ha en "studio" lite var stans. Måste bara bestämma mig.

Frugan och jag tog i alla fall ett gäng fina bilder på nyårscupcakes... dem ska jag dela med mig av idag.

Vi samarbetar bra med sådana här plåtningar, hon har ett grymt öga för detaljerna och jag sätter min tekniska kunskap på prov. Sen njuter vi båda av bilderna och självfallet även bakverken!

Båda bilderna tagna med Nikon D800E + Sigma 105/2.8 Macro, ISO 6400 och högre!
Naturligt ljus från två fönster, från vänster och framifrån (men de hade blivit ännu bättre med lite studioljus).

Ytterligare en förhoppning är att få in många bröllopsjobb inför sommaren, se till att sprida min hemsida till nära och kära som kanske ska gifta sig eller känner någon som ska göra det.
Manuel Ek Hemsida

#blogg

Nytt år nya förhoppningar och mål

När jag ska gifta mig eller bli begravd, hur som haver, så vet jag vem som skall få ett uppdrag.
(förhoppningsvis giftermålet, det där andra låter lite creepy, men om det nu ändå skulle bli begravning i framtiden, se till att jag ser ut som om jag just vunnit ett lopp eller något. Ser ner på de andra lite sådär uppnosigt, en min som säger, jag vann!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

När jag ska gifta mig eller bli begravd, hur som haver, så vet jag vem som skall få ett uppdrag.
(förhoppningsvis giftermålet, det där andra låter lite creepy, men om det nu ändå skulle bli begravning i framtiden, se till att jag ser ut som om jag just vunnit ett lopp eller något. Ser ner på de andra lite sådär uppnosigt, en min som säger, jag vann!

haha... hur vill du att uppsynen ska vara på ev bröllopsfoton då? samma?

Eftersom den jag gifter mig med, för mig kommer kännas som det bästa som hänt mig, så ja. Samma!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Eftersom den jag gifter mig med, för mig kommer kännas som det bästa som hänt mig, så ja. Samma!

Deal! It will be awesome

Min viktminskning går däremot lååångsamt, så ta med vidvinkeln.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar